Eikö muka 38v. vois olla raskaana?
Outoa, kun tuolla toisessa ketjussa alettiin ihmetellä, että minä, 1975 syntynyt nainen olen kolmannella kuulla raskaana?
Onko teistäkin tässä jotain ihmeelistä, jos 38v. nainen tulee ehkäisyn lopettetuaan suht pian paksuksi ?
Ei tähän todellakaan tarvittu mitään ihmettä. Ihan riitti, kun on ihana mies ja sen kanssa tarpeeksi usein seksiä;))
Kommentit (26)
Joillakin ei ilmeisesti ole jäänyt mitään mieleen peruskoulun biologiasta. Sinun ikäisellä naisella on vielä parhaimmillaan jopa yli 10 vuotta hedelmällistä ikää edessä.
No ei ole mitään omituista. Täällä toinen 38v ja synnytys käsillä ihan just... En ihmettele edes 40v raskaana olevaa. Ilman ehkäisyä naiset voivat tulla raskaaksi vaihdevuosiin saakka -eikö?
Ei mitään outoa. Itse sain lapsen 42 v. Onnea!
Totta kai voi. Ihmettelijä on varmaan joku hyvin nuori, jonka mielestä 1970-luvulla syntyneet on jotain muinaismuistoja, eikä ole tullut laskeneeksi että hetkinen, eihän 1975 syntynyt tosiaan ole kuin vasta 38.
Mun mielestä outoa että joku sanoo "kolmannella kuulla". Mietiyttää että onko oikeasti raskaana ollenkaan kun jo vuosikymmeniä on puhuttu raskausviikoista. Jotkut eläkeikäiset enää käyttää tuollaisia termejä.
Minä olen syntynyt 1974 ja olen 5:llä kuulla raskaana :) Tosin hedelmöityshoitojen avulla raskautettu...
No, ei se minusta ole outoa. Olen saanut lapseni 36- ja 38-vuotiaana, ihan luomusti ja helposti kummallakin kerralla. Nyt nelikymppisenä harkitsen, että oisko jo iltatähden aika :)
Minä olen syntynyt 1976 ja seitsemännellä kuulla raskaana. Kesää odotellessa...
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 15:16"]
No, ei se minusta ole outoa. Olen saanut lapseni 36- ja 38-vuotiaana, ihan luomusti ja helposti kummallakin kerralla. Nyt nelikymppisenä harkitsen, että oisko jo iltatähden aika :)
[/quote]
Jopas! Me ollaan menty melkein samaa tahtia. Mä nimittäin sain esikoiseni 35 vuotiaana ja nyt todella toista kertaa raskaana ja kolmannella "kuulla", eli viikoissa rv 9+3.
Onnea sille toiselle viimeisillään olevalle 38 vuotiaalle. Oliko no: 4:)
Ap.
täällä vm 76,joka myös raskaana viikolla10.
Täällä myös 38 v ja neljännellä kuulla onnellisesti raskaana.
Tuo on oikein hyvä ikä tulla raskaaksi. Talous on vakaalla pohjalla ja muutenkin on jo elämänkokemusta ja tietää varmasti, mitä on odotettavissa, toisin kuin nämä parikymppisenä raskautuneet ja muutaman vuoden päästä itsensä yh-äiteinä löytävät.
Onnea teille kaikille 70-luvulla syntyneille ja nyt lastanne odottaville!:)
tottakait voi olla. itseasiassa oikein hyvä ikä olla raskaana.
Luoja mitä mummoja. Eikö teitä sureta, että ootte vanhoja ja raihnaisia esim. lapsenne häissä?
Hyi. Vanha ryppyinen riipputissi vielä lisääntyy. Tuskin teiltä tulee enää maitoakaan. Ja tiedättekö, että munasolunne on oikeesti nyt jo jotain viiskyppisiä iältään? Katoin kerran dokumentin, ikäloput munasolut.
38-vuotiaiden fyysisessä ja henkisessä kunnossa on kyllä suurta vaihtelua! Jotkut ovat tosi timmejä, jaksavia ja vireitä, toiset taas raihnaisia ja harmaita.
Sitä paitsi kyllä luonto tietää. Tuskin nainen tulisi tossa iässä raskaaksi, jos fysiikka ei sitä kestäisi.
Kun minäkin olin 25-vuotias, 38-vuotias tuntui tosi vanhalta. Nyt olen 42 ja 38-vuotias tuntuu nuorelta. Näin se menee. Elämä opettaa.
Onnea teille raskaanaolijoille! Ei ikä ole olennaista, vaan se, että lastaan rakastaa ja jaksaa kasvattaa!
Harmaita?? Ehkä tunnen vain hyvin värjättyjä 38 -vuotiaita hiuspehkoja, mutta harmaita hiuksia en ole vielä sen ikäisellä ikinä nähnyt. :-D Ja raihnaiseen en edes kommentoi... Ei hyvää päivää, aika sanattomaksi vetää. Vaikka aika lapsellinen (ja luulin tietenkin pysyväni ikuisesti 25 -vuotiaana) olinkin itsekin parikymppisenä, en kuitenkaan ikinä kuvitellut, että edes nelikymppiset olisivat jotenkin vanhoja. En siksi oikein tajua tätä ajattelutapaa.
38 v on ihan keskivertoikä jopa esikoisen odottamiseen, ainakin minun piireissäni. Itse olin todella nuori synnyttäjä, kun sain esikoiseni jo 29 -vuotiaana. Kaveri- ja tuttavapiiristäni ihan kaikki muut saivat lapsia vasta yli 35 -vuotiaina, mikä on meilläpäin se normikuvio.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 11:05"]
38-vuotiaiden fyysisessä ja henkisessä kunnossa on kyllä suurta vaihtelua! Jotkut ovat tosi timmejä, jaksavia ja vireitä, toiset taas raihnaisia ja harmaita.
Sitä paitsi kyllä luonto tietää. Tuskin nainen tulisi tossa iässä raskaaksi, jos fysiikka ei sitä kestäisi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 15:19"]
Minä olen syntynyt 1976 ja seitsemännellä kuulla raskaana. Kesää odotellessa...
[/quote]
Täällä toinen vm. 1976 ja myös seitsemännellä kuulla :) Kesä mielessä täälläkin :)
Onpa hassua tosiaan, että aloittajaa pidetään iäkkäänä. Oma esikoiseni sekä tämä toinen ovat saaneet alkunsa helposti. Eka syntyi ehkäisystä huolimatta ja tämä toinen alkoi kasvaa ekasta kierrosta pillerien pois jättämisen jälkeen.
Varmaan parikymppisten mielestä tämän ikäiset ovat ihan mummoja. Hedelmällisyyden alenemisesta puhistaan niin paljon, että ehkä siitä sitten tulee käsitys, että raskaaksi tulo olisi jo jotenkin poikkeuksellista tämän ikäisenä. Kuitenkin suurin osa etenkin hyvin koulutetuista naisista saa lapsia vasta selvästi päälle kolmekymppisenä, monet nelikymppisenäkin. Toki on ihmisiä, joiden hedelmällisyys alenee varhain, mutta suurin osa pamahtaa kyllä raskaaksi tämän ikäisenäkin. Ja hedelmällisyysongelmia on toki monilla hyvin nuorillakin eli ei se pelkästään iästä johdu.
Ei mitään outoa, mun ystävä on 44 v ja raskaana.