Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

34v ja kierron lyheneminen

Vierailija
18.03.2019 |

Hei! Onko muita 34v joilla kk-kierto lyhentynyt 23-26 päivään. Ennen tuntuu että oli aina reilu kuukausi väliä vaikken kyllä laskenut päiviä. Onkohan tämä normaalia vai ennenaikaista rupsahtamista, johtuen paskoista geeneistä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lyheni kolmikymppisenä mutta onneksi oli varaa. Ennen kierto oli 5-7 viikkoa. Kolmekymppisenä lyheni tasan neljään viikkoon.

Vierailija
2/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lyheni kolmannen raskauden jälkeen kierto n. 25-26 päivään. Ikää 35v. Ennen oli 28-29 päivää. Ajattelen, että on merkki hedelmällisyyden laskusta, tai ainakin toivon niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös. Ennen 28 ja nyt 24. Ikää 35.

Vierailija
4/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin lyheni raskauden jälkeen 34-vuotiaana 28-päiväinen kierto 23/24-päiväiseksi. Samalla vuoto niukkeni tosi paljon. Tiedustelin asiaa gyneltä, joka sanoi, ettei se ole esivaihdevuosioire, ovulaatio vain tapahtuu aikaisemmin. 4 vuotta myöhemmin kierto edelleen samanlainen lyhyt ja vuoto niukkaa. Mustakin kyllä tuntuu, ettei hedelmällisyys enää ole huippuluokkaa, ja kierron lyheneminen kertoo siitä.

Vierailija
5/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausittaista vaihtelua. Kesällä lyhyempi ja talvella pitempi.

Teininä 28-42 päivää ja nyt 29-31 päivää.

Vierailija
6/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tapahtui tuo lyheneminen (28:sta n. 23-25 päivään) vasta n. 44-45 -vuoden iässä. Mutta taitaa olla aika yksilöllistä.

Vierailija
7/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sitten johtuu piteneminen? Mulla oli nuorempana 26-28. Nyt 37 vuotiaana 30-32. Tosin nyt tässä kuussa ensimmäisen kerran ikinä aloin vuotaa jo kierron 18. päivä. Kolmisen päivää vuotoa loppui. Nyt jännään miten ne seuraavat tulee, kun näin lyhyttä väliä ei ole koskaan varmaan ollut. Kokemuksia kellään?

Vierailija
8/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sitten johtuu piteneminen? Mulla oli nuorempana 26-28. Nyt 37 vuotiaana 30-32. Tosin nyt tässä kuussa ensimmäisen kerran ikinä aloin vuotaa jo kierron 18. päivä. Kolmisen päivää vuotoa loppui. Nyt jännään miten ne seuraavat tulee, kun näin lyhyttä väliä ei ole koskaan varmaan ollut. Kokemuksia kellään?

Ylimääräiset verenvuodot kuukautisten ulkopuolella ei ole normaalia. Menisin gynekologille ja pyytäisin munasarjojen ultraäänitutkimuksen ja papa-kokeen. Mutta mä oonki neurootikko ja oon sairastanut gynekologisen syövän.

Vierailija
9/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierron lyheneminen tosiaan tarkoittaa hedelmällisyyden laskua, joten kaikki te, jotka vielä lapsia toivotte, pitäkää kiirettä, aikaa ei ole enää yhtään odotella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi