Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä palkka kesätöistä lukiolaiselle?

Vierailija
18.03.2019 |

Mikähän olisi sellainen perushyvä palkka lukiolaiselle, joka etsii kesäksi töitä? Millään riistopalkalla ei viitsisi vaivautua, kun kesän voi käyttää myös kesälukion kurssien ja itsenäisen ylppäreihin valmistautumisen merkeissä, pientä lomailua ja akkujen latailua unohtamatta. Aiempi työkokemus rajoittuu mainostenjakoon, mansikanpoimintaan ja lastenvahtina toimimiseen naapureille.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on suuret luulot ja vaateet jo tuossa vaiheessa elämää. Oletko edes täysi-ikäinen? Silloin voit päästä blokkariksi tai vaikka hampurilaisravintolaan reilulla 8€/h.

Vierailija
2/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennonjohtaja. Ne tarvitsee aina kesälomasijaisija. Hyvä palkka. Istumatyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen jos edes saa kesätyötä. Palkkavaatimukset voi jättää sitten myöhemmälle iälle. Mutta sanoisin että 8-10e/h.

Vierailija
4/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain pitää aloittaa kirjoitti:

Jo on suuret luulot ja vaateet jo tuossa vaiheessa elämää. Oletko edes täysi-ikäinen? Silloin voit päästä blokkariksi tai vaikka hampurilaisravintolaan reilulla 8€/h.

Onko muka liikaa vaadittu, että palkka olisi parempi kuin mainosten jaossa? Ja eihän ap kysynyt, mistä työstä se saisi oikeasti hyvää liksaa, vaan mikä on nuorelle kouluttamattomalle kesätyöntekijälle niin hyvä palkka että sen takia kannattaa vaivautua.

Pointsit vielä siitä, ettei vaihtoehtona työnteolle ole kotona nysvääminen vaan omaan tulevaisuuteen panostaminen opiskelemalla.

Vierailija
5/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kympin tunti saa, on syytä olla onnellinen. Tuskin saa lähellekään sitä.

Vierailija
6/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin tunti saa mun tyttöni siististä sisätyöstä.

Vierailija
7/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja tyttäreni on ollut kahtena kesänä töissä yrityksessäni. Olen maksanut hänelle 10 e/h. Hän on sen ansainnut erittäin hyvin tehdyllä työllään.

Vierailija
8/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään yrittäjän tyttö ollut kaikki kesät ja lomat vanhempiensa  yrityksessä.

Tosin aina matkustelee nuo ajat, mutta saa palkan ja hyvän työtodistuksen .

Vierailija
9/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku 7-10€/h. Itse tein lukion ohessa töitä kaupassa ja peruspalkka oli 6,50€/tunti. Tähän tuli muistaakseni kello 18 jälkeen pari euroa lisää. Ei kovinkaan paljoa yli 10€ kannata toivoa, kun harva aikuinenkaan niin paljon saa.

Vierailija
10/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen yhden ainoan kerran, kun olen koskaan saanut kesätöitä, minulle maksettiin n.12€/h. Duuni oli yksitoikkoista, aika raskasta, ihmiset oli ilkeitä ja en tykännyt yhtään, mutta palkka oli todella ruhtinaallinen! -N21

Vierailija
11/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3000ekk ei kannata vaivautuu.

Vierailija
12/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaisten kolmesta varmasti yleisimmästä eli kaupan alasta, ravintolasta ja huvipuistoista paras palkka on kaupan alalla (9,21/tunti oli mulle ensimmäiseltä kesältä plus palkkaan nähden kohtuulliset ilta- ja viikonloppulisät ja kielilisä), surkein huvipuistoissa (suorastaan riistoalhainen). Itse kaupan alan kesätöissä ensimmäisenä vuonna tienasin 2500 euroa kuussa, kun tein lähinnä viikonloppuja ja iltaa ja sain kielilisää englannista sekä ruotsista (tätä kannattaa muistaa kysyä, saa 6% lisää palkkaa jos osaa sekä englantia että ruotsia, mulla riitti kun toimitin lukiotodistuksen ja kysyin lisistä). Keskipalkka mulla oli varmaan 12e/h lisät mukaanlukien.

Olin tosin ekassa kesätyössäni jo valmistunut lukiosta. Mutta ei kai lukiosta valmistumattomalle makseta alempaa kuin tuo harjoittelijapalkka? 

Mä sain ekan kesätyöni vuokratyöfirman listoilta. Sain saman verran palkkaa kuin kaupan omat työntekijät, rekry vain oli helpompi, kun paikka ei tullut avoimeen hakuun (jolloin sitä olisi hakenut suunnilleen jokainen kaupungin nuori), vaan säästettiin rekrykustannuksissa ja vuokratyöfirman listoilla olevista poimittiin kiinnostuneet, jotka olivat tehneet jonkin aiemman kausiapulaisuuden tai lomitusta ko. paikassa. Vuokratyöfirman työntekijäksi taas pääsee aika helposti, jos asuu kaupungissa tai lähistöllä, jossa asiakasfirmat ovat.

Vierailija
13/14 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ottaisin lähes mitä tahansa kesätyötä vastaan oikein mielelläni. Olen hakenut seurakunnalle, siivoustyöhön, ravintoloihin, päiväkoteihin ja kunnalle, mutta minnekään en ole päässyt, kun aiempaa työkokemusta ei ole. Olen siis 16-vuotias mutta viime kesänä en vielä ollut kesätöissä.

Vierailija
14/14 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet täysi-ikäinen, harkitse vartijaksi hakemista. 40 tunnin kurssin voi suorittaa iltaisin tai viikonloppuisin ja sillä saa pätevyyden työskennellä 4 kk ajan. Jos tahdot jatkaa vielä sen jälkeen, jatkokurssi on vähän pidempi mutta sen jälkeen saat toimia alalla vaikka loppuikäsi.

Vartijoista on monin paikoin pulaa ja jos olet fiksu ja asiallinen, voit saada työsopimuksen jo ennen kuin olet käynyt kursseja. Voit ehkä päästä myös sellaiseen työhön, jossa saat lukea/opiskella suht rauhassa samalla kun palkka juoksee koko ajan. Ja peruspalkka on yli kympin tunnilta, lisät tulee siihen päälle... Ei lainkaan hassummin opiskelijalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme