Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harjoitussupistuksista! Tänään ovat tihentyneet ja pahentuneet..

Vierailija
27.03.2013 |

Rv 38+5 menossa ja alkuviikon neuvolassa sanottiin että vauva on tosi alhaalla ja kiinnittynyt. Harjoitussupistuksia on tullut pitkin raskautta, mutta tänään oikein urakalla eivätkä mene ohi lepäämällä. Taukoa on joitakin minuutteja ja joskus kestävät useammankin minuutin. Aamusta asti tullut ja iltaa vasten pahentuneet. Lepäilin äsken puoli-istuvassa asennossa ja tuntui, että vauva puskee päätään alaspäin tai jotain, tosi outo paineentunne...

Ennakoivatko nämä tuntemukset vielä mitään? Raskaus ei ole ensimmäiseni mutta minua kohdellaan ensisynnyttäjänä koska esikoisen kohdalla vauva ei koskaan laskeutunut eikä tullut ainuttakaan oikeaa supistusta edes käynnistyksen avulla (meni sektioon sitten).

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nyt iltaa vasten tulleet supparit ovat tuntuneet mm. pyllyn puolella, tuntuu vähän kuin "suolta kiskoisi" (menkkojen aikana samaa joskus), jos joku nyt tajuaa mitä tarkoitan..? Alavatsasta ovat alkaneet, myös.

Vierailija
2/10 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys alkaa käynnistyä tai on jo käynnissä, soita synnärille ja pyydä neuvoja tai mene näytille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys alkaa käynnistyä tai on jo käynnissä, soita synnärille ja pyydä neuvoja tai mene näytille.

Vierailija
4/10 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 22:11"]

[/quote]

Kiitos vastauksesta. Seurailen vielä jonkin aikaa, soitan sitten jos jatkuu.

Vierailija
5/10 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä, että synnytys on jo käynnissä ja tosi pitkällä. Tuo paineentunne voi tarkoittaa sitä, että vauva tulee kohta ulos. Mulle paineentunne on tullut siinä vaiheessa, kun kohdunsuu on ollut jo lähes täysin auki. Lähtisin heti. En odottaisi enää yhtään. Kai soitit jo synnärille? Vai kannattaisiko tilata ambulanssi saman tien?

Vierailija
6/10 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muo mun mielestä miltään harjoitussupistuksilta kuulosta vaan ihan tositoimilta. Jos vain muutama minuutti on supistukissa väliä, niin eikös sun pitäisi jo olla sairaalassa?

Vierailija
7/10 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paineentunne = tarve ponnistaa. Tilaa ambulanssi.

Vierailija
8/10 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... voiko oikeat supistukset olla niin kivuttomat että niitä erehtyisi luulemaan harjoitussupistuksiksi?

Vierailija
9/10 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Soitin synnärille ja melkein nauroivat; kyllä sen kuulemma tuntee sitten kun synnytys on käynnissä. Sain ohjeeksi lepäillä ja ottaa Panadolia, molempia olen jo kokeillut ja sanoinkin että levosta ei ole apua. Kätilö veikkasi että paineentunne olisi laskeutuva vauva, vaikka kerroin että se on tapahtunut jo.

Jään siis kotiin seurailemaan.

Vierailija
10/10 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paineentunne oli mulla kolmannessa raskaudessa viimeisen kolmen viikon ajan. Vauvan pää oli matalalla ja painoi kohdunsuuta ja se suljettu kondunsuu kanavineen painoi peräsuoleen niin , että oli jatkuva ulostamisen tarve. Mutta siis silti synnytys kesti 4 tuntia ja vaati tosi kipeitä supistuksia 3 min välein sekä 40min ponnistamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi