Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina vouhotetaan, että ihmisten pitäisi olla "luonnollisen näköisiä"?

Vierailija
18.03.2019 |

Usein meikkausta ja meikkiä käyttäviä ihmisiä käsittelevissä keskusteluissa toitotetaan kuinka pitäisi olla luonnollisen kaunis ja että luonnoton kauneus on niin kauhistuttavaa?
Miksei nämä samaiset ihmiset paheksu omaa elämäänsä, joka sekin on aika kaukana luonnollisuudesta (asutaan rakennuksissa, joissa on sähköt, ajellaan autoilla yms)?

Miksi ihmisen tulisi näyttää niin luonnolliselta, jos hän ei muutenkaan elää luonnonvaraisena?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jännä ilmiö miten eri tavalla ihmiset suhtautuvat Marilyn Monroen tyyppiseen meikkiin kuin Marilyn Mansonin tyyppiseen meikkiin.

Moni perustelee että Mansonin meikki on osa hänen tyyliään ( mikä pitääkin paikkansa ) mutta Marilyn Monroen tavalla meikkaava on vain huomiota hakeva pimpo. Ihan kuin Manson ei hakisi huomiota meikillään siinä missä Monroekin.

Minullekin meikki on osa tyyliä. Meikkaan esim. Megan Fox-tyyliin, koska se sopii tyyliini ja ihanteisiini.

Minulle on myös erittäin ok että joku meikkaa vaikka Kim Kardashianin tai em. Mansonin tyyliin, jos se häntä itseään miellyttää.

Meinaatko, että Marilyn Manson menee niillä esiintymismeikeillään lähikauppaan tai vanhempainiltaan? Olisiko kuules ero siinä, että Mansonin meikki on tehty esiintymistä varten ja nämä Monroe-tyyliset meikkaavat arkenakin näin. 

En tiedä miltä Manson näyttää ruokakauppaan mennessään, mutta kyllähän moni goottityylinen ihminen meikkaa ihan arkenakin, eikä vain erityistilaisuuksiin.

Juu ehkä jotkut teinit ja taiteilijat, mutta ei kovin moni aikuinen mene töihin goottimaskit naamalla saamatta yhtään paheksuntaa osakseen.

Vierailija
42/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka huudatte kauneusmuokkausoikeuksien perään, ettekö oikeasti näe mitään ongelmaa lasten ja nuorten näkökulmasta. Minulle on ihan sama, mitä aikuiset ihmiset itselleen tekevät, mutta kyllä minua teinitytön äitinä huolettaa nämä tekop*rsekardashianien antamat mallit ja se asenne, että leikkaukset ovat joku normaali olotila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kuvittelevat, että meikki kaunistaa. Mutta se ei kaunista. Ei ole sellaista käsitettä kuin luonnoton kauneus. On vain luonnollista kauneutta ja pelkkää luonnottomuutta.

Heh, kyllä se ihan oikeasti kaunistaa. Olen itse kauniimman näköinen kun iho on tasainen ja piirteet korostuvat kauniisti. 

Pointti on varmaan se, että jossain menee "överin" raja, jonka jälkeen meikki, täytteet sun muut rumentaa. Se raja tuntuu kulkevan eri ihmisillä vähän eri paikoissa. 

Vierailija
44/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kim kardashian meikkaa siitäkin syystä että piilottaa rumat psoriasis näpyt ja läiskät joita hän ei saa muilla konsteilla piiloon/pois. Minä meikkaan siksi etten näyttäisi aina ikäistäni nuoremmalta. Syitä voi olla monia.

Vierailija
45/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ajatella, minä olen elänyt pian puoli vuosisataa ilman meikkiä, tekokynsiä ja -ripsiä, silikoneja yms.

Olen elänyt hyvän elämän tähän asti, ja uskon ettei se tästä huonommaksi muutu.

Olen seurustellu aikanani kolme kertaa vakavammin plus ne vähemmän vakavat jutut. Yksikään mies ei ole valittanut sitä etten meikkaa tai muuten lisäile itseeni luonnottomia ulokkeita ja lisiä.

Olen ollut naimisissa hollantilaisen miehen kanssa pian 15 vuotta, ja hyvin kelvannut omana itsenäni.

Käyn suihkussa, huolehdin hygieniastani kaikin puolin. Käyn hammaslääkärissä kerran vuodessa tarkistuttamassa hampaat. Hiukseni ovat luonnontilassa, pitkät ja pidän ne kiinni. Pidän huolen etten leviä mihinkään suuntaan. Yksi heikkous minulla on, ja se on kauniit hyvälaatuiset vaatteet. Sekä kengät ja laukut. Niitäkään en ostele ostelun ilosta, vaan silloin kun on tarve saada jotain uutta. 

Todellakaan en koskaan ole opetellut meikkaamaan. Se ei kiinnostanut edes teini-iässä. Taisin olla luokallani ainoa joka ei meikannut. Varsin hyvin olen elänyt näin, usko tai älä!

Enkä siis ole mikään klassinen kaunotar, päin vastoin. Eroan täysin yleisestä kauneusihanteesta. Olen tumma ja voimakaspiirteinen, en vaalea söpö leveäkasvoinen Elovenaneito.  

Uskon vakaasti että se mitä ihmisen sisällä on, on miljoona kertaa tärkeämpää kuin korea kuori. On sitten kyseessä nainen tai mies.

Onneksi olkoon. Sait 10 pistettä ja papukaijamerkin! 

Vierailija
46/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisen näköinen voi olla, vaikka olisi meikkiä ja muuta ehostusta. Jos luonnollisuus taas tarkoittaa täysin meikittömyyttä, niin ei, en pysty. Minua ei ole siunattu geenilotossa, minulla on mm. pieni leuka eli hamsteriefekti, muodottomat ja leveät kasvot ilman poskipäitä, kärjestä levenevä pystynenä, pienet sirrisilmät turvonneine silmäluomineen... Hiuksetkin maantieharmaat ja kulmakarvat värittömät. Kaiken kukkuraksi minulla on teini-iästä aina kolmekymppiseksi asti ollut kuiva ja punakka akneiho. Toisin sanoen ilman meikkiä tai minkäänlaista muutakaan kosmeettista ehostusta minä näytän Quasimodon tyttäreltä. Teini-iässä olin itsetuhoinen ja halusin kuolemaa vain ja ainoastaan ulkonäköni takia. Lapsuuteni, kasvuni ja kehitykseni oli muuten hyvä ja turvattu. Jos minä en olisi saanut meikata elämäni aikana, olisin varmaan jo päättänyt elämäni tässä somen, kilpailun ja vääristyneiden kauneusihanteiden maailmassa. Hiustuotteiden, kulmakynän, ripsienpidennysten/ripsarin ja meikkivoiteen ansiosta minä olen pystynyt olemaan tuottava yhteiskunnan jäsen ja säilyttämään ihmisarvoni. Jossain Intiassa minut olisi varmaan jo hylätty lapsena jonnekin katuojaan...

Minun mielestäni ne meikkaavia ihmisiä kritisoivat tyypit ovat niitä kaikkein ylimielisimpiä ja itseriittoisimpia ihmisiä, jotka varsin tiedostavat olevansa luonnonkauniita, mutta heissä on joku muu puute ja yrittävät sitä peitellä pönkittämällä omaa arvoaan dissaten meikkaavia ihmisiä. Tai sitten ne kritisoivat tyypit ovat jotain vääristyneen uskonnollisen tai vakaumuksellisen kasvatuksen saaneita, aivopestyjä käännyttäjiä, jotka eivät loppupeleissä edes arvosta niinkään itse luonnonkauneutta vaan jumalaa tai jotain muuta vakaumuspohjaansa. Heille meikkaamattomuuden peräänkuuluttaminen on vain osa sitä muuta vakaumuksellisuutta. Sisäisesti kauniit ihmiset, jotka sattuvat olemaan myös luonnonkauniita, eivät kuluta aikaansa ja energiaansa meikkaavien ihmisten lyttäämiseen.

Persjalkainen, maantienvärisellä tukalla ja todella tavallisilla kasvoilla varustettu tuttuni totesi voittaneensa geenilotossa ulkonäöllisessä mielessä. Ilmeisesti siis sillä ei tarkoiteta sitä, että olisit erityisen hyvännäköinen. Riittää, että luulet niin.

Vierailija
47/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ne meikkaavia ihmisiä kritisoivat tyypit ovat niitä kaikkein ylimielisimpiä ja itseriittoisimpia ihmisiä, jotka varsin tiedostavat olevansa luonnonkauniita, mutta heissä on joku muu puute ja yrittävät sitä peitellä pönkittämällä omaa arvoaan dissaten meikkaavia ihmisiä. Tai sitten ne kritisoivat tyypit ovat jotain vääristyneen uskonnollisen tai vakaumuksellisen kasvatuksen saaneita, aivopestyjä käännyttäjiä, jotka eivät loppupeleissä edes arvosta niinkään itse luonnonkauneutta vaan jumalaa tai jotain muuta vakaumuspohjaansa. Heille meikkaamattomuuden peräänkuuluttaminen on vain osa sitä muuta vakaumuksellisuutta. Sisäisesti kauniit ihmiset, jotka sattuvat olemaan myös luonnonkauniita, eivät kuluta aikaansa ja energiaansa meikkaavien ihmisten lyttäämiseen.

Tämä. Hyvin kiteytetty. (p.s. En usko, että kommentoija on niin ruma kuin uskoo olevansa)

Vierailija
48/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä kannatan saunatestiä. Eli jos naisen tunnistaa samaksi saunapuhtaana ja pakkeloituna, ja saunapuhtaat kasvot vielä viehättävät, hyvä. Eikä se aina ole kasvojen kauneudesta kiinni, mitä suhteesta saa, tympeämmän näköiselläkin voi olla mukava luonne ja muita aivan ylivoimaisia etuja.

Vierailija
49/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti suurin osa ihmisistä on sitten nähnyt vain näitä omasta mielestään rumasti meikattuja, niin eivät tiedä, mitä meikillä voi oikeasti saada aikaan. Itse rakastan meikkaamista ja pidän epäluonnollisesta ulkonäöstä. Värjätyt hiukset ja rohkeat meikit kuuluvat tyyliini, ja jos joku tulisi valittamaan etten näytä luonnolliselta, niin se olisi luultavasti itselleni vain kehu. Luonnolliselta näyttäminen ei nimittäin kuulu tavoitteisiini. Annetaan ihmisten siis olla niin luonnollisia tai luonnottomia kuin ikinä haluavat ;) ja onneksi ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä ja olen onnistunut löytämään kumppanin, joka pitää luonnottomasta tyylistäni. Eivät kaikki siis hae vaimokseen luonnonkaunista Elovena-tyttöä

Vierailija
50/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä kysymys on hyvä. Mitä tarkoittaa "luonnollisen" näköinen? Itselleni se tarkoittaa lähinnä sitä, että ripset ei ole mallia hämähäkki, kulmakarvat ei näytä tussilla piirretyiltä, huulten rajoja ei ole piirretty överiksi, ja yleensäkin meikki on kevyt ja aika huomaamaton. Mutta huomaahan sen silti, että jotain on laitettu. Onko se sitten "luonnollinen" look? 

Minulle luonnollisuus ei ole asian ydin, vaan estetiikka. Olen hyvä meikkaamaan. Ihan ilman meikkiä näytän, noh, luonnolliselta mutta hiukan värittömältä. Kevyt päivämeikki kaunistaa ja tuo piirteet esiin. Jos vaikka illalla meikkaan vähän voimakkaammin ja laitan vielä piilarit silmiin, voin olla - en luonnollinen, mutta upea. Ja miksi ei? On kiva kun voi valita - joskus ihan luonnollinen, joskus taas upea.  

t. onnellinen meikkaaja jolla ei ole itsetunnosta puutetta. 

Vierailija
51/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä kannatan saunatestiä. Eli jos naisen tunnistaa samaksi saunapuhtaana ja pakkeloituna, ja saunapuhtaat kasvot vielä viehättävät, hyvä. Eikä se aina ole kasvojen kauneudesta kiinni, mitä suhteesta saa, tympeämmän näköiselläkin voi olla mukava luonne ja muita aivan ylivoimaisia etuja.

OK mutta kuinka moni nainen oikeasti meikkaa niin paljon, ettei häntä tunnista samaksi ilman meikkiä? Olen ehkä liian vanha, mutten muista koskaan törmänneeni sellaiseen. 

t. se onnellinen meikkaaja (joka näyttää kyllä samalta ihmiseltä with and without)

Vierailija
52/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että yksi maailman kauneimmista naisista, Elisabeth Taylor, meikkasi paljon.

Vierailija
53/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisen meikkaaminen itselleen valehtelua ja miesten harhaanjohtamista.

Itsetunto ei riitä olla mitä on.

Vierailija
54/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naisen meikkaaminen itselleen valehtelua ja miesten harhaanjohtamista.

Itsetunto ei riitä olla mitä on.

No joo. Onhan miehilläkin omia tapojaan tehdä itsestään halutumpia.

Vierailija
55/59 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa käsite " saunapuhdas" 🤣 eikö riittäisi kun vaan sanoo "meikitön"?

Vierailija
56/59 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä, ei hyväksytä kun joku meikkaa paljon tai muokkaa itseään kirurgialla. Sitten kuitenkin hoetaan että ulkonäöllä ei ole merkitystä? Näköjäön on kun pitää kiinnittää noin paljon huomiota.

Vierailija
57/59 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös ihmisestä onko meikilöä vai ilman kauniimpi.

Esim.yhdellä tutulla on todella kauniit silmät, ohuen ohut rajaus ja hieman ripsiväriä nostavat silmät esiin ja tuo pieni meikki kaunistaa häntä todella paljon.

Toinen tuttu taas meikkaa (ei liikaa, mutta aika paljon kuitenkin) ja kun näin hänet (juurikin sauan jälkeen) ilman meikkiä, hän näytti lähes 10vuotta nuoremmalta ja paljon kauniimmalta, ihan hätkähdin kun näin hänet meikittä.

Minusta meikkaaminen on ihan ok, joihinkin alakultuuureihin kuuluu ns. "Marilyn Manson" tmv. meikki mikä on ihan ok, mutta ns. Kardashian överyyttä en ymmärrä (liian feikkiä) ja hillittymtyyli kestää nyös paremmin aikaa, esim. Jackie Kennedy on vielä tänä päivänäkin kaunis&tyylikäs, vert. tämän päivän "ankkahuulet" ym. joille varmasti tulevaisuudessa nauretaan/ei ymmärretä.

Lisäksi meikkifirmoilla tehdään rahaa. Jos aina on ne "samat" jutut muodissa, ei tehdä niin paljon rahaa. Jos joku laskisi paljonko Suomen (tai maailman!) naisilla on ns. hutiostoja kosmetiikassa, määrä on varmasti valtava. On ostettu "se uusi juttu" mikä sitten unohtuu/ei sovikkaan itselle, olkoon sitten se limenvärinen luomiväri, valokynä, bb-voide, mineraalipuuteri, etanvoide, tai uusimpana hittinä 8 purkkia Korelaista ihonhoitosarjaa, jne.

Vierailija
58/59 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka huudatte kauneusmuokkausoikeuksien perään, ettekö oikeasti näe mitään ongelmaa lasten ja nuorten näkökulmasta. Minulle on ihan sama, mitä aikuiset ihmiset itselleen tekevät, mutta kyllä minua teinitytön äitinä huolettaa nämä tekop*rsekardashianien antamat mallit ja se asenne, että leikkaukset ovat joku normaali olotila.

Sitä kardashiantyylin vaikutusta lapsiin ja nuoriin voi miettiä ja kritisoida ilman sen tyylin omaavien naisten halveksumista. Miksi tuollaiset 'tekopersekardashian' kommentit ovat tarpeellisia? Tuo asenne on ainoa juttu mikä mua teissä häiritsee. Se halveksunta paistaa kilometrien päähän.

Vierailija
59/59 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kardashiantyylin vaikutusta lapsiin ja nuoriin voi miettiä ja kritisoida ilman sen tyylin omaavien naisten halveksumista. Miksi tuollaiset 'tekopersekardashian' kommentit ovat tarpeellisia? Tuo asenne on ainoa juttu mikä mua teissä häiritsee. Se halveksunta paistaa kilometrien päähän.

Samaa mieltä.

Sitä paitsi ihankuin nuorilla ja lapsilla ei olisi mitään muita haitallisia malleja ympärillään? Esim. monen vanhemmat juovat, on epäterveitä suhteita yms. Miksi se millaisen vieras nainen itsestään muokkaa olisi jotenkin pahempi? Jos joku muokkaa itsestään jonkunlaisen ei ole mitenkään hänen vastuullaan miten joku muu sen ottaa. Naurettavaa että koska suuri osa ihmisistä näitä ihannoi se olisi jotenkin heidän vikansa? Antakaa te itse vanhempina terveet ja hyvät mallit lapsillenne älkääkä puuttuko muiden tekemisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän