Kysy köyhältä mitä haluat?
Kysymyksiä.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:20"]
Miksi olet köyhä?
[/quote]
Sairauksien takia ja pienipalkkaisen miehen.
Paljonko teillä on nettotulot? Miten jaksat? Mistä saat iloa? Pelkäättekö tulevaisuutta?
Tuntuuko sinusta että lähipiirin (vanhemmat,sisarukset, mummot tms.) pitäisi auttaa sinua rahallisesti? Jos siis sellaisia on ja niillä enemmän rahaa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:22"]
Paljonko teillä on nettotulot? Miten jaksat? Mistä saat iloa? Pelkäättekö tulevaisuutta?
[/quote]
Nettotulot n.2400€/kk olemme 3 henkinen perhe. Jaksan kun on pakko. Iloa saan lapsesta enkä pelkää tulevaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:22"]
Tuntuuko sinusta että lähipiirin (vanhemmat,sisarukset, mummot tms.) pitäisi auttaa sinua rahallisesti? Jos siis sellaisia on ja niillä enemmän rahaa.
[/quote]
Vanhemmillani ei ole rahaa, sisaret ei kovin rikkaita ole, mummot eivät enää elä, ainoa vähän varakkaampi on appivanhemmat mutta en odota heiltä rahaa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:26"]
Oletko ikinä ollut töissä?
[/quote]
Olen
Heh ap, varmaan saat kohta kiukkuisia kommentteja, että "ethän sä mikään köyhä ole ja minä tulen toimeen paljon pienemmällä..."
Mutta ei teitä tietysti hyvätuloisiksikaan voi laskea.
Onko näköpiirissä, että tilanteenne muuttuu eli esim. sinä pääset takaisin työelämään?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:33"]
Heh ap, varmaan saat kohta kiukkuisia kommentteja, että "ethän sä mikään köyhä ole ja minä tulen toimeen paljon pienemmällä..."
Mutta ei teitä tietysti hyvätuloisiksikaan voi laskea.
Onko näköpiirissä, että tilanteenne muuttuu eli esim. sinä pääset takaisin työelämään?
[/quote]
Tilanne ei muutu, olen pienellä eläkkeellä.
Miksi koet olevasti köyhä? Haluaisin tietää, sillä meidän kolmen hengen taloudessa tulot ovat samat, enkä koe meitä köyhiksi, lisäksi meillä on kaksi koiraa...
Minulla on pienemmät tulos kuin sinulla (taitaapi myös ne menot olla pienemmät), enkä koe olevani köyhä :)
Minulla on pienemmät tulos kuin sinulla (taitaapi myös ne menot olla pienemmät), enkä koe olevani köyhä :)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:44"]
Miksi koet olevasti köyhä? Haluaisin tietää, sillä meidän kolmen hengen taloudessa tulot ovat samat, enkä koe meitä köyhiksi, lisäksi meillä on kaksi koiraa...
[/quote]
Varmasti siksi ettei meillä ole isoa uutta taloa vaan pieni ja remontoitava josta vielä n. 10v maksettava asuntolainaa. Ei ole varaa kesämökkiin. Ei varaa uusiin autoihin, meillä 2 käytettyä. Ei saa tehtyä yhtä ulkomaamatkaa vuodessa. Täällä tuttavaperheet asuvat isoissa ja uusissa taloissa, kaikilla on kesämökit, käyvät ulkomailla kerran vuodessa yms. tämän takia tunnen meidät köyhäksi.
Eli köyhyys on päänsisäistä ei todellista, ok. Varmasti se surettaa.
Ap, olet kirjoittanut tuosta suhteellisesta köyhyydestäsi tänne ennenkin, etkä aiemminkaan saanut sympatiaa osaksesi. Haluatko ehdoin tahdoin haastaa taas riitaa?
Toisaalta olet oikeassa, köyhyyttä on sekä absoluuttista että suhteellista. Sinä puhut jälkimmäisestä: sinusta tuntuu köyhältä, koska et yllä samaan elintasoon kuin ympäristössäsi muut.
-10-
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 11:50"]
Kadehditko hyvin toimeentulevia?
[/quote]
Kyllä ainakin vähän.
Meillä perheen nettotulot n. 6700e/kk ja perheessä 2aik. ja 3 lasta (3-10v). Oikeasti tuntuu että rahat EI KOHTA RIITÄ!
Kysymys kuulu: Miten hitossa teidän rahat riittää..? Vaikka kuinka vaatimattomasti elelee, niin nopeasti laskien pakollisia kuluja teidän kokoisella perheellä on juurikin se n.2400e/kk pakollisia minun mielestä: lainanhoito, vakuutukset, sähkö ja lämmitys, ruoka, vaatteet, asuinkiinteistön muut kulut esim. verot, bensa.
Miksi olet köyhä?