Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini-ikäinen poika on kovin lapsellinen... millaisia teidän teinipoikanne ovat?

Vierailija
26.03.2013 |

Leikkivätkö leluilla? Toisinaan tuntuu, että tuo on vielä ihan ekaluokkalaisen tasolla leikeissään...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ja millä leluilla? Mun 14- ja 16-vuotiaat ei ole kyllä aikoihin leikkineet millään leluilla.

Vierailija
2/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu.. vähän tarkennusta, ikä ja leikkiikö yksin vai nuorempien sisarusten kanssa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen logiikalla leikkimen olisi jotenkin väärin? Itse ainakin hyväksyn noin harmittoman käytöksen ihan minkä tahansa ikäiseltä. 

Vierailija
4/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 14 v veti kännit kesken koulupäivän

Vierailija
5/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei leiki, pelais vuorokaudet läpeensä, jos saisi. Kovaa vauhtia on syrjäytymässä...

Vierailija
6/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan leiki, tietokoneella pelaa ja on äkäinen kuin perseeseen ammuttu karhu usein, kuten murkuilla on tapana.

Olisi kyllä kiinnostavaa tietää minkäikäinen teini ja minkätapaisia leikkejä. 

Vierailija
7/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Tuollahan noita lapsellisia teinejä on työpaikat pullollaan. Onneksi edes johtoporras ei yleensä ole täysin syrjäytynyt. Eduskuntaan jos mennään niin sieltä löytyy lapsellisia säheltäjiä, ja vain heitä.

Vierailija
8/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarvitse aina poikakaan olla. Meidän 16v teinityttäremme sai 7v pikkusiskonsa kanssa hirveän tappelun pystyyn pääsiäismunista. Toisaalta pitäisi ehkä olla tyytyväinen jos tuon ikäisenä pääsiäismunat mielessä.

14v poikamme leikkii leluilla sujuvasti kun nuorempia sukulaislapsia kylässä tai pikkusiskon kanssa. Kavereidensa kanssa pelaavat sitten kyllä muita pelejä jos ovat meillä.

Vierailija
9/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Khta 16-vuotias poika. Kyllä se vielä salaa joskus leikkiikin. Tisina päivinä on iloinen ja onnellinen ja vastuullisesti käyttäytyvä, ihan kuin joko aikuinen tai pienempi poika. Ja toisina päivinä sitten pelkkää mököttävää teiniangstia.

Vierailija
10/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaasta kyse... onhan se vielä pieni, mutta toisinaan toivoisi merkkejä aikuistumisesta

ap

Vierailija
11/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil just kylässä kaksi 12-vuotiasta. Tulivat leikkimään PYSSYLEIKKIÄ 8- ja 9-vuotiaan kanssa. Ankara tulitus käynnissä, meen keittiöön piiloon pitkiä pyskiää.

Vierailija
12/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että lapset eivät enää saisi leikkiä, kun se on aikuisista lapsellista...Mutta aikuisille on ihan sallittua leikkiä mm. värikuulasotaa, pelata kännykkäpelejä, tai leikkiä yhteisleikkejä työpaikan virkistyspäivillä. Miksi on hienoa, että lapsi ei leiki? Toivooko aikuinen, että lapsi kasvaisi mahdollisimman nopeasti pois tieltä, ja pelkää siksi että lapsi jää ikuisesti leikki-ikään?

Vierailija
13/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Jospa alkaisit vähän arvostaa poikaasi :(

Vierailija
14/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 17:46"]

No huh huh. Jospa alkaisit vähän arvostaa poikaasi :(

[/quote]

arvostaa?

Vierailija
15/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin onnellinen jos mun tulevaisuuden varhaisteini säilyttäisi leikkimisen riemun eikä vaan istuisi pelikoneen ääressä tai vetäisi salakännejä rööki huulessa. Leikki on kaikkien oikeus, aikuistenkin. Monet aikuiset miehet ajelee onnessaan lasten kauko-ohjattavilla, kokoavat jotain pienoismalleja tms. Monet aikuiset keräilevät My little ponyja tms. Leikkiähän sekin on. Ihminen on terve kun se leikkii. Mä olen sitä mieltä että jos ihminen kadottaa leikkimielisyytensä kokonaan, ihminen on masentunut tai sairas.

Vierailija
16/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok. No leikkikööt sitten ;) Mutta kun ajattelee, että 15-vuotiaana tuo kaveri saisi lain puolesta mopokortin, niin aika järjetön ja vastuuton hemmo tuo vielä on... mutta ehkä siihen mennessä tapahtuu jotain mullistavaa, ken tietää.

ap

Vierailija
17/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä kyllä 15v poika innostuu välillä rakentelemaan pikkuveljen kans legoilla ja vasta viime viikolla leikki pikkusiskon ja pikkuveljen kanssa nurkkajussia

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 14:54"]

Minkä ikäinen ja millä leluilla? Mun 14- ja 16-vuotiaat ei ole kyllä aikoihin leikkineet millään leluilla.

[/quote]

Vierailija
18/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä oudolta... Meidän poika joi ja seurusteli jo 15-v ihan "vakavissaa" nykyisen avovaimonsa kanssa, ja oli sitä ennen seurustellut muidenkin tyttöjen kanssa, ja lopetti leikkimisen jo ala-asteen loppupuoliskolla. Ei se edes omistanut enää leluja 11/12 täytettyään.

onko ap pojallasi kavereita? Koska minusta tuntuu että ei silloin enää leikkisi. Parempi vaan että leikkii kun tupakoi ja juo - mutta normina on ainakin omaa ja sukulaispoikia seuranneena lähinnä sellainen teineily. Itse pitäisin silmällä ettei poikasi syrjäydy ja joudu kiusatuksi (tai ole jo), sillä valitettavasti ton ikäiset nappaa silmätikuiksi kaikki erillaiset:(

Vierailija
19/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 18:07"]

Kuulostaa kyllä oudolta... Meidän poika joi ja seurusteli jo 15-v ihan "vakavissaa" nykyisen avovaimonsa kanssa, ja oli sitä ennen seurustellut muidenkin tyttöjen kanssa, ja lopetti leikkimisen jo ala-asteen loppupuoliskolla. Ei se edes omistanut enää leluja 11/12 täytettyään.

onko ap pojallasi kavereita? Koska minusta tuntuu että ei silloin enää leikkisi. Parempi vaan että leikkii kun tupakoi ja juo - mutta normina on ainakin omaa ja sukulaispoikia seuranneena lähinnä sellainen teineily. Itse pitäisin silmällä ettei poikasi syrjäydy ja joudu kiusatuksi (tai ole jo), sillä valitettavasti ton ikäiset nappaa silmätikuiksi kaikki erillaiset:(

[/quote]

ei tuo 15 veenä seurustelukaan ihan hyvältä kuulosta.

Vierailija
20/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on provo. Joku mamma pitää hienona, kun poika seukkaa vakavasti 15 vuotiaana. Yleensä kyllä nämä nuorena seurustelun aloittaneet syrjäytyvät ensimäisinä. Siihen paukahtaa tyttökaveri paksuksi ja sitten eletään sossun rahoilla muka aikuisten elämää.

Mutta toisaalta, moni aikuinen toivoo, että pääsisi mahdollisimman aikaisten lapsistaan eroon ja elämään sitä omaa elämää. Kaipa se sitten liittyy tähän, että toivotaan, ettei ne leikkis kovin pitkään.

Hassua, kun silti nämä samat vanhemmat itse leikkii vielä teinejä kolkytvuotiaanakin ja vielä viiskymppiset ämmät näyttää siltä, ettei ole aikuistuneet kun roikkuvat kehäraakkeina jossain juottolassa.

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 18:07"]

[/quote]