Kuinka monta kertaa viikossa kehtaatte ostaa olutta lähikaupasta?
Kommentit (37)
Onko muita ulkomailta tilanneita? Ja mistä firmasta olette tilanneet?
Vielä en ole tällä viikolla kehdannut kun viikonloppuna tuli pe ja la haettua keissi.
Ihan päivittäin. Täällä Kalliossa on vappu joka päivä.
Käyn useammassa kaupassa viikonmittaan. Useinmiten solautan kahdesta kolmeen (IVA tietysti) olutta harmittomien päivittäisostosten joukkoon. Pakko ne vaan on jokailta kitata, muuten ei tule uni ja ahdistaa. Kyllä, olen alkoholisti, vaikka en perseitä vedäkään
Aamulla 10 tölkkiä ja illalla kuuden jälkeen toiset 10.myyjäkin on vaihtunu välillä niin eivät voi juoppona pitää. ;)
Itse juon melkeinpä joka päivä, mutta käyn kolmessa eri lähikaupassa perättäisinä päivinä.
Jos olisi vain yksi lähikauppa niin pakko kai se olisi joka päivä kehdata.
Vierailija kirjoitti:
Joka ilta melkein, pienestä lähi-Alepasta. En ymmärrä kerta kaikkiaan, miksi jonkun laillisen tuotteen ostaminen olisi hävettävää.
Vai onko tuo joku pikkukylien juttu, että ihmiset katsoo ja juoruilee, ja sillä voi olla vaikutuksia esim. siihen miten ihmiset suhtautuu töissäkin? Ei täällä Helsingissä ainakaan ketään kiinnosta kenenkään kaljan ostamiset ja juomiset.
On just pikkukylien ongelma. Mun sisko asuu 6000 asukkaan paikkakunnalla ja käy Alkossa hakemassa punaviiniä naapurikaupungista. Sisko on lukiossa opettajana.
Mä ostan kesäisin saunakaljat kun käyn kylässä ja käydään kaupassa :D.
Itse kysymykseen : Kehtaisin ostaa joka päivä.
Olutostokset pitää tietenkin hajauttaa eri liikkeisiin ja ketjuihin, ettei paljastu kuinka monena päivänä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla 10 tölkkiä ja illalla kuuden jälkeen toiset 10.myyjäkin on vaihtunu välillä niin eivät voi juoppona pitää. ;)
Voi vahtia myös, että kuka on kassalla. Painaa mieleen aamukassan ja illalla menee eri kassalle :D.
14 tölkkiä lidlistä 3-4 kertaa viikossa. Jokaisen mätän hihnalle kun se on kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sä luulet ;) kun kaupalla olin töissä niin kyllä me iltavuoron kanssa kuulumiset vaihdettiin ja siihen kuului myös se "aamulla se tyyppi kävi ostamassa jo laatikollisen" ja "luultavasti tulee illalla hakemaan naama punaisena toisen" :D
Mutta oikeesti..ette te asiakkaat ainakaan mulle merkitse mitään. Ihan sama mitä ostatte, ei mua kiinnosta. Älkää nyt itsestänne liikoja luulko.
Huvittavaa.
Asun maassa jossa alkoholi ruokakaupassa vapaasti saatavilla.
Sieltä hakee perheenemännät päivällisviinit, ja miehet oluen. Suhtautuminen alkoholiin on normaalia ja luontevaa, kukaan ei hiiviskele nurkissa ja kyttää milloin tulee hyvä väli ottaa se pullo sieltä hyllystä.
Siksipä kai alkoholiprobleema ei täällä näy niinkuin Suomessa. Tietysti syynä on myös geeniperimä, suomalaiset ovat intiaanien ja inuiittien kanssa sitä ihmistyyppiä, jotka alkoholisoituvat herkästi.
En väitä etteikö probleemakäyttäiä täälläkin ole, mutta todella harvoin näkee paikallista räkä poskella p-ska housussa hopertelemassa yleisillä paikoilla.
Perjantaina tuli ostettua 12 ja lauantaina 8 tölkkiä. Voi olla, että täytyy vielä kannatuksen vuoksi hakea tänään lähikaupasta pari gepardia ja viedä hylsyt pois.
Kyllä minä hyvinkin monta kertaa viikossa kehtasin Siwaan pyöräillä kaljaa hakemaan. Joka ikinen kerta häpesin.
Sitten koitti päivä, että halusin lopettaa ryyppäämisen ja häpeämisen. Siitä on nyt 15 vuotta aikaa.
Kun rahaa alkoi jäädä säästöön, rupesin matkustelemaan. Kymmeniä reissuja olen tehnykin niillä kaljarahoilla ja teen edelleen.