Tuttava kävi ja oli mennyt tiskaamaan valurautapannun pilalle
Ei ollut puhetta että tarvitsee tiskata kun olin poissa. Niin oli tehnyt.
Ja asettanut valurautapannun nurinpäin pöydälle, ilman ilmarakoa.
Se oli ruosteessa kun tulin matkoilta...
Kommentit (69)
Ruostuneesta paistinpannusta voi hiekkapuhaltamalla saada vielä puhtaan. Siiten vaan kromautat sen ja se kiiltääkuin uusi amerikan rauta.
Yllä oleva marttojen linkki kannattaa katsoa. Mun pannulle on käynyt sama. Olin reissussa naapuri kävi meillä aina välillä. Asuttiin silloin alueella, jossa oli pari kuukautta käynyt hiippareita pihoilla ja varastoissa ja sitten naapuri kävi siellä tekemässä pihalle lumeen jälkiä ja kävi sisällä asti, että talo näytti asutulta. Tiskasi samalla tiskipöydälle jätetyn valurautapannun, kun ajatteli auttavansa eikä tiennyt onko se jäänyt siihen puhtaana vai likaisena ja ajatteli, että hän varalta tiskaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruosteenpoiston jälkeen rasvapoltto uunissa, tarvittaessa vaikka parikin kertaa. Rasvaksi parasta on silava (Muurikan tuubisilava on hyvää ja näppärää). Jos öljyät, älä käytä rypsiöljyä.
Miksi ei rypsiöljyä?
-ap
Tämä ei ole ap.
Typerää olla paistoastia jota ei muka saa pestä 😐. Mahtaa vaikka letut maistua hyvältä, jos niitä ennen on paistanut lohta tai pekonia...
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää turpanne KIINNI, se pannu oli ruostunut PUHKI.
AP
Älä vastaa. Tämä ei ole minun vastaus.
Ap.
Joo, se on sääli. Meille on käynyt sama juttu. Vieraat olivat säilyttäneet jotain ruokaa pannussa ja pannu oli puoliksi ruostunut. Onneksi pannun saa pelastettua, mutta vaivaa se vaatii.
Siinä ei saa säilyttää ruokaa. Eikä kuivattaa täysin alaspäin niin että kosteus jää pinnalle josta kehittyy ruoste.
Vierailija kirjoitti:
Typerää olla paistoastia jota ei muka saa pestä 😐. Mahtaa vaikka letut maistua hyvältä, jos niitä ennen on paistanut lohta tai pekonia...
Pannun saa pestä mutta se pitää kuumentaa pesun jälkeen. Vesi poistuu ja pannu ei ruostu.
Pannu on pilalla PANNU ON PILALLA.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuttava käy kotonasi ja käyttää paistinpannua, kun sinä olet matkoilla?
Ei enää käy. Silloin oli syy miksi kävi.
Ei käyttänyt pannua mutta tiskasi sen.Lähdet matkalle ja jätät pannun likaiseksi?
Tefloniin tottunut ei ymmärrä että valurautapannun rasvakerros ei ole likaa vaan pannun huoltoa.
Mä oon pelastanut perintöpannuni rälläköimällä paskat irti ja sitten kuumentanut leivinuunin hiilloksella. Sen jälkeen rasvapoltto.
Kalalle pitääkin olla oma valurautapannu, ei siinä lättyjä paisteta perään.
Osta uusi jos siihen on tullut reikä.
Höhöö onko housuissani reikä, eikä! Kyllä me se korjataan! aahhahah ahaahhahah
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää turpanne KIINNI, se pannu oli ruostunut PUHKI.
AP
Kas vain. Sinulla oli valurautafoliosta tehty pannu? Ei valurautapannua saa ruostumaan puhki noin vain.
Oon ihan puhki! Pannu on puhki! Ottaa pahasti pannuun!
Ap
Ystäväsi olisi saanut kumauttaa sinua sillä pannulla päähän pari kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et ole oikea ap.
Vierailija kirjoitti:
ottaa pannuun!!
-ap
Et ole oikea ap.
Vierailija kirjoitti:
Ap
:D
Vierailija kirjoitti:
Pannu on pilalla PANNU ON PILALLA.
-ap
Idiootti, et ole ap.
Valurautapannu ruostunut puhki?? Montako vuotta olit reissussa?
Jos sun asenteesi tuttavan hyvällä tarkoituksella tekemää erehdystä kohtaan on tuo, ihmettelen että sulla yleensäkin on tuttavia.