Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On ihanaa olla vihdoin miehen kanssa, joka avoimesti kehuu kauniiksi :)

Vierailija
17.03.2019 |

Varsinkin kun kehuminen alkoi vasta seurustelun muututtua vakavaksi. Siihen asti mies kehui älyäni, rehellisyyttäni ja luotettavuuttani. Aiemmin tämä on mennyt toisin päin. Toisaalta, nuorempana taisin suhtautua vähän vihamielisesti ulkonäön kehumiseen ja ehkä siksi nuo eksät lopettivat sen lyhyeen. Mutta taas toisaalta, ehkä se olisi nykyisenkin kanssa tuntunut ikävältä, jos olisi alkanut heti ensitapaamisella.

Minulla taitaa olla tosi viisas mies.

Onko teillä muilla kehuvia ja kannustavia miehiä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla toooosi huono itsetunto kun sitä pitää pönkittää jatkuvilla kehuilla. Oletko mitenkä lapsi vielä ?

Vierailija
2/6 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla taitaa olla toooosi huono itsetunto kun sitä pitää pönkittää jatkuvilla kehuilla. Oletko mitenkä lapsi vielä ?

Ihan aikuinen nainen olen. Itsetuntoni oli nuorempana hieman hauras, ja siksi en osannutkaan ottaa kehuja vastaan myönteisellä tavalla, vaan jotenkin pelkäsin että kehuja ei näe minussa muuta kuin ulkonäön. Nykyään annan itselleni luvan ihan vain ilahtua siitä, että mieheni kokee nautintoa katsoessaan minua. Vieraidenkin taholta tuleviin kehuihin vastaan nykyään hymyillen: "Kiitos!"

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin vanhemmilla suomalaisilla on ihmeellinen tapa mollata kehumista ja kehujen vastaanottajia. Mieluummin möllötetään naama rutussa.

Oikeastihan kehuminen tekee hyvää sekä kehuttavan itsetunnolle että myös kehujalle itselleen - kehuttu ihminen haluaa usein olla takaisinkin ystävällinen ja mukava. Itse olen kyllä kehunut kaikkia tapailukumppaneitani hyvinkin avoimesti ja saanut paljon lämmintä vastakaikua tälle.

En ymmärrä tuota vanhaa tapaa ollenkaan, mitä tuo kommentti nro 1 tässä ketjussa edustaa.

M34

Vierailija
4/6 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mulla on ihana mies joka ihan joka päivä sanoo mulle jotain kaunista. Aidosti, ei imelästi. Mä itse oon aina puhunut rakkailleni kauniisti ja eksä oli sellainen että ”kärsii inflaation” jos sanoo useammin kuin kerta kymmeneen vuoteen että rakastaa tai toinen näyttää hyvältä. Se söi mun naiseuttani.

Nyt mulla on mies joka haluaa mua, rakastaa mua ja pitää mua viehättävänä. Sanommme toisillemme joka päivä kivoja asioita ja se tekee lämpimän ja rakastavan ilmapiirin.

Vierailija
5/6 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin vanhemmilla suomalaisilla on ihmeellinen tapa mollata kehumista ja kehujen vastaanottajia. Mieluummin möllötetään naama rutussa.

Oikeastihan kehuminen tekee hyvää sekä kehuttavan itsetunnolle että myös kehujalle itselleen - kehuttu ihminen haluaa usein olla takaisinkin ystävällinen ja mukava. Itse olen kyllä kehunut kaikkia tapailukumppaneitani hyvinkin avoimesti ja saanut paljon lämmintä vastakaikua tälle.

En ymmärrä tuota vanhaa tapaa ollenkaan, mitä tuo kommentti nro 1 tässä ketjussa edustaa.

M34

Voi miten kiva kuulla! Monilla suomalaisilla olisi tosiaan kehittymisen paikka tässä asiassa. Onneksi nuoremmissa vaikuttaa olevan jo enemmän niitä, jotka ymmärtävät myönteisyyden voiman.

ap (N41)

Vierailija
6/6 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Mulla on ihana mies joka ihan joka päivä sanoo mulle jotain kaunista. Aidosti, ei imelästi. Mä itse oon aina puhunut rakkailleni kauniisti ja eksä oli sellainen että ”kärsii inflaation” jos sanoo useammin kuin kerta kymmeneen vuoteen että rakastaa tai toinen näyttää hyvältä. Se söi mun naiseuttani.

Nyt mulla on mies joka haluaa mua, rakastaa mua ja pitää mua viehättävänä. Sanommme toisillemme joka päivä kivoja asioita ja se tekee lämpimän ja rakastavan ilmapiirin.

Minullakin edellinen mies oli sellaista kehuja säästelevää mallia. Hänestä kyllä kasvoista näki että oli tyytyväinen, jos olimme vaikka juhliin menossa. Ajattelin silloin, että näin tämän kuuluukin olla. Nyt ajattelen ihan toisin! Aito kehuminen rakkaan ihmisen sanomana tuntuu jokaisella kerralla yhtä lämpöiseltä. 

Olen huomannut myös itsessäni sellaista kehujenpihistelyasennetta, mutta miehen esimerkin ansiosta olen alkanut kiinnittää huomiota asiaan. Olenkin oppinut jo paljon sujuvammaksi kehujaksi. Ainoa tilanne, jossa tuntuu edelleen vaikealta sanoa myönteisiä asioita, on se kun olen omien vanhempieni seurassa. Ja sieltähän se kehumattomuuden malli minulle oli periytynytkin. Vanhaa kaavaa on kaikkein vaikeinta rikkoa siellä, mistä se on peräisin.

ap