Kasvuennuste...onko kenenkään lapsi jäänyt sen alle?
esim on luvattu paljon enemmän pituutta mutta onkin tullut vain vähän lisää.Vituttaako? Mulle luvattiin lapsena että kasvaisin yli 170cm mutta jäi alle.Kenet haastan oikeuteen?Olin vauvana vakavasti sairas ja epäilen monien vikojeni johtuvan tästä.Sairastun siis ihan alle kuukauden ikäisenä,ihme että jäin henkiin.Olen aika heikko luonne ja todella kipuherkkä.Mua ei aina ymmärretä lääkärissä miksi hypin suunnilleen piikin nähdessä seinille.
Kommentit (9)
Minä jäin lyhyemmäksi kuin mitä ennuste oli. Syynä oli kasvuiässä alkanut anoreksia. Haastoin itseni oikeuteen.
mun ennuste oli 185cm.
Äitini on 163cm, isäni 188cm.
Minä olen 158cm. Eli aika reippaasti alle ennusteen jäin. Syytä siihen en tiedä miksi jäin näin lyhyeksi.. :) ehkä hyvin varhain alkaneet kuukautiset?
Minulle ennuste oli 163cm ja jäin pituuteen 158cm
Mun enuste oli 177cm, mutta pituutta tuli 168cm. Syytä en tiedä, mutta ainakaan en ole tupakoinut, eikä kuukautisetkaan alkaneet erityisen aikaisin.
En tiedä ketään, joka olisi saavuttanut ennusteen, kertoo kai jotain? Itselläni ennuste 176cm, olen 164cm.
Miten nuo teidän ennusteet on aikoinaan tehty.
2-vuotiaan pituus x2 on ainakin tyttöjen kohdalla ihan tuulesta temmattu ennuste.
Esikoisemme ennuste oli 185 cm, lähentelee nyt 190 senttiä (17-vuotias poika).
En tiedä onko ennen tehty jotenkin eri tavalla ennusteet? Minusta piti tulla 186cm, tuli 168cm ja olen oikein kiitollinen, että en yltänyt ennustettuun pituuteen. :) Kuukautiset alkoi jo 10-vuotiaana ja ala-asteen jälkeen en ole kasvanut. Ehkä johtui siitä. Tosin voisivat tuollaisia asioita ottaa huomioon, koska äitini oli myös kasvanut todella nopeasti ja kasvu loppunut lyhyeen. Kertoi sen aikanaan neuvolassa. Äitini on noin 160cm ja isäni 198cm.
Esikoisen (tytön) pituusennuste on muistaakseni 170cm ja hän on ainakin ensimmäiset pari vuotta kasvanut nopeammin, kuin minä aikanaan.
Meillä on molemmat jääneet. Se on aika tavallista jos vanhemmat ovat hyvin eri pituisia. Meillä mies on pitkä ja minä taas lyhyt. Molemmat lapset on tulleet minuun ja sukuuni eli heistä on tullut tämmöisiä persjalkaisia hukkapätkiä eikä jotain miehen ja minun mittojen puolivälistä.