Uusi naapuri pitää järkyttävää meteliä yläkerrassa!
En yleensä jaksa ärsyyntyä pienestä, tiedän että kerrostalossa erilaiset äänet kuuluvat elämään ja kestän aika kovaakin ääntä ennen kuin menetän hermoni. Eilen kuitenkin yläkertaan muutti uudet naapurit ja luonnollisesti päivä meni meteliä kuunnellessa eikä siinä mitään. Tänään kuitenkin heräsin suht aikaisin siihen, että vasaroivat ja kolistelevat yläkerrassa todella kovaa eikä taukoa ole tullut vielä näin monen tunnin jälkeenkään. Ärsyttää, kun jotkut eivät ymmärrä ettei viikonloppuisin kerrostalossa remontoida. Meteli alkaa todella ärsyttämään ja "jostain" syystä tuli ikävä aavistus, että nämä ihmiset eivät jatkossakaan osaa noudattaa sääntöjä ja kunnioittaa muita asukkaita.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
No meillä ainakin lukee järjestyssäännöissä, että "runkoääniä aiheuttavat poraamiset yms ovat sallittuja vain arkisin klo 8-19 välisenä aikana" ja sen mukaan myös mennään, ihan jokainen.
Niin kauan kun laki ei sitä kiellä, tuollaisilla säännöillä voi pyyhkiä hanurinsa. Oikeudessa häviää, jos tuolla säännöllä yrittää päteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä ainakin lukee järjestyssäännöissä, että "runkoääniä aiheuttavat poraamiset yms ovat sallittuja vain arkisin klo 8-19 välisenä aikana" ja sen mukaan myös mennään, ihan jokainen.
Niin kauan kun laki ei sitä kiellä, tuollaisilla säännöillä voi pyyhkiä hanurinsa. Oikeudessa häviää, jos tuolla säännöllä yrittää päteä.
Rauhotu Matlock.
Muuttoäänet nyt on muuttoääniä. Mun naapuri taas on jo vuosia ajoittanut kaikki äänekkäämmät hommansa iltaan ja yöhön. Jos oon kotona, niin sieltä kuuluu kyllä pitkin päivää tepsutusta, joten töissä ei ole ja kaikenlaista voisi varmasti päivälläkin tehdä. Vaan ei. On kyse poraamisesta, pyykkäyksestä, naputtelusta tms. niin niitä ei voi aloittaa ennen ilta yhdeksää. Kun on useampi naapuri käynyt sanomassa, että yhden aikaan yöllä ei oo ok porata, se väittää, ettei ole hän, vaikka muita vaihtoehtoja ei ole. Niin ja sitä pientä nikkarointia tällä sankarilla sitten riittää ja riittää ja riittää. Luultavasti päivä menee vielä suht selvänä, vaan kun korkki narahtaa, niin alkaa se touhuilu iltapullon voimin.
Muuta pois. Mutta älä kolistele muuttaessasi.
Vierailija kirjoitti:
Eri taloyhtiöissä on erilaiset säännöt. Ap ei ole sanonut, millaiset säännöt on heidän taloyhtiössään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri taloyhtiöissä on erilaiset säännöt. Ap ei ole sanonut, millaiset säännöt on heidän taloyhtiössään.
Tuo oli minun kommentti. Ap
Miksi tässäkin kommentissa noin monta peukkua alas päin? Eivätkö ihmiset ymmärrä ettei mikään laki kiellä pyhänä poraamista?
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään ei minua haitannut meteli eilen, kun muuttivat. Kyllä se nyt alkaa haitata, kun sunnuntaina heti aamusta ovat poraamassa ja naulaamassa seiniä ja meteli ei ole loppunut edes nyt myöhään iltapäivästä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Muuttoäänet nyt on muuttoääniä. Mun naapuri taas on jo vuosia ajoittanut kaikki äänekkäämmät hommansa iltaan ja yöhön. Jos oon kotona, niin sieltä kuuluu kyllä pitkin päivää tepsutusta, joten töissä ei ole ja kaikenlaista voisi varmasti päivälläkin tehdä. Vaan ei. On kyse poraamisesta, pyykkäyksestä, naputtelusta tms. niin niitä ei voi aloittaa ennen ilta yhdeksää. Kun on useampi naapuri käynyt sanomassa, että yhden aikaan yöllä ei oo ok porata, se väittää, ettei ole hän, vaikka muita vaihtoehtoja ei ole. Niin ja sitä pientä nikkarointia tällä sankarilla sitten riittää ja riittää ja riittää. Luultavasti päivä menee vielä suht selvänä, vaan kun korkki narahtaa, niin alkaa se touhuilu iltapullon voimin.
Tuollaista ei tarvitse sietää ja on oma syysi, että kestät etkä tee asiasta valitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa pitää huomioida myös se, että aina joku tekee jotain remonttia. Ja yleensä ainakin muuton yhteydessä päivitetään. Turhaa revit pelihousujasi jos hiljaisuuden ulkopuolella kolisevat.
No koita nyt ymmärtää, että järjestyssäännöissä sanotaan, että runkoääniä aiheuttavat remontoinnit yms ovat sallittuja VAIN arkisin klo 8-19 välisenä aikana! En minä jaksa kodissani kuunnella koko sunnuntaita meteliä; poraamista ja naulaamista.
Kerrostalon järjestyssäännöillä voi pyyhkiä peffan. Ei niillä ole lain voimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa pitää huomioida myös se, että aina joku tekee jotain remonttia. Ja yleensä ainakin muuton yhteydessä päivitetään. Turhaa revit pelihousujasi jos hiljaisuuden ulkopuolella kolisevat.
No koita nyt ymmärtää, että järjestyssäännöissä sanotaan, että runkoääniä aiheuttavat remontoinnit yms ovat sallittuja VAIN arkisin klo 8-19 välisenä aikana! En minä jaksa kodissani kuunnella koko sunnuntaita meteliä; poraamista ja naulaamista.
Koeta nyt ymmärtää, että järjestyssäännöissä sanotaan, että soitto, laulu ja muut häiritsevät äänet on kielletty klo 22 - 09. Sunnuntaista tai viikonlopuista ei puhuta mitään meidän järjestyssäännöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei viikonloppuna saisi porata ja tehdä muuttoa? Jos ovat työssäkäyviä ihmisiä, viikonloput saattaa olla ainoita tilaisuuksia laittaa kotia päiväsaikaan. Valittaisit ihan samalla tapaa, jos he "metelöisivät" arki-iltana kun sinä yrität rentoutua... Kuulostat ärsyttävältä naapurilta jolla ei ole nyt tarpeeksi myötätuntoa vasta muuttaneita kohtaan. Relaa tai mene vaikka kävelylle jos et jaksa kuunnella tavallisia ääniä. Tekee hyvää myös sinun asenteelle.
Säännöissä sanotaan, että hiljaisuuden jälkeen ja sunnuntaisin (tai pyhinä) ei ääniä jotka kantautuvat rakenteiden kautta muihin asuntoihin ja tähän lasketaan mm. poraaminen ja seinien naulaaminen. En valittaisi siitä, jos arki-iltana tekisivät tuota remppaa kunhan eivät reilusti hiljaisuuden jälkeen.
Miksi sunnuntai on joku erikoispäivä? Säännöillä on kuitenkin oltava joku pohja laissa, löytyyköhän sieltä tuollaista sunnuntain erikoisasemaa.
Sunnuntai ei oo ollut pyhä enää vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään ei minua haitannut meteli eilen, kun muuttivat. Kyllä se nyt alkaa haitata, kun sunnuntaina heti aamusta ovat poraamassa ja naulaamassa seiniä ja meteli ei ole loppunut edes nyt myöhään iltapäivästä. Ap
Meinaatko, että pelkkä tavaroiden kantaminen sisään riittää muutoksi? Laskepa huviksesi kuinka monta seinään porattua reikää löytyy omasta asunnostasi ja mieti sitten onko ne ilmestyneet sinne äänettömästi?
AP, mun uudet vierinaapurit on rempanneet jo kuukauden!
Meillä on käynyt todella huono mäihä naapureiden suhteen. Yksi laulaa virsiä kovaan ääneen JOKA aamu, viikonloppuisinkin sii 7-8 aikaan. Toisen perheen isällä on juma*auta kantavin ääni, jonka koskaan olen kuullut, ja hän käyttää sitä häpeilemättä aamuyö yhteen saakka. Arkenakin puolille öin. Asiasta on käyty sanomassa, mutta äijä ei vaan lopeta. Huooh..