Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VASTAA! Oletko negatiivinen vai positiivinen keskustelija?

Vierailija
25.03.2013 |

Olen huomannut että tällä palstalla jaksetaan sitten valittaa..

Kysyn siin Teiltä rakkaat ihmiset: Tuletko aihe vapaa keskusteluforumille etsimään keskusteluja mihin voit valittaa vai etsitkö aiheita mistä sinulla on positiivista sanottavaa?

Itse olen huomannut että kommentoin herkemmin aiheita mistä en ole samaa mieltä!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Yritän enimmäkseen olla ystävällinen ja vastata (mielestäni) todella tyhmiinkin kysymyksiin asiallisesti ja ystävällisesti. Ilkeilijöille ja omaa mielipidettä aggressiivisesti ja epäkohteliaasti esiintuoville keskustelijoille vittuilen vailla omantunnontuskia.

Vierailija
2/4 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaan herkästi sellaisiin väitteisiin, jotka eivät pidä paikkaansa. Tai jos halutaan nähdä tahallisesti jokin asia ikävässä valossa, ollaan ahdasmielisiä, itsekkäitä tai jos lapsiosapuoli joutuu kärsimään (esim. en halua ottaa lapsipuolta lomamatkalle mukaan, omat lapseni pääsevät jne). Tai jos joku on tosi pulassa tai ahdistunut, pyrin lähettämään toista tsemppaavaa viestiä, ja laitan viestiä jonka tarkoitus on lieventää ahdistusta tai surua, vihaa jne. Lisäksi vastaan jos kysytään jotakin, johon tiedän vastauksen. Myös itse vastaan hengellisiin kysymyksiin tosi usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin olemaan positiivinen, mutta olen huomannut, että koska en käytä hymiöitä ( näitä :) ), niin viestini tulkitaan usein väärin, vihaisemmin ja aggressiivisemmin kuin mitä todellisuudessa tarkoitin.

Vastaan myös herkästi sellaisiin viesteihin, jotka herättävät tunteita, myös negatiivisia. En kuitenkaan koskaan hauku suoraan ketään (esim. oletpa tyhmä), vaan esitän mielipiteeni rakentavammin.

Vastaan tosin aika harvoin. Tämä on ensimmäinen tänään, mihin vastaan.

Vierailija
4/4 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että täälläkin. Mä olen kyllä hiukan väittelynhaluinen enkä epäröi kysyä tarkennuksia epäloogisiin väitteisiin. Toisaalta kun täällä av:lla ollaan niin musta tulee helposti negatiivinen keskustelija kun turhaudun ja menetän hermoni ihmisten kyvyttömyyteen argumentoida. Siis se, kun väitetään niin kovin itsevarmasti jotakin, mutta huomaa että kapasiteetti on hyvin heikko ja "perustelut" ovat ihan typeriä ajatteluvirheitä vaan. (Siis vaikkapa jos joku kommentoi, että ylitreenattu kroppa ei näytä kovin hyvältä, niin joku toinen tulee argumentoimaan että "no olisko muka parempi olla sitten anorektikko häh!" Tai sitten tämä perus"argumentti" että nähdään asioissa ainoastaan ääripäät ja perustellaan toista ääripäätä toisen puuttumisella.)

Jossain ongelmissa oleville tai ahdistuneille jne en todellakaan ala viisastella tai vittuilla vaan päinvastoin.

Pahoin pelkään olevani enemmän negatiivinen kuin positiivinen keskustelija (johtuen juuri siitä että täällä on niin monia ärtymystä aiheuttavia tekijöitä). En tosiaan kuitenkaan suhtaudu yleisnegatiivisesti saati että aukoisin päätäni ahdistuneille tai mitään, mutta tyhmille kyllä joskus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä