Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

39-vuotiaana täysin hyödytön yhteiskunnalle

Vierailija
17.03.2019 |

Mulla on takana ammatti ja työhistoriaa mutta en kykene enää aiemman alan töihin. Olen monena vuonna kokeillut päästä opiskelemaan, mutta ei onnistu. Joka paikassa on nykyään psykologitoimistojen järjestämiä palikkatestejä satojen ja satojen tehtävien kera. En ole näissä hyvä, päinvastoin. Pääsin kymmenen vuotta sitten yliopistoon, mutta opinnot jäi enkä usko että mua sinne enää huolitaan takaisin. Mitä vaihtoehtoja mulla enää on? Itsetunto on kyllä ihan maassa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan pitää olla ihmistä varten eikä ihmisen yhteiskuntaa. En tarkoita sitä, ettet saisi haluta tehdä töitä, mutta halua sitä itsesi takia, älä siksi, että "kelpaisit yhteiskuntaan". 

Vierailija
22/22 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka ihmeessä niitä yliopisto-opintojasi. Uskoisi, että jatko on neuvoteltavissa, kunhan tekee realistisen ja järkevän opintosuunnitelman jäljellä olevista opinnoista. Olet lahjakas, sen osoittaa jo se että olet päässyt sisälle yliopistoon. Toivon, että löytäisit enemmän luottamusta itseesi, kulje vaikka hieman nenä pystyssä. Hyvä itsetunto on tärkeää yliopisto-opinnoissa mm. siksi että valitettavasti ympäriltämme löytyy monenlaista lannistajaa tai kateellista ihmistä. Sulje siis korvasi KAIKELTA ympäröivältä puheelta, joka viittaa epäilyksen suuntaan, tyyliin: "kannattaakohan tuota sinun alaasi opiskella?", "onkohan sitä sitten tuolla alalla tulevaisuudessa töitä?", "kuinka kauan olet jo käyttänyt aikaasi tähän tutkintoosi, meinaatkohan koskaan valmistua?". ( Sama ja yhtä arvokashan tutkinto on, kun se on valmis. Riippumatta siitä, onko välissä ollut taukoa tai opinnot edenneet hitaammassa tahdissa.) Kun tarkemmin miettii nämä ihmettelyt ja utelut ulkopuolisilta ovat melko epäkohteliaita ja energiaa vieviä. Avaa aistisi sellaisille upeille ihmisille, jotka osaavat arvostaa osaamistasi ja kannustaa ja innostua mukanasi näistä ihmeellisistä, laajasti sivistävistä ja aina hyödyllisistä yliopisto-opinnoista. Toivotan sinulle antoisia opintoja ja kaikkea hyvää elämääsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä