Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä käy isättömälle tyttärelleni 7v?

Vierailija
25.03.2013 |

Sain lapsen varatulle miehelle.Isää ei kiinnosta.Jos kuolen,mihin tytär joutuu?Tuohon täysi-ikäisyyteen on matkaa 13vuotta.Voi kauhia,miten mun tytön käy..tällä varatulla miehellä on siis oma perhe on naimisissa.Miten laki toimii tässä tilanteessa,meneekö pikku prinsessani sossun kautta sijaisperheeseen jos minä kuolen? Auttakaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että täysikäisyys on meillä 18v.

Vierailija
2/11 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä onnella pääsee sijaisperheeseen, huonommalla onnella lastenkotiin. Onko sun vanhemmat vielä elossa? Sulla sisaruksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ajatellut asiaa ennen sänkyyn hyppäämistä. Kiva elämä lapsellasi isättömänä. Entä kun lapsesi haluaa joskus selvittää kuka isänsä on? Aiotko valehdella hänelle?

Lapsellasi on kaikki oikeus isäänsä, miten annoitkaan panosni kohdella itseäsi näin?

Vierailija
4/11 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isyys vahvistettu?

Yleensä kait yritetään sijoittaa sille toiselle vanhemmalle tai lähisukuun noin muuten. Jos ei ole muita vaihtoehtoja niin sijaisperheeseen.

Vierailija
5/11 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 12:28"]

Sain lapsen varatulle miehelle.Isää ei kiinnosta.Jos kuolen,mihin tytär joutuu?Tuohon täysi-ikäisyyteen on matkaa 13vuotta.Voi kauhia,miten mun tytön käy..tällä varatulla miehellä on siis oma perhe on naimisissa.Miten laki toimii tässä tilanteessa,meneekö pikku prinsessani sossun kautta sijaisperheeseen jos minä kuolen? Auttakaa.

[/quote]

Googletappa oheishuoltajuus. Olisiko siitä apua.

Vierailija
6/11 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan naapuriltamme! Vähäjärkinen akka, ei tarvitse kuin keskustella puoli min akan kanssa, niin tajuaa että ei puhe tule kuin normaalilta! Tämmöset ne pimppaansa jakaa miten sattuu! Voi onnetonta akkaa!

Vierailija
7/11 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isyys on vahvistettu, tyttäresi on biologisen isänsä vastuulla jos kuolet.

Jos ei, tyttäresi on ensi alkuun sosiaaliviranomaisten vastuulla. He ensin selvittävät onko biologinen isä a) mahdollista löytää b) täysivaltainen henkilö, joka sitten saatetaan juridiseen vastuuteen.

Jos isää ei löydetä, sosiaaliviranomaiset pyrkivät etsimään lapselle lähisukulaisen, jonka luokse lapsi sijoitetaan. Jos tällaisia ole, lapsi sijoitetaan jonnekin muualle.

Nämä vaiheet voivat kestää aikansa, jolloin lapsi sijoitetaan nopeasti ensin väliaikaisesti sijoitusperheeseen tai lastenkotiin. Sijoittaminen lähisukulaisten luokse on monessa tapauksessa ensisijainen vaihtoehto mutta edellyttää heidän suostumustaan sekä viranomaisten arviota tilanteesta.

Voit tehdä eräänlaisen "testamentin", jossa kerrot oman näkemyksesi ja toiveesi lapsen parhaasta siinä tapauksessa, että kuolet. Nämä toiveet eivät ole juridisesti sitovia, mutta sosiaaliviranomaiset ottavat ne huomioon päätöstä tehdessä.

Vierailija
8/11 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää repesin joo.18v eikä 20v.Oletko Ruotsista? Suomessa ikäraja on 18v täysi-ikäisyydelle.

Vierailija
9/11 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne 5 vuotiaan poikani kanssa, mutta siitä huolimatta isä kyllä tunnusti isyytensä, joten oletan ensisijaisesti että isä huolehtii kuitenkin jos minä kuolen. Toinen vaihtoehto on siskoni.

Vierailija
10/11 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla sisko? Ai luulin että olet ainokainen.Mutta ei siinä mitään.Terkut Hirvensaloon!

Vierailija
11/11 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos isää ei yhtään lapsi kiinnosta ja pettämisestä syntynyt niin en kyllä haluaisi omaa lastani tuollaiseen kotiin asumaan. Mahtaisi sataa äitipuolelta rakkautta ja hyväksyntää. Onko sulla sisaruksia tai lapsella kummeja tai miten vanhat omat vanhempasi ovat? Voisiko joku heistä ottaa. Kannattaisi varmaan keskustella asia valmiiksi. Me ollaan sovittu mun veljen kanssa, että hän ottaa meidän muksut jos mulle ja miehelle tapahtuu jotain. Lapsetkin tietävät tämän ja osaavat asian varmaan sossuille sanoa. Eli luulen, että menisi läpi, kun sekä lapset että veljeni ovat asiasta samaa mieltä.