Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 7v tyttäresi laitattaa reiät korviin?

Vierailija
25.03.2013 |

Minusta on vielä liian pieni, isänsä puolustaa korvien rei'itystä. Olemme isänsä kanssa eronneet, etä tapaa lasta kerran kuussa. Suututtaa jos menee ilman lupaani ne laitattamaan, kun kuitenkin minä oon se joka hoitaa ja kuskaa lääkäriin jos korvat tulehtuu, ja joudun ottamaan vastuun siitä putsauksesta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin jo 6-vuotiaana laitattaa reiät korviin. Tyttö itse halusi. Ei ole ollut mitään ongelmaa. Kun koulu alkoi, kaikilla luokan tytöillä oli jo korvikset.

Vierailija
2/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä antaisin ja nyt on hyvä vuoden aika hoitaa homma (vs.kesähelteet).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin antanut, jos itse olisi toivonut. En kuitenkaan heti ensimmäisestä toiveesta, vaan vasta kunnon kypsyttelyn jälkeen jotta lapsi ymmärtää todella, mistä on kyse. No meillä tuo toive tuli 8-vuotiaana, jolloin sitten samoilla kriteerein laitettiin korvikset.

Vierailija
4/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän tytöillä on tainnut kaikilla olla reijät korvissa joskus 6 vuotiaina.

Vierailija
5/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6v sai jo korvikset. Putsaa itse ja hyvin on sujunut. Ei tuo nyt maailman vakavin juttu ole.

Vierailija
6/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Kai mä oon sitten tosi niuho - yllätyin todella että kaikki vastasitte kyllä.. ap

Vierailija
7/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin minäkin ja myös sen 7vuotiaan poikanikin :) Sain omat reiät 5v.

Vierailija
8/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, meillä laitettiin tytön omasta pyynnöstä juuri 7-vuotiaana. Tosi monella koulussa jo oli reiät ja siksi niitä halusi, emmekä minä ja isänsä nähneet mitään estettä asialle. 

Ja harvoinpa jotkut korvakorureiät sillä tavalla tulehtuu että sentään lääkäriin tarvisi lähteä. Riittää että desinfiointiainella puhdistelee. Muistan että itselläni oli ekat puoli vuotta jossain määrin tulehtunut, märki lähinnä, mutta eipä tuo niin haitannut.

Vierailija
9/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tulee joku kivittämään minut mutta meidän tyttö sai korvikset 4-vuotislahjaksi. Halusi niitä hartaasti monta kuukautta. Paraneminen kesti pitkään mutta kuitenkin alle vuoden. Ei ole ollut mitään ongelmia. Kultasepänliikkeessä pitivät tiukasti kiinni periaatteesta, että vanhemman toiveesta korviksia ei laiteta, vaan pelkästään jos lapsi itse niitä haluaa. Minusta se on ihan hyvä.

Eli minusta 7-vuotiaalle voi ihan hyvin laittaa korvakorut.

Vierailija
10/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en halua että lapseni on muun lauman mukana menevä lammas. Enkä halua, että oman ruumiin manipulointi ja muokkaaminen aloitetaan niin varhain. Yritän kasvattaa lasta niin, ettei tällaiset seikat vielä noin pienenä kiinnosta.

Itse olisin saanut laittaa reiät rippikoulun käytyäni. Ei enää siinä vaiheessa kiinnostanut.

Vierailija
11/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä antaisin ottaa jos itse haluaa niitä. 7-vuotias on jo sen verran iso, että osaa jo itsekin huolehtia reikien putsauksesta vaikka tietty vanhempi valvoo, että tekee sen myös. Ja niinkuin edellinen tuossa jo myös vastasi, että harvoin ne reiät tulehtuu niin, että tarvitsee lääkäriä.

Vierailija
12/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin laittaa, itse sain jo eskarissa reiät. Minä laittaisin jo meidän kohta kaksivuotiaalle tytölle korvikset, mutta täällä päin ei suostuta laittamaan. Ollaan menossa Espanjaa kohta, laitettaisiinkohan siellä?

Vierailija
13/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne kultasepänliikkeessä tietää kuka niitä korviksia oikein haluaa? Mekin käytiin monet kerrat kultasepällä ja aina tuli tytöllä pupu pöksyyn, vaikka niitä itse oli hartaasti halunnut. Minä olin koko korviksia vastaan, aina silti siellä liikkeessä kuitenkin yritin maanitella, että laitetaan nyt, kun tänne asti ollaan tultu. Kuulosti varmaan siltä, kuin minä olisin ne reiät työlle pakottanut/halunnut.

Vierailija
14/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään turhempaa kuin korvikset? Sehän on vain muinainen barbaarinen tapa näyttää muille, että on varaa arvometalliin. Taas yksi pyhä naisten turhamaisuuden linnake. Itse miehenä arvostan naisia, joilla korvat ovat rei'ittämättä.

Vierailija
15/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 09:49"]

Onko mitään turhempaa kuin korvikset? Sehän on vain muinainen barbaarinen tapa näyttää muille, että on varaa arvometalliin. Taas yksi pyhä naisten turhamaisuuden linnake. Itse miehenä arvostan naisia, joilla korvat ovat rei'ittämättä.

[/quote]

Täytyykö olla muutenkin täysin koristelematon, jos turhamaisuus on paha? Ei meikkiä, ei hiustenlaittoa, pukeutuminen harmaisiin yksinkertaisiin vaatteisiin? 

Vierailija
16/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöille laitettiin 4- vuotiaina. Korvakorut ja meikkaaminen ovat kaksi aivan eri asiaa.

Vierailija
17/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö saa reiät 6 vuotis lahjaksi.

Vierailija
18/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on nyt 11 eikä edes halua reikiä korviin, ainakaan vielä. Saa toki laittaa, jos mieli tekee.

Vierailija
19/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut laittaa silloin, kun lapset ovat halunneet. Olen myös kertonut, että se sattuu ja että ne voivat tulehtua, tulla kipeiksi ja että niitä pitää hoitaa säännöllisesti. Eka halusi 7 vuotiaana, toinen 9 vuotiaana.

Vierailija
20/40 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö sai ensimmäiset reiät 5-vuotiaana, nyt pari vuotta myöhemmin sai toisen reiän oikeean korvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi