Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei ulkosuomalaiset joiden luona käy vieraita kotimaasta

Vierailija
17.03.2019 |

Te jotka asutte ulkomailla. Miten törkeitä juttuja on tullut vastaan, jos olette erehtyneet antamaan "bed and breakfast" -tyylisen asumuksen jonkun Suomesta tulevan vieraan loman ajaksi?

Itsellä olisi tulossa muutaman vuoden komennus suosittuun turistipaikkaan ja jo nyt on kyselty ilmaista majoitusta.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla näitä jotka menevät vieraaksi olettaen saavansa täysihoidon ja viihdytyksen ja että muutetaan omat aikataulut vieraan lomaan sopiviksi.

Oma siskoni, ei onneksi olla enää väleissä, on tällainen "mutkun mulla on vaan viikon loma" ihminen. En alkuunkaan pysty ymmärtämään niin olisi mielenkiintoista kuulla miksi jotkut toimivat näin.

Minun siskolla on vähän samaa vikaa. Ja ensimmäisen kerran, kun kävi luonani kylässä pidennetyllä viikonlopulla, sanoin hänelle monta kertaa, että jääkaapissa on mm. jugurttia, leipätarvikkeita ja muuta ruokaa joita saa vapaasti syödä nälän iskiessä. Aina vastasi "joo joo", muttei silti uskaltanut ottaa kaapista mitään oma-aloitteisesti tai halunnut käydä itsenäisesti niinkin kaukana kuin alakerrassamme olevassa ruokakaupassa ostamassa itselleen mieluista syötävää. Reissun jälkeen oli kuitenkin äidillemme valittanut, että oli joutunut olemaan nälässä luonani. Ja hän oli tuolloin reilusti päälle parikymppinen aikuinen. Luojan kiitos on sittemmin hoksannut, että kylässä (ainakin minun luona) voi asioita tehdä itsekin.

Vierailija
62/67 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme ihan tunnetussa paikassa, mutta vieraita ei ole ollut riesaksi asti. Kaikki vieraat, joita on käynyt, ovat olleet läheisiä ja aina tervetulleita. Puolituttuja en ehkä kotiini ottaisi majoittumaan pitemmäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei koskaan tuppaa ketään kylään, ollaan selvästikin tehty hyvin selväksi ettei meillä ole tilaa majoittaa.

Vierailija
64/67 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täysihoitoa odottava ei tunnusta?

Vierailija
65/67 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä odotan että jos mut kutsutaan kylään mun viihtyvyyteen panostetaan isäntäperheen toimesta.  Itsekin huolehdin siitä että vieraat viihtyvät meillä. 

Ihan luonnollista peruskohteliaisuutta.

Vierailija
66/67 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä odotan että jos mut kutsutaan kylään mun viihtyvyyteen panostetaan isäntäperheen toimesta.  Itsekin huolehdin siitä että vieraat viihtyvät meillä. 

Ihan luonnollista peruskohteliaisuutta.

Ymmärrän tämän silloin, kun isäntäperhe on kutsunut luokseen. Mutta omasta mielestäni tilanne on hieman toinen silloin, kun vieras on pyytänyt majoitusta itse, kuten meillä useimmiten on.

Vierailija
67/67 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi