Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akateeminen: milloin tajusit sen, että olet tavisten yläpuolella?

Vierailija
17.03.2019 |

HOX! AMK-tutkinto EI ole akateeminen. Vain oikeasti akateemiset saavat vastata.

Itse olin onnentyttö ja synnyin akateemiseen perheeseen. Varsinkin äitini korosti aina ylemmyyttämme tavallisiin työläisiin nähden. Olen siis jo kotoa saanut itsearvon. Suhtaudun lämpimällä ymmärryksellä kuitenkin työläisiin, koska voin tarkastella heitä yläpuolelta

Sinikka, 42, Lauttasaari

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jonne 11 vee, Kontula.

Vierailija
2/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vieläkään tajunnut. Ei me kaikki akateemisetkaan kaikkea tajuta.

Olisko mitään uutta tulokulmaa näihin provoihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan ne lääkkeet nyt. Itsearvo. Heh-heh.

Vierailija
4/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pian valmistumisen jälkeen. En enää jaksa epäakateemisten mölinää

Vierailija
5/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun sain Mensa-lippiksen.

Vierailija
6/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun kohtaan ei-akateemisen joka heti alkaa vähättelemään tutkintoani jos kuulee siitä.

Tollot.

Vierailija
7/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin isä oli pappi ja äiti opettaja ja aina korostettiin että ei olla kommunisteja ja tyhmiä työläisiä, olisi ollut häpeä jos olisin mennyt lukion ja yliopiston sijaan amikseen,, olisin halunnut, mutta se oli äidille häväistys. menin lukioon ja yliopistoon ja nyt on 2 akateemista tutkintoa joilla en tee mitään, ruoat haen ruoka-avusta ja olen työtön e nkä osaa hakea töitä mistään,  ikä 47  eikä oo ees akkaa

Vierailija
8/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tajunnut vieläkään. FM

Vierailija
9/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huokaus! En nyt osaa sanoa johtuuko akateemisuudesta vai henkilökohtaisesta tavasta ajatella, mutta mä näen asian niin että kukaan ei ole toista parempi koulutustaustan tai ”yhteiskuntaluokan” perusteella. Ollaan vaan erilsisia. Erilaisesta ”kulttuurista” joka tuo oman leimansa tapaamme puhua, ajatella, kokea asiat. Ymmärrämme asioita eri näkökulmista. Ei oikein tai väärin. Kouluttamattomuus ei myöskään korreloi automaattisesti älykkyyden kanssa. On varmasti paljon erittäin älykkäitä ihmisiä jotka eivät vaan syystä tai toisesta ole halunneet tai saaneet mahdollisuutta opiskella. Toisaalta on myös paljon pitkälle kouluttautuneita jotka oikeastaan eivät ole kovinkaan älykkäitä, pystyvät vain muistin varassa oppimaan ulkoa suuren määrän tietoa ja rimaa hipoen suorittavat sillätavoin tutkinnon.

Vierailija
10/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andymccoys kirjoitti:

meilläkin isä oli pappi ja äiti opettaja ja aina korostettiin että ei olla kommunisteja ja tyhmiä työläisiä, olisi ollut häpeä jos olisin mennyt lukion ja yliopiston sijaan amikseen,, olisin halunnut, mutta se oli äidille häväistys. menin lukioon ja yliopistoon ja nyt on 2 akateemista tutkintoa joilla en tee mitään, ruoat haen ruoka-avusta ja olen työtön e nkä osaa hakea töitä mistään,  ikä 47  eikä oo ees akkaa

Tyhmät vanhemmat! Fiksut vanhemmat ymmärtävät että lapsi on heistä erillinen henkilö ja hänen on ihan itse saatava tehdä valintansa, rakentaa arvomaailmansa ja päättää elämästään. Kyse on hänen elämästään ja siitä minkä hän kokee olevan hyvää elämää. On hyvin kapeakatseista nähdä vain yksi tapa elää oikeana. Elämä on elämistä varten, ei suorittamista ja toisten odotusten täyttämistä!

Vierailija
11/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh vaikka amk tutkinto ei nyt kuulukaan "viralliseen" akateemisuuden piiriin, niin mainittakoon silti että tämä koulu on muuttanut kaveriani, hänen mukaan ajatusmaailma on muuttunut ja entinen työpaikkakaan ei enää kelpaa kun ihmiset siellä on niin erilaisia mitä hän nykyisin (amk tutkinnon suorittaneita sielläkin). Jännä juttu ettei amk tutkinto kuitenkaan muuttanut siskoani tai hänen luonnettaan, sama ihminen kuin ennenkin. En ymmärrä miten _koulutus_ näköjään joissakin tapauksissa pystyy muuttamaan koko ihmisen. Lisättäköön vielä että minulla ei ole mitään korkealle kouluttautumista vastaan, todennäköisesti hakeudun itsekin vielä opiskelemaan, hauska nähdä tuleeko minusta täysin uusi ihminen sitten.

Vierailija
12/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai milloin tajusit ettet olekaan...

10v työttömänä olessasi?

Vierailija
13/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa.

T. Pirjo, amis

Vierailija
14/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitusta koska olen niin yksinkertainen.

Käsitin kuitenkin että aloittajalla on asiat ja elämä hyvin.

Sehän on mahtavaa.

T. Ulpu, amis

Vierailija
15/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt ei ainakaan ole se penaalin terävin kynä. Tuollainen ajattelutapa kertoo paljon...

Vierailija
16/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun sain pakit tohtorilta.

t. maisteri

Vierailija
17/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan edelleen valaustumista tuon suhteen.

T: AMK-inssi/DI/sähköarska/uusio-AMK-inssiopiskelija

Vierailija
18/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi huokaus! En nyt osaa sanoa johtuuko akateemisuudesta vai henkilökohtaisesta tavasta ajatella, mutta mä näen asian niin että kukaan ei ole toista parempi koulutustaustan tai ”yhteiskuntaluokan” perusteella. Ollaan vaan erilsisia. Erilaisesta ”kulttuurista” joka tuo oman leimansa tapaamme puhua, ajatella, kokea asiat. Ymmärrämme asioita eri näkökulmista. Ei oikein tai väärin. Kouluttamattomuus ei myöskään korreloi automaattisesti älykkyyden kanssa. On varmasti paljon erittäin älykkäitä ihmisiä jotka eivät vaan syystä tai toisesta ole halunneet tai saaneet mahdollisuutta opiskella. Toisaalta on myös paljon pitkälle kouluttautuneita jotka oikeastaan eivät ole kovinkaan älykkäitä, pystyvät vain muistin varassa oppimaan ulkoa suuren määrän tietoa ja rimaa hipoen suorittavat sillätavoin tutkinnon.

Siis ajatteletko todella, että sinä + kaikki muut ajateemiset ihmiset ajattelette ja toimitte eri tavoin kuin ne, jotka eivät ole akateemisesti kouluttautuneita? Että te olette eri kulttuurista?

Hohhoijjaa....

Vierailija
19/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei muuta ole kuin akateeminen koulutus mistä tuntea ylpeyttä niin se sinulle sallittakoon. Selvästi tarvitset nostatusta ja ylistystä. Heikot ja epävarmat usein tarvitsevat. Ja se on ihan okei, antaa kaikkien kukkien kukkia.

Minulla on niin paljon asioita päivittäisessä elämässäni mistä olen itsessäni ylpeä, että sallittakoon sinulle tuo yksi asia. Sinulla kun tuntuu ylpeyden aiheet olevan takana päin, joten pidä tuosta muistostasi kiinni ja nojaa siihen vaikeina aikoina.

Vierailija
20/37 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautumiseni ammattikorkeakouluun muuttui positiiviseksi, kun suoritin toisen tutkinnon maisterintutkintoni oheen. Yliopistossa oli helpompaa. Molemmista valmistuin erinomaisin paperein.