Akateeminen: milloin tajusit sen, että olet tavisten yläpuolella?
HOX! AMK-tutkinto EI ole akateeminen. Vain oikeasti akateemiset saavat vastata.
Itse olin onnentyttö ja synnyin akateemiseen perheeseen. Varsinkin äitini korosti aina ylemmyyttämme tavallisiin työläisiin nähden. Olen siis jo kotoa saanut itsearvon. Suhtaudun lämpimällä ymmärryksellä kuitenkin työläisiin, koska voin tarkastella heitä yläpuolelta
Sinikka, 42, Lauttasaari
Kommentit (37)
Hauska keskustelu, mutta älykkyys ja akateemisuus ei aina ole samassa ihmisessä, ja yleensä juuri nämä tyypit mainostavat akateemisuuttaan.
Ap, toivottavasti osaat kuitenkin ammattisi, muuten koulutuksesi on ollut turha.
T. YAMK
Ap: lla on todella heikko itsetunto. Aikuistu ja karaise itsesi.
T. YAMK
Jaa, 42 vuotta on mennyt ylioppilastutkinnosta (joka on akateeminen tutkinto) ja 35 vuotta on mennyt ylemmästä korkeakoulututkinnosta. En ole vielä havainnut tähän mennessä, että olisin tavisten yläpuolella.
Muutama vuosi sitten havaitsin kyllä sen, että kaikenmaailman sairaanhoitajat ja merkonomit ja muut nomit (naiset) alkoivat nimittää tutukintoaan korkeakoututkinnoksi. Esim, happypancake -sivustolla ei ole ollenkaan tutkinnon kohdalla amk-tutkintoa, joten nämä naiset nimittävät itseään korkeakoulutetuiksi. (vihaan sanaa "koulutettu". minä olen ihan itse opiskellut, eikä kukaan ole erikseen kouluttanut...)
Pyrkivätkö toiset yliopistoon vain, jotta saisivat nostetuksi itsetuntoaan? Sellaisen vaikutelman olen AV: lla saanut.
En tiennyt että niin lapsellisia ihmisiä on.
Se on vaan joku väsähtänyt provoilija, jonka juttuja ei kannata noteerata.
Olen taiteilija. Vihaan niin syvästi sanaa taiteilija etten ikinä nimitä itseäni siten.
( joo ja olen koulutettu.) kunnon koulu, ei amk.
😃 No en ole kyllä vielä tajunnut, tuskin tulen tajuamaankaan. Eiköhän me kaikki olla aika taviksia. Mikäs se yliopistotutkinnon suorittaneiden osuus kansasta olikaan? T:Lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Jaa, 42 vuotta on mennyt ylioppilastutkinnosta (joka on akateeminen tutkinto)
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen taiteilija. Vihaan niin syvästi sanaa taiteilija etten ikinä nimitä itseäni siten.
( joo ja olen koulutettu.) kunnon koulu, ei amk.
Tuo loppumaininta ihan ap: n takia koska hän pitää amk: laisia sekä muita ammattilaisia ilmeisesti yksinkertaisina.
Kovin on rajoittunut maailmankuva. Ei taida edes tuntea kovin paljon ihmisiä. Hanki elämä.
- sama
Vierailija kirjoitti:
Pyrkivätkö toiset yliopistoon vain, jotta saisivat nostetuksi itsetuntoaan? Sellaisen vaikutelman olen AV: lla saanut.
En tiennyt että niin lapsellisia ihmisiä on.
Näyttää olevan.
Vierailija kirjoitti:
Odotan edelleen valaustumista tuon suhteen.
T: AMK-inssi/DI/sähköarska/uusio-AMK-inssiopiskelija
Kuulostat kiinnostavalta mieheltä.
T. N
Ymmärsin, että on ihmisiä, jotka suhtautuvat korkeakoulutettuihin ihmisiin halveksuen, vasta av:llä!! Olen suorittanut ylemmän akateemisen tutkinnon parikymppisenä. Olen tavallisesta perheestä ja ainut lapsista, jolla yliopistotutkinto.
En käsitä, millaisesta alemmuudentunteesta tämän aloituksen kaltaiset provot juontavat?
Olen luonteeltani introvertti pohdiskelija, tykkään analysoida kaikkea kokemaani ja näkemääni, mutta lähinnä omasssa päässäni. En ole koskaan pyrkinyt pätemäänmille. Tottakai pitkä koulutukseni on antanut valmiuksia ja tietotaitoa alani asioihin. Pitääkö minun pitää kynttiläni silti aina vakan alla? Eli jaan tietotaitoani vain töissä, muualla minun pitää omla kuin kusi sukassa, ettei kukaan pidä besserwisserinä tai ns.parempana l. pahana ihmisenä?
Ootte te kyll aika porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan edelleen valaustumista tuon suhteen.
T: AMK-inssi/DI/sähköarska/uusio-AMK-inssiopiskelija
Kuulostat kiinnostavalta mieheltä.
T. N
En yhtään sen kummempi kuin nuo kollegat, pl se että mitä enemmän tuota insinööriytymistä tullut, sen lyhytpinnaisemmaksi tullut "vähän kaikessa".
Vierailija kirjoitti:
Ap nyt ei ainakaan ole se penaalin terävin kynä. Tuollainen ajattelutapa kertoo paljon...
Näin, mutta ap nyt onkin vaan provo (toivottavasti..), muuten olisi kyllä häpeäksi kaikille akateemisesti koulutetuille.
Ala-asteen ainekirjoituksissa kokeilin joskus laskeutua muiden tasolle ja kirjoittaa urheilusta. Ei onnistunut enkä yrittänytkään enää.