Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitteko lapset hautajaisiin? ov

Vierailija
24.03.2013 |

Kyseessä mieheni isoäidin hautajaiset. (Ei siis sukua lapsille) Isoäidin he näkivät muutaman kerran ja pitivät tästä kovasti. Lasten suhde isäpuoleensa läheinen. Ikää lapsilla on 10 ja 13. Perustele miksi ottaisit tai et. Itse olen kallistumassa että otan mukaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomasi perusteella ottaisin (pitivät isoäidistä, läheiset välit), etenkin kun ovat tuon ikäisetkin jo.

Vierailija
2/8 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mukaan.

Lasten tulee jo oppia että hautajaisiakin on eli kuolema korjaa. Helpompi vähän tuntemattomamman kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtäkään syytä, miksi et ottaisi mukaan. Tiedän ihan liian monta 30 v ikäistä, jotka ei ole koskaan olleet hautajaisissa ja kun oma isä tai äiti kuolee, ovat ihan paniikissa, että pitääkö sinne oikeasti mennä ja eikö voisi vain jättää hautaustoimiston huoleksi koko homman.

Vierailija
4/8 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Miksi et ottaisi, tämä olisi mieleenkiintoista kuulla.

Vierailija
5/8 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin.

Minusta olisi outoa, jos minut olisi lapsena (täysin vastaavassa tilanteessa) jätetty kyseisen kaltaisista hautajaisista pois. Menimme hautajaisiin perheenä. Henkilö oli minulle tärkeä vaikka ei verisukua oltukaan eikä ehditty kovin läheisesti tutustua.

Ja nyt aikuisena omien lasten kanssa ajattelisin salaa mielessäni ehkä niinkin, että vien lapset hautajaisiin, sillä nekin kuuluvat elämään ja niissä käyttäytymistä voi harjoitella. Tai siis oli kökösti sanottu, mutta ajattelen, ettei ole mitään syytä olla ottamatta lapsia hautajaisiin.

Vierailija
6/8 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, jos kaikki on kutsuttu, eli mahtuu myös muistotilaisuuteen.

hautajaiset on myös sosiaalinen tapahtuma

Vierailija
7/8 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mukaan, kun ovat olleet tekemisissäkin.

Vierailija
8/8 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin näin itsekkin ajattelen. Lapseni eivät ole koskaan olleet hautajaisissa. Pienempi suree kovin myös tätä isoäitiä. Itse vaan muistan kuinka kamalia hautajaiset olivat lapsena. Mutta todellakin parempi varmaan "opetella". Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän