Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrätkö, sinä onneton, miten vikavirtakytkin toimii? Henkesi se on jo pelastanut

Vierailija
17.03.2019 |

Uusissa asunnoissa on sulakekaapissa vikavirtakytkin. Ymmärrätkö, sinä onneton, miten se edes toimii? Ymmärrätkö vaiheen ja nollan välill kulkevasta virrasta mitään? Henkesi vikavirtakytkin on jo pelastanut, sinä onneton.

Matti, sähkis

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sähköinen *erseensuristin ja se katkoi kokoajan vikavirtasuojaa. Ohitin mokoman kytkimen sähkökaapista ja nyt *erseessä surisee taas iloisesti.

Oletko harkinnut pattereita? Toimivat moitteettomasti suristimissa, elleivät ole täysin mahdottomia pattereita, kuten sähköpatterit.

Vierailija
22/32 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sähköinen *erseensuristin ja se katkoi kokoajan vikavirtasuojaa. Ohitin mokoman kytkimen sähkökaapista ja nyt *erseessä surisee taas iloisesti.

Oletko harkinnut pattereita? Toimivat moitteettomasti suristimissa, elleivät ole täysin mahdottomia pattereita, kuten sähköpatterit.

Patterit ei kestä koko päivää ja roikka kulkee kumminkin hyvin perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vikavirtakytkin on viallinen.

Vierailija
24/32 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki ymmärrän.

t. Sähkötekniikan DI

Tämä on tosi tapahtuma: sähkötekniikan DI oli asentanut hellan ja siihen asuntoon muutti nainen, jonka miesystävä oli sähkäri. Se sähkäri sanoi, että hella oli hengenvaarallisesti liitetty ja korjasi asian.

Itse olen rakennustekniikan DI. En edes luule osaavani joitain työtekniikoita. En esim vanhan kaakeliuunin purkua ja uudelleen kokoamista tms.

En epäile tuota tarinaa ollenkaan. Sanoinkin, että ymmärrän, miten vikavirtakytkin toimii. Asennushommat voi jättää niille, jotka ne osaa :)

Vierailija
25/32 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntää sukkapuikot pistorasiaan, niin vikavirtasuoja ei suojele vaan pysyy iloisesti päällä ja saat hengenvaarallisen iskun eli riippuu tilanteesta.

Vierailija
26/32 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on Botti. Huonoa suomea ja paska provo.

Vierailija
27/32 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari kirjoitti:

Paskapuhetta, kuinka moni on kotona kuollut sähköiskuun, automaattisulakkeet ja vikavirtasuojat on perseestä.

Nii, mikä hitto siinä on, kun ihmiset ei nykyään enää kuole? Vanhat sulaketaulut takas, joihin voi tehdä naulavirityksiä!

Vierailija
28/32 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työntää sukkapuikot pistorasiaan, niin vikavirtasuoja ei suojele vaan pysyy iloisesti päällä ja saat hengenvaarallisen iskun eli riippuu tilanteesta.

Vähän sama homma, jos työntää haarukan *erseeseen niin suoli voi mennä puhki.

Vierailija
29/32 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt kaikissa entisissä vuokra-asunnoissa, mutta en tässä. Tässä ei ole mitään selkeätä vipua, josta vääntää. Osaisitko neuvoa?

Vierailija
30/32 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki ymmärrän.

t. Sähkötekniikan DI

DIlpomi insinöri

Vierailija
31/32 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nupit kaakkoon niin on hyvä.

Tero, Amis

Vierailija
32/32 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vikavirtasuojalta lähtevä virta palaa takaisin nollan kautta niin se on yhtä suuri kuin lähtiessä. Esim 1.01 ampeeria. Jos paluuvirta on erisuuri voutaa virta esim maahan ihmisen kautta.

Teknisesti toteutettu kuin magneetti. Eli kuparisilmukka ja bimetalliliuska joka taipuessaan laukaisee suojan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan