Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvallisin lääke kuukautiskipuun? Burana tuhoaa mahan ja Panadol maksan.

Vierailija
24.03.2013 |

Ainakin palstan mukaan... Mikä nappi siis turvallisin mielin huuleen?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai täysin turvallista lääkettä olekaan, mutta jos ei noita ylen määrin syö niin eiköhän kumpikin ole ihan ok.

Toki av-mammojen mielestä varmaan ei saa syödä kipulääkkeitä mihinkään menkkakipuihin laisinkaan, koska ne kivut ovat vähäpätöisiä. Luultavasti jäät vaan koukkuun heti jos maistatkin Buranaa.

Ihan btw, meidän opiskelijaterveydenhuollossa joskus vajaa 10 vuotta sitten määrättiin joillekin Panacodia rajuihin menkkakipuihin.

Vierailija
2/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaa a turvallisin lienee kohdunpoisto, toki onhan leikkauksessa riskinsä mutta se on vaan se kertariski :D ja hoitaa samalla senkin että raskautuminen ei enää onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kehotti syömään jotain helokkikapseleita, jotka auttoivat minulle.

Vierailija
4/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 15:19"]

Ei kai täysin turvallista lääkettä olekaan, mutta jos ei noita ylen määrin syö niin eiköhän kumpikin ole ihan ok.

Toki av-mammojen mielestä varmaan ei saa syödä kipulääkkeitä mihinkään menkkakipuihin laisinkaan, koska ne kivut ovat vähäpätöisiä. Luultavasti jäät vaan koukkuun heti jos maistatkin Buranaa.

Ihan btw, meidän opiskelijaterveydenhuollossa joskus vajaa 10 vuotta sitten määrättiin joillekin Panacodia rajuihin menkkakipuihin.

[/quote]

Meillä suositellaan raskautta!

Vierailija
5/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän ibuprofeiinia. Ei kai sekään terveellistä ole, mutta eihän menkat ole kuin kerran kuussa.

Vierailija
6/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyl se Panadol turvallinen on kun et syö enempää kuin 3 g päivässä. Ja ihan ehdottomasti ei 4g enempää. Lämpötyynykin voi auttaa. Toisille e-pilleri on hyvä hoito, menkatkin saattaa näivettyä olemattomiksi.

Vierailija
7/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvää päivää. Kyllä niitä käsikauppaosaston (joskus myös itsetuhohyllyksi kutsutaan) särkkäreitä voi menkkakipuihin ihan turvallisin mielin syödä, mutta ei tietysti tarvii lappaa naamariinsa kaksin käsin :D Ota sitä ibuprofeenia 400 mg kolmesti päivässä ja lisäksi parasetamolia 1 g kolmesti päivässä, ihan normaalit annokset aikuisen kivun hoitoon. Ja jos nuo ei auta, mene lääkäriin ja pyydä itsellesi reseptiä vaikka Naprometiniin.

Vierailija
8/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 15:19"]

[/quote]

Meillä suositellaan raskautta!

[/quote]

Mä en suosittelis. Mulla on kuukautiskivut pahentuneet raskaus raskaudelta. Ennen lapsia oli kohtuulliset kivut, pärjäs parilla buranalla. Kolmannen lapsen jälkeen söin päivässä 4x600mg buranaa ja 3x1g panadolia. Vähintään kolme päivää meni noin. Ja noillakaan ei mennyt kuin pahin terä kivuista. Muuta särkylääkettä en saanut. Burana aiheutti ripulia ja närästystä, niihin sain sitten muuta lääkitystä. Sittemmin sain hormonikierukan joka on auttanut. 

Vierailija
9/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta auttaa, usko pois!

Vierailija
10/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana menee munuaisten kautta ja Panadol maksan kautta. Mahaa voi suojata esim. Omeprazolilla.

Kuukautiskipuihin voi auttaa myös liikunta tai seksi. Jotkut kokeilee kai alkoholiakin.

Vierailija
11/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 16:29"]

[/quote]

Auttaa my ass. Mulla liikunta saa aikaan niin pahat krampit ettei oo tosikaan. Tosi usein kipuja ei ole ollut lainkaan tai ovat olleet hyvin pieniä ennen liikuntaa, mutta liikunnan aikana ovat pahentuneet niin ettei ole enää pystynyt liikkumaan. Ehkä joillakin auttaa, mutta ei ole yleispätevä juttu tuo.

Vierailija
12/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis olisi tehokas ja turvallinen, mutta laiton.

Vierailija
13/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 16:10"]

No voi hyvää päivää. Kyllä niitä käsikauppaosaston (joskus myös itsetuhohyllyksi kutsutaan) särkkäreitä voi menkkakipuihin ihan turvallisin mielin syödä, mutta ei tietysti tarvii lappaa naamariinsa kaksin käsin :D Ota sitä ibuprofeenia 400 mg kolmesti päivässä ja lisäksi parasetamolia 1 g kolmesti päivässä, ihan normaalit annokset aikuisen kivun hoitoon. Ja jos nuo ei auta, mene lääkäriin ja pyydä itsellesi reseptiä vaikka Naprometiniin.

[/quote]

burana 400mg kolmesti päivässä ei kyllä auta vähänkään kovempiin kuukautiskipuihin yhtään. Naurettavan pieni annos.

Vierailija
14/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 16:33"]

[/quote]

Auttaa my ass. Mulla liikunta saa aikaan niin pahat krampit ettei oo tosikaan. Tosi usein kipuja ei ole ollut lainkaan tai ovat olleet hyvin pieniä ennen liikuntaa, mutta liikunnan aikana ovat pahentuneet niin ettei ole enää pystynyt liikkumaan. Ehkä joillakin auttaa, mutta ei ole yleispätevä juttu tuo.

[/quote]

Muakin nauratti tuo ohje. Olis ollut kiva kun olis päässyt kävelemään edes normaalisti. Pahimpien kipujen aikana sitä vaan makas kippurassa sohvalla/sängyssä liikummattomana ja odotti että kipu menee ohi. Vessamatkat oli jo tuskaa, saati että olis lähtenyt vaikka kävelylenkille. Sinne olis tuupertunut hankeen.

Liikunta saattaa auttaa, mikään pomminvarma keino se ei ole.

Vierailija
15/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litalgin

Vierailija
16/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kun menkoissa supistaa niin, ettei jalat kanna kahteen, kolmeen päivään ja samalla oksentaa, niin siinä onkin kiva kipaista lenkille. Kävellen vai ihan juosten?

Sama kivunlievitysmenetelmä sopii sitten varmasti myös synnytykseen? Epiduraalit hiiteen ja mammoille juoksukengät jalkaan. Kättärillä on käteväsit se urheilukenttäkin siinä lähellä!

Vierailija
17/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa jonkin verran tuollainen kuvan kahdeksan mukainen asento:

http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/raskausaika/odottajan_joogaohjelma

Vierailija
18/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mitä mielikuvituskipuja näillä on joille liikunta auttaa.

Vierailija
19/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuakin on eri asteista ja eri ihmiset kokevat sen eri tavalla.

Vierailija
20/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla liikunta on auttanut, mutta hassua kyllä niin, että mun täytyy harrastaa jonkinlaista liikuntaa säännöllisesti läpi kuukautiskierron. Menkkojen aikaan en ole minäkään mikään himoliikkuja tosiaan ollut :) En tiedä, miksi se vaikuttaa noin. Minä rikoin mahani buranalla. Söin sitä vuosikausia ja nyt ei tosiaan voi ottaa vaikka olisi mikä mahansuojalääke. Panadol onneksi toimii. Suurin osa kivuista kyllä jäi synnytyssaliin ja vuotomäärää vähennän Caprilonilla (vaikuttaako sitten kivun kokemiseenkin tuota kautta, en osaa sanoa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä