Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eiks se oo vähän noloo, kun äidit laittaa isoja poikia virpomaan?

Vierailija
24.03.2013 |

Minusta sopiva ikäraja voisi olla 11-12v, sehän on pikkulasten leikki. Heh, hyvä ettei parransänkeä jo joillakin kasva, yrittävät murrosikäisellä äänellä solkata jotain..

=)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloo on jo se kun äidit laittaa pikkupojat virpomaan kananpoika- ja muissa pellepuvuissa, ettei pojat VAAN jäis vähemmälle kuin sisko tai naapurin tyttö. Tekevät virpomisoksat heille ja värkkäävät naamiaispuvut ja työntävät matkaan.

Vierailija
2/11 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena. Mikä tekee samanikäisistä pojista -ei-virpomis-kelpoisia- kuin samanikäisistä tytöistä?? Siis tytöthän kehittyvät aikaisemmin, joten ne pojat joilla mukamas kasvaa jo sitä parrantynkää, niin niillä tytöillä on ollut jo kauan kuukautiset ja tissit ja karvoitus. Mikä tekee samanikäisistä pojista eri asemassa olevia kuin tytöissä??

En vain ymmärrä tätä Suomalaista kulttuuria, jossa tytöille sallitaan paljon enemmän kuin pojille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpominen ei kuulu pojille ollenkaan

Vierailija
4/11 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat pukeutuu ihan itse, velhoiksi tai noidiksi. Ja tekevät oksansa itse. Apua saavat, kuten tytötkin, valmiiksi ei kaikkea tehdä. Ja saavat mennä, ei se virpominen ole yksin tytöille varattu. Veikkaan että suurin osa äideistä toimii samoin.

Vierailija
5/11 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, en ole ikinä älynnyt etteivät pojat virpoisi, itsellä kun on vain tyttöjä. Kieltämättä useimmat virpojat joita meilläkin käy ovat tyttöjä. Mut tänäänkin on käynyt kolme poikaa. Yksi niistä oli iso ja ihanasti auttoi pientä!

Vierailija
6/11 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jollakin taas ongelmat. Ilmeisesti tyttöjen yh äiti.

Vierailija
7/11 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiditkö ne laittaa ne isot pojat virpomaan? Väähän kyllä epäilen et ne on ite ne pojat jotka pättää lähteä virpomaan.

Vierailija
8/11 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pojat ei saa virpoa ja itselläni jo kaksi isoa poikaa jotka ei virvo, niin en sitten avaa ovea tytöille jotka virpovat. Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Meille ei siis enää tyttöjä virpomaan. Inhoan syrjintää.

Vierailija
9/11 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ylpeä "isosta" 7 vuotiaasta pojastani, joka lähti poikaporukassa virpomaan. Kovasti odotti tätä päivää jännityksellä, kun saa pukeutua rooliasuun (noita) ja käydä ovilla virpomassa, ja sitten vieläpä saa karkkia. Pääsiäinenhän on Suomen Halloween juhla!

Parempi näinpäin kuin että poika pelaisi vain kaikkipäivät, eikä mikään lastenjuttu enää kiinnostaisi. Tai pyörisi 10 vuotiaana kartsalla räkimässä ja kovaa esittämässä.

Vierailija
10/11 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 7v. ole iso poika vaan pieni poika. Iso poika on vasta alkaen 10v. 

Vierailija
11/11 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpominen kuuluu lapsille, sukupuolella ei ole mitään väliä. Musta on ainoastaan neuvokasta, jos vanhemmat on keksineet pojille sopivat tamineet. Koska onhan se perinteinen huivi + hame aika tyttömäinen yhdistelmä. Velhon pystyhattua ja viittaa kehiin tai jotain muuta sopivaa!

Itse kävin 11-vuotiaana viimeistä kertaa virpomassa ja vaati se vaati jo vähän uskallusta. Seuraavana vuonna ei tehnyt edes mieli kierrellä, siinä oli minun rajani. Mutta mikä minä olisin sanomaan, että milloin joku muu ei saa enää virpoa. Antaa lasten olla lapsia niin pitkään kuin heistä siltä tuntuu.