Millaista laatuaikaa vietät lapsesi kanssa?
Tarkoitan siis jotain erityiskivaa tekemistä? :) Mieluiten niitä vinkkejä joita voi kotiympyröissä tehdä, mutta kaikki kokemukset huomioidaan! :)
Kommentit (6)
Voi kun mä inhoan sanaa laatuaika *yöks*
Lapset ei tarvitse/kaipaa mitään sirkushuveja. Vaan sitä aitoa läsnäoloa. Ihan, että ei koko ajan istuta lasittunein silmin omissa aatoksissa ja mumista vaan jotain vastauksia, tai koko ajan höösätä jotain kotitöitä tms. Ollaan aidosti kiinnostuneita lapsesta ja lasten asioista. Ihen noi perus lautapelit tuo helposti ja kivasti perheen yhteen. Yhteinen pitkään nautiskeltu päivällinen, niin että lapset saavat vaikka taitojensa mukaan osallistua ruuanlaittoon, yhdessä leipominen, pulkkamäessä/luistelemassa tms. käyminen niin, että itsekin osallistuu avoimin mielin :) jne...
Laatuaika. Vittu mitä paskaa. Yrittäkää nyt edes elää sitä arkea pentujenne kanssa ja vähentää noita huostaanottoja. Kiitos.
Meillä oli laatuaikaa viikonloppuna! Lauantai iltana katsottiin lasten kanssa leffaa ja istuttiin sohvalla vieri vieressä. Naposteltiin pieniä herkkuja ja keskusteltiin juonesta. mikäs sen mukavampaa? Aamulla syötiin aamupala pitkällä kaavalla Radion soidessa taustalla. Ihan tavallista, mutta meidän perheen laatuaikaa.
Siis mikä teitä vaivaa ihmiset? Onko se "laatuaika" sanana mitä ette jostain käsittämättömästä syystä pidä?? Omasta mielestäni selitin aivan selkeästi mitä sillä tarkoitan.Muutenkaan aloitushan ei viittaa mitenkään perheeseen, vaikka vanhempien mielipiteitä kyselen, voisihan aloitus olla kummitädin kysymys, tapa hankkia vinkkejä, jos omia lapsia ei ole. Ihmeellinen tapa taas korostaa omaa erinomaisuuttaan vanhempana; käydä toisten päälle..
Mistä ihmeestä keksitte ettemme ole läsnä perheessämme?! Me (Huom kumpikin vanhempi) ollaan läsnä enemmän kuin keskivertoperheessä. Meidän lapset ovat osa-aikaisesti hoidossa ja vietämme heidän kanssaan rutkasti aikaa. Keskustelemme ja käymme asioita läpi, kumpikaan vanhempi ei ryyppää ja juokse kylillä ja kaupungeilla. Ei teidän tarvitse olla huolissaan siksi, että satuin käyttämään sanaa, joka saa teidtä näkemään punaista. Musta on kivaa inspiroitua muiden ohjelmista ja kai nyt kaikki tekee joskus jotain "tavanomaisesta arkielämästä poikkeavaa"? (jota ei siis laatuajaksi saa missään nimessä kutsua) :D UGH. Olen puhunut. ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 13:47"]
Laatuaika. Vittu mitä paskaa. Yrittäkää nyt edes elää sitä arkea pentujenne kanssa ja vähentää noita huostaanottoja. Kiitos.
[/quote]
Niin ja emme myöskään kiroile, emmekä kutsu lapsia, (kenenkään lapsia) pennuiksi. ap
Kun lapset oli pieniä, niin tykkäsivät kovasti kun heille luki satuja. Olen lukenut varmaan tuhansia tunteja satuja lapsilleni.
Vähän isompana tykkäsivät kun pealasi heidän kanssaan jotain lautapeliä ja niitä pelataan kyllä vieläkin ja se on todella laatuaikaa kun koko perhe viettää muutaman tunnin lautapelejä pelaten.
Koululaisen kanssa voi viettää aikaa kun käy läpi hänen kouluasioitaan. Usein kumpikin oppii jotain kun keskustellana oppikirjan jutuista vähän syvällisemmin.
Itse en usko laatuaikaan, vaan läsnäoloon.