Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kasvissyöjät syö kalaa"

Vierailija
16.03.2019 |

Näin sanoo Harkimo. -Uutisvuoto

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä käsittänyt että ei kyllä kalaakaan sitten syödä.

Vierailija
2/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se on aina huvittavaa kun kasvissyöjä sanoo ettei syö lihaa, mutta syö kalaa tai ”joskus kanaa”. Eli ei ole kasvissyöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hjalliksen mielestä kala on kasvis; hjallishan on lukihäiriöineen,

4/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kasviksia, joten olen kasvissyöjä. Syön myös lihaa, joten olen MYÖS lihansyöjä. Syön myös kalaa. Syön myös sieniä, ne eivät ole eläinkuntaa eivätkä kasvikuntaa. 

Vierailija
5/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani kasvissyöjät syö kalaa ja maksalaatikkoa. Nehän ei olekkaan eläinkunnan tuotteita ;-)

Vierailija
6/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani kasvissyöjät syövät kalaa. 

Vierailija
7/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittelykysymys. Jotkut kalaa syövät kutsuvat itseään kasvissyöjiksi. Omasta mielestäni he eivät kuitenkaan sitä ole. 

Vierailija
8/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä kommentteja. Olen kasvissyöjä, enkä todellakaan syö kalaa, kun se ei ole kasvis. Enkä tunne ketään kasvissyöjää, joka söisi kalaa, eihän se ole edes mahdollista.

Vierailija
9/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä kasvisruokailun tasoja on erilaisia. Vegaani ei käytä eläinkunnan tuotteita ollenkaan, mutta sit on näitä eri vegetaristeja, jotka pitävät ruokavaliossaan joitain eläinkunnan tuotteita.

Siks mua huvittaa tää viimisin semi-vegaani. Miks kukaan haluaa olla semi-vegaani. Ite ainakin olen sekaruokailija, vaikka pääpaino onkin vegaanisessa ruokavaliossa.

Vierailija
10/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niitä kasvisruokailun tasoja on erilaisia. Vegaani ei käytä eläinkunnan tuotteita ollenkaan, mutta sit on näitä eri vegetaristeja, jotka pitävät ruokavaliossaan joitain eläinkunnan tuotteita.

Siks mua huvittaa tää viimisin semi-vegaani. Miks kukaan haluaa olla semi-vegaani. Ite ainakin olen sekaruokailija, vaikka pääpaino onkin vegaanisessa ruokavaliossa.

Olen samaa mieltä tuosta semivegaani-nimityksestä. Eihän se edes tarkoita oikein mitään. Oikea nimitys olisi kai fleksaaja (jos syö joskus lihaa) tai lakto- ja/tai ovovegetaristi (jos ruokavalioon sisältyy toisinaan maitotuotteita ja/tai kananmunia). 

Itse olen jättänyt lihan ja kalan kokonaan pois ja vältän maitotuotteita mutta enpä todellakaan kutsu itseäni semivegaaniksi. Jopa kasvissyöjä-nimikkeen olen kyseenalaistanut omalla kohdallani. 

- ap

Vierailija
11/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä tuosta semivegaani-nimityksestä. Eihän se edes tarkoita oikein mitään. Oikea nimitys olisi kai fleksaaja (jos syö joskus lihaa) tai lakto- ja/tai ovovegetaristi (jos ruokavalioon sisältyy toisinaan maitotuotteita ja/tai kananmunia). 

Itse olen jättänyt lihan ja kalan kokonaan pois ja vältän maitotuotteita mutta enpä todellakaan kutsu itseäni semivegaaniksi. Jopa kasvissyöjä-nimikkeen olen kyseenalaistanut omalla kohdallani. 

- ap

Siis kutonen (6) kirjoitti tämän. 

Vierailija
12/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jako on aivan selvä. Kasvissyöjä ei syö kalaa. Vegaani ei syö mitään eläinperäistä, ei siis myöskään maitotuotteita tai kananmunia. Ns. maltillinen vegaani sallii itselleen toisinaan pienen palan vuohenjuustoa, mutta ei muuta eläinperäistä ruokaa. Ei kai tämä nyt niin kovin monimutkainen juttu ole ?

Vierailija
13/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yritetään painottaa kasvisruokavaliota, lihaa vähentäen. Ei tulis ikinä mieleenkään puhua jostain semiveganismista

Vierailija
14/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kala ole lihaa. Se on kalaa.

Vierailija
15/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kala ole lihaa. Se on kalaa.

Kalan liha on yleensä valkoista, mikä johtuu lihan vähäverisyydestä. Muutamalla hyvin aktiivisella uimarilla liha on punaisempaa, kuten lohella. -google

Vierailija
16/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on muuttunut. Kun olin nuori niin kalaa ei pidetty samalla tavalla -lihana- kuin muuta lihaa. Minulla oli vegaanikausi, kasvissyöjäkausi ja jäin kala-kasvissyöjäksi. Vuosikymmeninä koulukeittiöiden, ruokaloiden, ravintoloiden jne. kautta kertyneen kokemuksen kautta on ollut ymmärrettävintä ja helpointa ilmaista asia niin, että olen kasvissyöjä, jonka lisäksi syön kalaa. Silloin ruokavalio ymmärretään kaikkein parhaiten. Lihaa ei missään nimessä voi mainita, koska silloin tyrkytetään kaikkea lihaa.

Myös kalan asema eläimenä on tutkimusten myötä muuttunut tunnottomasta eläimestä tuntevaksi. Kala ei ole nisäkäs, mutta tunteva eläin kuitenkin.

Vierailija
17/58 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo Hjallis aika pappa jo.

Vierailija
18/58 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jako on aivan selvä. Kasvissyöjä ei syö kalaa. Vegaani ei syö mitään eläinperäistä, ei siis myöskään maitotuotteita tai kananmunia. Ns. maltillinen vegaani sallii itselleen toisinaan pienen palan vuohenjuustoa, mutta ei muuta eläinperäistä ruokaa. Ei kai tämä nyt niin kovin monimutkainen juttu ole ?

Ei ole olemassa mitään ns. maltillista vegaania joka sallii itselleen toisinaan palan vuohenjuustoa. Silloin on laktovegetaristi jos syö maitoa. Vähän sama kuin sanoisi että on olemassa maltillisia ateisteja jotka kuitenkin toisinaan sallivat itsensä käydä kirkossa rukoilemassa. Ei myöskään ole olemassa maltillista punaista tai maltillista sinistä.

Veganismissa ei ole kyse siitä että ei salli itsensä syödä jotain tiettyjä ruoka-aineita. Jos ei halua syödä eläinkunnantuotteita niin silloin tätä henkilöä voi kuvailla vegaaniksi. Punaista kutsutaan punaiseksi siksi ettei se sekoittuisi siniseen samoin vegaaniksi kutsutaan henkilöä jottei hän sekoittuisi esimerkiksi ravintolassa lihaa syövään henkilöön.

Vierailija
19/58 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo "pieni pala vuohenjuustoa" jokin yleinen maltillisten vegaanien juttu? En ole törmännyt moiseen missään muualla kuin tällä palstalla. Sen tiedän, että hunajan käyttö jakaa mielipiteitä vegaanipiireissä. 

Vierailija
20/58 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani kasvissyöjät syövät kalaa. 

Eli et tunne yhtään kasvissyöjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän