Minulle on jo vuosikaudet sanottu, että olen mielisairas ja että minun pitäisi mennä hoitoon - no, minäpä menin ja tässä on lopputulos
Lääkäri vaan sanoi, että olen täysin terve, ei antanut mitään diagnooseja ja totesi, että "mee töihin".
Kommentit (4)
Mäkin tiedän tapauksen, joka meni vastaanotolle kertomaan miten on tosi tasapainoinen ja kaikki on hyvin, vaikka ukko oli sekaisin kuin seinäkello ja uhosi jatkuvasti tappavansa itsensä jne. Yllättäin lääkäri ei väen vängällä kaivele niitä ongelmia sellaisesta, joka ei hoitoa halua, kun niitä tarvitsevia ja hoitoa haluaviakaan ei ehditä hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä hoitoa tarviset, jos lähdet kysymään hoitoa toisten painostuksen myötä.
Itse en ikinä tekisi tuota vaan jättäisin omaan arvoon tuollaiset vihjailut.
No olipas ristiriitainen vihje. Tarvitsee hoitoa, muttei tarvitse kuitenkaan?
Itse asiassa yhden lääkärikäynnin perusteella on mahdoton tehdä mitään diagnoosia kenenkään mielenterveydestä. Tosin jo käyttäytyy silmiinpistävästi ja omituisesti, on aihetta epäillä että jotain on vialla, mutta silloinkin on mahdollista että ao. teeskentelee.
Mielenterveys diagnoosin teko vaatii useita testejä ja haastatteluja. Mielenterveys on melkoisen laaja ja venyvä käsite. Mielenterveyden ongelmia on hyvin laaja skaala. Siinä mielessä lääkäri ei yhden tapaamisen perusteella voi tehdä mitään lopullista päätelmää tehdä vaivaako sinua jokin vai ei.
Kyllä sinä hoitoa tarviset, jos lähdet kysymään hoitoa toisten painostuksen myötä.
Itse en ikinä tekisi tuota vaan jättäisin omaan arvoon tuollaiset vihjailut.