Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti kasvissyöntisi lisääntyi "itsestään"?

Vierailija
16.03.2019 |

Olen kuullut, että monella on käynyt näin. Ensin päättää hieman vähentää lihansyöntiä/lisätä kasvisruokia. Kohta alkavat liharuoat ällöttää ja kasvisruokareseptit monipuolistua. Parin vuoden päästä sitten huomaa olevansa vegaani.

Itse päätin, että toinen päivän pääruoista olkoon kasvisruokaa. Kun tätä olin tehnyt n. kk ei tehnyt mieli syödä liharuokia ollenkaan ja maitotuotteiden käyttö on reilusti vähentynyt. En olisi uskonut tällaiseen muutokseen omalla kohdallani. Kummasti se maku muuttuu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää parikin vuotta, mutta kumma kyllä lopulta liharuoka lähinnä etoo. Pikkuhiljaa myös maitotuotteet.

Vierailija
2/7 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu perheen maku muuttuvan. Eivät suostu syömään pöperöitäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin kasvissyöjäksi 12 vuotta sitten. Kertaakaan ei ole sen jälkeen tehnyt mieli lihaa. Nyt vasta olen asteittain siirtymässä pois maitotuotteista ja munista. Katsotaan siirrynkö kokonaan vegaaniksi jossain vaiheessa.

Vierailija
4/7 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan vielä tuollaista vaikutusta huomannut.  Olen yrittänyt vähentää lihansyöntiä ja tehdä enemmän kasvisruokaa, mutta paljon kovemman työn takana on yrittää kehitellä kasvis- kuin liharuokia.

Vierailija
5/7 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ainakaan vielä tuollaista vaikutusta huomannut.  Olen yrittänyt vähentää lihansyöntiä ja tehdä enemmän kasvisruokaa, mutta paljon kovemman työn takana on yrittää kehitellä kasvis- kuin liharuokia.

Minusta taas kasvisruoat ovat yleensä helpompia kuin liharuoat.

Vierailija
6/7 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisen kuukautta meni siinä, että vähentämispäätöksestä olinkin yhtäkkiä täysin kasvissyöjä. Se kävi tosiaan huomaamatta, yhtäkkiä ei tehnyt enää yhtään mieli lihaa. Sitten olin tyytyväisenä viisi-kuusi vuotta lakto-ovo, kunnes tajusin millainen ympäristörikos juusto on. Vegaaniksi harjoittelussa meni vuosi-kaksi ja nyt ollut vegaani 5 v. 

Vierailija
7/7 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirryn siinä vaiheessa kasvisruokailijaksi, kun joka paikassa vähintään puolet tarjottavista tuotteista on kasvisruokaa. Nykyään vielä enemmistö ruuista ja varsinkin parhaat ruuat on lihapitoisia. Tottuisin todennäköisesti nopeasti kasrvisruokaan, jos siihen tosiaan panostettaisiin paljon enemmän ja joka paikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi