Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Manipuloiko jotkut oikeasti toisia näyttämään huonolta? Onko kokemuksia?

Vierailija
16.03.2019 |

Mietin, kun kerran yksi etäisempi tuttu heitti ohimennen lihottuani että näytän paremmalta nyt. Normaalipainon sisällä olin lihonut, otin tällöin tuon ihan oikeana kehuna. Tämä tyyppi ei ollut mikään kiusaaja, mutta toisinaan tuntui että hän ei pitänyt minusta.

Mietityttää kun takaisin laihduttuani näytän mielestäni vain paljon paremmalta, eikä pyöreys sovi kasvoilleni.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut yrittää. Sitä saatetaan kutsua kaasuvalottamiseksikin. Ei tosian aina. Kaasuvalotus on käytännössä valheiden uskottelua totena uhrille.

Vierailija
2/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaasuvalotus eroaa normaalista valehtelusta siten, että normaalissa valehtelussa etsitään suoraa hyötyä itselle. Kaasuvalotus on sillälailla pahempaa, että siinä itse ei hyödytä yhtään mitään, vaan jostain sairaasta syystä koitetaan aiheuttaa uhrille vaikeaa oloa tai vaikeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaasuvalotus eroaa normaalista valehtelusta siten, että normaalissa valehtelussa etsitään suoraa hyötyä itselle. Kaasuvalotus on sillälailla pahempaa, että siinä itse ei hyödytä yhtään mitään, vaan jostain sairaasta syystä koitetaan aiheuttaa uhrille vaikeaa oloa tai vaikeuksia.

Ja uhri on yleensä jotenkin alisteinen kaasuvalottajalle, esim. vanhempi-lapsi-asetelma. Koska eihän uhri muuten uskoisi valheita. Mutta uhriksi joutuva uskoo, koska ei kellekään tule mieleen, että joku valehtelisi pahaa toiselle tarkoittaen, kun ei itse edes hyödy siitä yhtään mitään.

Vierailija
4/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aatttelin toisessa valossa kuin ulkonäkööön littyväänää ja tokiii siinäkin. Siiinä suhteessa se on tärkeäää saada kyseenalaiiistamaan omat näkemyksensä. Sekiiin riiippuu elämäntilaaanteeesta etttä on ikäänkuin pakonomaaainen tarve lähteä etsimäään ratkaisujaa ongelllmiin.

Vierailija
5/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin silleen, että jos olet laittanut itseäsi vähän enemmän ja onnistunut hiustenlaitossa, meikissä ja pukeutumisesessa siten että näytät hyvältä ja tunnet itsesi hyväksi, niin kateellinen paska saatta reagoida nauramalla.

Vierailija
6/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuvalottaja yrittää myös toisinaan vahingoittaa uhriaan siten, että suurentelee tälle tämän ongelmia. Se vaikuttaa uhrista auttamiselle ja välittämiselle, vaikka itseasiassa lopputulos on pelkkää pahuutta uhrin kannalta.

Vierailija
7/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasuvalottaja yrittää myös toisinaan vahingoittaa uhriaan siten, että suurentelee tälle tämän ongelmia. Se vaikuttaa uhrista auttamiselle ja välittämiselle, vaikka itseasiassa lopputulos on pelkkää pahuutta uhrin kannalta.

Eli kun uhri yrittää tehdä realistisia havaintoja ongelman ei-suuruudesta, kaasuvalottaja torppaa nämä ajatukset heti luuloina ja vakuuttelee uhrille, ettähänellä on ongelma. Esim. luonteeseen koitetaan vaikuttaa näin. Pilata toisen luonne sillä, että se haukutaan täysin lyttyyn aivan perusteettomasti mitta siten, että uhri sitten luulee, että olen kamala, ja toinen ajattelee auttaa minua. Mutta kaasuvalottaja kyllä pitää huolen, ettei uhria auta mikään, vaan hänelle vahvistuu käsitys itsestä kauheana ja vaikeana ja aiheettomia tahtovana henkilönä.

Vierailija
8/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta näähän on makuasioita. Ehkä tuttusi oikeasti oli sitä mieltä että näytit paremmalta vähän pyöreämpänä. Ei siitä kannata loukkaantua tai ylitulkita. Tärkeintä on kuitenkin että olet itse tyytyväinen ulkonäköösi, eikä sitä kannata muokata muiden kommenttien mukaan. 

Vierailija
9/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhri pitää kaasuvalottajaa pitkään auttajanaan, jonka seurassa kyllä tulee paha olo, mutta sehän johtuu siis vain uhrista itsestään, ja paranee, kun yrittää seurata kaasuvalottajan puheita. Eli not. Tilanne vain pahenee. Ihme jos ei joku tekisi itsemurhaakin lopulta, jos välit kaasuvalottajaan katkeavat ja ympäristö ei näe hitustakaan uhrin vaikeuksista ja syyttää tätä vaikka vastuuttomaksi tms. Kun uhri ei voi olla vastuussa mistään, kun on niin rikki kaasuvalotuksen jäljiltä. Uhri on kuin rikottu pikkulapsi, joka tarvitsee kipeästi sen tajuamista, että on kauhean henkisen hyväksikäytön uhri.

Vierailija
10/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta näähän on makuasioita. Ehkä tuttusi oikeasti oli sitä mieltä että näytit paremmalta vähän pyöreämpänä. Ei siitä kannata loukkaantua tai ylitulkita. Tärkeintä on kuitenkin että olet itse tyytyväinen ulkonäköösi, eikä sitä kannata muokata muiden kommenttien mukaan. 

Tämä on tilanne kun henkilöt ovat tasavertaisia. Silloin ihan ok.

Mutta jos toinen on mielipidemanipulaattorin uhri, niin he eivät ole tasavertaisia, koska toisella on se mielipidemanipulaattorin satutus siellä pohjalla satuttamassa valmiiksi.

Vierailija
11/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuvalottajassa tuntuu olevan narsistin/psykopaatin piirteitä.

Vierailija
12/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pliis oikeesti... hankkikaa elämä!!!!!!!!!!!

Vierailija
13/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tilanne kun henkilöt ovat tasavertaisia. Silloin ihan ok.

Mutta jos toinen on mielipidemanipulaattorin uhri, niin he eivät ole tasavertaisia, koska toisella on se mielipidemanipulaattorin satutus siellä pohjalla satuttamassa valmiiksi.

Ja tyhmimmät näkevät loukkaantujassa narsistin , jolle ei saa mitään mielipiteitään sanoa! Itsehän hän siinä loukkaantuu myös, jos oma puheensa loukkaa.

Vierailija
14/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasuvalottajassa tuntuu olevan narsistin/psykopaatin piirteitä.

Se liitetäänkin narsismiin.

Vierailija
15/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin tubevideoita on tuolla vaikka kuinka monta joissa joku kaasuvalottaa jonkun muun kostoksi. Mahdollisimman näyttävästi. Keskenäänhän ei tietenkään voi järkevästi keskustella vaan video on väännettävä.

Kaasuvalottaja on aina narsisti.

Vierailija
16/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaasuvalottajan uhri, niin että tiedän, mistä puhun. Tai siis heti kun luin kaasuvalotuksesta, tunnistin siitä asetelmani kaasuvalottajan kanssa.

Vierailija
17/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun monen naama laihtuu niin iso nenä tulee ulos helpommin. Siinä voi olla syy, ap, että näytit pulskana paremmalta.

Vierailija
18/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää tuosta kaasuvalotuksesta! Onko omia esimerkkejä?

Vierailija
19/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla joka päivä on joku "huolissaan" :). Just tuota kaasuvalotuspaskaa, Laitetaan myös sanoja suuhun jne.

Vierailija
20/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todellakin tubevideoita on tuolla vaikka kuinka monta joissa joku kaasuvalottaa jonkun muun kostoksi. Mahdollisimman näyttävästi. Keskenäänhän ei tietenkään voi järkevästi keskustella vaan video on väännettävä.

Kaasuvalottaja on aina narsisti.

Poliittisten puolueitten löydettyä Youtube niin jälki alkaa olla aika tavaraa tässä mielessä. Epätoivoisimpia ovat uuden sukupolven  ehdokkaat jotka käyttävät uutta tekniikkaa surutta kostoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi