Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako psykiatrille sanoa, että puhuu itsekseen?

Vierailija
16.03.2019 |

Hän sitä kysyi ja vastasin että kyllä puhun, mutta en mitään monologeja.

Katsoi kun hullua, joten vastasin, etten kohta uskalla sanoa mitään, koska leimataan hulluksi jos en osaa selittää oikein. Sekä kaikkihan puhuvat itsekseen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun mun kissalle usein ja se myös vastailee satunnaisesti. Pitäisikö minun mennä psykiatrille?

Vierailija
22/31 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni muu ymmärsi, että tämä psykiatri puhuu itsekseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain tutkimuksessahan todettiin, että henkilöt, jotka puhuvat yksin, ovat älykkäitä.

Vierailija
24/31 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puhun aina kotona itsekseni. Asun yksin. Olen psykiatrian sh.

Täällä toinen. Höpinää riittää yksin asuessa. 😀

Vierailija
25/31 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahlannut läpi vastaanotoilla yksinpuheluita aasta ööhön. Mitään tympeämpää tuskin on kuin avata tajunnanvirtaa ihmiselle joka suunnittelee keittiöremppaa kun tarttis KUUNNELLA.

Puhun yksin, pissin yksin, kävelen omin jaloin.

Vierailija
26/31 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini aina selostaa kokatessaan epämääräisiä, myös silloin kun ei ketään ole ilmiselvästi kuulolla. Hän on ala-asteen rehtori ja toiminut vuosia kunnanvaltuustossa ja -hallituksessa. Minäkin joskus saatan tokaista jotain itsekseni yksin ollessani. Olen asiantuntijatyössä oleva perheenäiti. Ei kai se nyt kovin vakavaa ole. Kaikki me ollaan jollain tavalla hassahtaneita :P

Vierailija
27/31 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä kyllä puhu itsekseni kuin pääni sisällä. Kiroilen kyllä toisinaan yksin ääneen.

Ei kait siinä mitään pahaa ole jos puhuu yksikseen. Eihän se ketään satuta. Kukin tyylillään.

Vierailija
28/31 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä saanut mitään apua psykiatreilta. Siis toki reseptejä ja todistuksia kirjoittavat mutta that's it. Monesti ovat tentanneet kuin poliisikuulusteluissa. Mutta mitään henkistä tukea sieltä ei saa kuin lääkkeitä.

Meneekö ihmisillä sekaisin taas psykiatrin, psykologin ja psykoterapeutin nimikkeet vai eivätkö tiedä niistä tarkemmin?

Psykiatri on lääkäri, joka tekee diagnoosit ja määrää lääkkeitä. Psykiatrit ovat harvoin  mielenterveydenhäiriöitä hoitavia yksilöitä, vaan pääsäännöllinen hoitopuoli kuuluu psykologeille ja psykoterapeuteille. 

Vierailija
29/31 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko se saada tuon perusteella jonkun dg aikaseks?

Vierailija
30/31 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ellet hänen kuullen puhu itseksesi

Vierailija
31/31 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varsinaisesti monoteistinen, paitsi lahtokohtaisesti.

Minusta kaikkein tarkeinta on etta jokainen erillinen osa sydantani on hyva. Siten voin jutella dialogeja hyvien kesken sydamsessani.

Toki hyvaksyn monoteistisenkin jumaluuden, siten ajattelevat, se on jumalieni synty, kuten olen kirjoittanut. Mutta hulluuden olemassaoloa en hyvaksy ikuisuuteeni. Ikuisuuteni ei kuulu mitaan pahuutta.  Pahuudella ei ole lupaa ikuisuuteeni.

Siksi psykiatrilla ei ole sinne lopulta mitaan asiaa.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3415929/onko-kristittyja-tai-muuten-hen…