En avaa oveani ainoallekaan virpojalle.
Onko muita samanlaisia?
Luonnollisesti oma lapsikaan ei virvo.
Kommentit (53)
Onneksi en ole noin toivottoman tylsä ihminen. En ota pulttii moisista.
Minusta tuo on niin suomalaista. Jos joutuisi ostamaan muutaman karkkipussin ja "aiheuttamaan" riemua ja iloa toisten lapsille, se on jotain uskomattoman vastenmielistä.
Meille ovat kaikki tervetulleita!!
Älä avaa. Ei tietenkään ole pakko. Lapsesi voi virpoa epäluonnollisesti
Ihanaa kun niitä tulee ja saan antaa muutaman karkin iloisille virpojille! Päivän kohokohta noille lapsille!
Ihania pikku noitia odotellessa, meillä on karkkia varattuna!
Tervetuloa!
Tää on mun mielestä kans niin naurettavaa, miten suomalaiset voi olla näin ahdasmielisiä. virpominen on kiva perinne lapsille, mutta ei minä suomalainen idiootti en voi ostaa paria suklaapatukkaa ja antaa niitä lapsille iloksi! Onhan se hirveä vaiva, ja kerjäämistäkin vielä. Siis voi hyvää päivää!! Ja sitten muka lasten pitäisi vielä kysyä saako virpoa, no tottakai saa!
en ymmärrä miten virpominen olisi kerjäämistä ja mikä on se peruste ettei voi virpojille ovea avata, siihen ei kenenkään talous kaadu. Ei myöskään minun vaikka olenkin köyhä opiskelija.
Mä kävin äsken ostamassa monta pussia munia ja karkkeja. Mun oma tyttö valitsi niitä virpojille, mutta itse hän ei halua mennä virpomaan. Tervetuloa vaan meillekin, virpojat.
Minä ajattelin laittaa herätyskellonkin aamulle, että olen varmasti hereillä, jos virpojia ilmestyy. Vielä kertaakaan ei ole kohdalleni osunut virpojia sinä aikana, kun olen itsekseni asunut (8. vuosi menossa). Söpö perinne, toivottavasti jatkuu :)
Av mamma...Talous kaatuu, jos ostaa karkkia muille, syö sen mieluummin itse. Jaettu ilo ei ole kaksinkertainen ilo.... kurkkii verhon raosta ja suklaa valuu suupielistä.
Mammat kiihtyivät :D
En pidä virpomista kerjäämisenä. Virpojahan antaa "palkalle" vastineen, kun taas oikea kerjäläinen korkeintaan kiitoksen.
En vain ensinnäkään vietä koko pääsiäistä. En siis edes muista ostaa mitään enkä toisaalta halua alistua mihinkään perinteeseen vain siksi, että sitä minulta odotettaisiin.
En pidä niistä oksistakaan, vaikka olisivat kuinka hienosti koristeltuja. Käsissäni ne kuolevat aika pian muutenkin. Minulla ei ole edes viherkasveja.
En halua olla ns. passissa asiaa varten, vaan viettää päivääni rennosti. Katselen elokuvaa tai keskityn lukemiseen. Ovikellon rimputus häiritsee, kun en odota ketään. (Poistankin ovikellon siksi aikaa.)
Jos tämä tekee minusta jotenkin NIIIIIN SUOMALAISEN, niin se on voivoi. En pidä itseäni tämän yhden asian takia mitenkään ahdasmielisenä tai tylsänä. Tämä nyt vaan ei sovi minun pirtaani. Ville ja Vilja Virpoja ei taatusti saa traumoja siitä, että minä jätän oven avaamatta.
ap
Kauhea tuomio ja syyttely siitä, kun joku vain asiallisesti kertoi, ettei aio avata oveaan virpojille.
Erilaisuuden ja eri toimintatapojen sietäminen on näemmä hyvin, hyvin kortilla...
Hyvä että et avaa ovea. Et ansaitsisikaan mitään tulevaks vuodeks.
Minusta koko ovelta ovelle kulkeminen on nykyaikana vähintäänkin kyseenalaista. Ei kai kukaan anna lasten mennä enää tuntemattomien oven taakse koputtelemaan? Tiedä mikä mielenterveyspotilas/sekakäyttäjä/muutoin vaan sekaisin oleva ihminen sieltä avaa oven ja pelästyttää lapset (tai jotain pahempaa)!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 17:12"]
Kauhea tuomio ja syyttely siitä, kun joku vain asiallisesti kertoi, ettei aio avata oveaan virpojille.
Erilaisuuden ja eri toimintatapojen sietäminen on näemmä hyvin, hyvin kortilla...
[/quote] Miksi se pitää asiallisesti täällä kertoa? Minusta ennemminkin syyllistävää niitä kohtaan jotka haluavat virpoa.
Minä saatan avata, jos ollaan kotona, mutta mitään palkkiota ei tipu. Suklaamunia tms. en ole ostanut ja rahaa en tietenkään anna.
Näkee hyvin, kuinka äitien maailma pyörii sen oman lapsen ympärillä. "Mitäh?! Joku ei avaa ovea MINUN lapselleni!!!"
Ikään kuin oven avaamattomuus olisi pahinta, mitä lapsi voisi elämässään kohdata.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 17:20"]
[/quote] Miksi se pitää asiallisesti täällä kertoa? Minusta ennemminkin syyllistävää niitä kohtaan jotka haluavat virpoa.
[/quote]
Millä tavalla?
Jos joku kertoo ettei aio tänään urheilla, onko se syyllistämistä tänään urheilua harrastavia kohtana?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 17:10"]
Mammat kiihtyivät :D
En pidä virpomista kerjäämisenä. Virpojahan antaa "palkalle" vastineen, kun taas oikea kerjäläinen korkeintaan kiitoksen.
En vain ensinnäkään vietä koko pääsiäistä. En siis edes muista ostaa mitään enkä toisaalta halua alistua mihinkään perinteeseen vain siksi, että sitä minulta odotettaisiin.
En pidä niistä oksistakaan, vaikka olisivat kuinka hienosti koristeltuja. Käsissäni ne kuolevat aika pian muutenkin. Minulla ei ole edes viherkasveja.
En halua olla ns. passissa asiaa varten, vaan viettää päivääni rennosti. Katselen elokuvaa tai keskityn lukemiseen. Ovikellon rimputus häiritsee, kun en odota ketään. (Poistankin ovikellon siksi aikaa.)
Jos tämä tekee minusta jotenkin NIIIIIN SUOMALAISEN, niin se on voivoi. En pidä itseäni tämän yhden asian takia mitenkään ahdasmielisenä tai tylsänä. Tämä nyt vaan ei sovi minun pirtaani. Ville ja Vilja Virpoja ei taatusti saa traumoja siitä, että minä jätän oven avaamatta.
ap
[/quote]
Miten saat tapettua virpomisoksat?
Onpa onni, ettei pääsiäisiä ole kuin kerran vuodessa, saat olla rauhassa sohvallasi loppuvuoden.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 17:20"]
[/quote]
Eikö tämä ollutkaan "Aihe vapaa"?
Jos viestistä tulkitset syyllistävyyttä, niin se ehkä kertoo itsestäsi enemmän. Häpeätkö lähettää lapsesi virpomaan? Minä en.
Sama. Kun ovikoodi tuli rappuun, niin se vähensi onneksi tätä "riemua".