Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauva laskeutunut jo rv 30

19.05.2006 |

Minulla oli eilen neuvola, ja tilanne oli tämä: vauva on jo laskeutunut todella alas lantioon, ja tämän vuoksi sf-mittakaan ei ollut kasvanut yhtään 4 viikon aikana. Terveydenhoitajani oli vähän huolissaan tästä, joten minulla on viikon päästä aika neuvolalääkärille tarkistukseen, ettei paikat ole alkaneet aueta. Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta, mutta vauva on silti selvinnyt täysiaikaiseksi? Onko tullut ennenaikainen synnytys ja miten kaikki meni? Kiitos vastauksista etukäteen!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa vauva oli raivotarjonnassa RV 26 lähtien ja laskeutunut alaspäin RV 34 lähtien ja sf-mitta silloin 31. Ton jälkeen sf-mitta ei kasvanut enään kuin 1 cm, RV 38 sf-mitta oli 32 ja RV 40 taas 31.

Vaikka tuolloin neuvolatäti vähän veikkaili et syntyy ennen LA:ta, mutta toisin kävi vauva syntyi vasta RV 41. =)

Ja paikat mulla rupes avautumaan vasta kun synnytys käynnistyi, eikä harjoitus supistuksia tai kunnon supistuksia ollut kuin vasta kun synnytys käynistyi...

Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin ja ettei paikat viel ole avautunu...

-Girl- ja neiti 1v 3kk ja masu rv 4+2

Vierailija
2/2 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV 30+5 neuvolassa terveydenhoitaja oli huolissaan, kun vauva laskeutunut niin alas viikkoihin nähden ja varasi heti seuraavaksi viikoksi ajan lääkärille. Kaikki oli tarkastuksessa kuitenkin kunnossa; kohdunsuu kiinteä ja kiinni eikä lyhentynyt. Itse pelkäsin kamalasti, että vauva tulee ennenaikaisesti ulos, kun supistelikin aika tiuhaan ja liikkuminen oli välillä tosi hankalaa, kun vauvan pää painoi niin alhaalla.

Viimeisessä lääkärintarkastuksessa viikoilla 36+1 oli kohdunsuu sitten pehmentynyt, mutta mitään muuta ei vielä ollut tapahtunut. Hassuinta on, että nyt viimeisen kuukauden aikana olen pystynyt kävelemään ja liikkumaan ihan toisella tavalla kuin viikon 30 tuntumassa.

Tsemppiä, toivottavasti sinullakaan ei enteilisi ennenaikaista synnytystä! Minulla oli eilen laskettuaika ja nyt saisi tämä masuasukki kovasti jo tulla.

emmi-liini rv 40+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla