Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua jokin? Onneksi olkoon, olet "tyhmä"

Vierailija
16.03.2019 |

Tyhmiä ärsyttää asiat, viisaampi ei ärsyynny, koska ymmärtää syyt ja taustat asialle. Osaa erottaa asiat, joille voi tehdä jotain niistä, joille ei voi tehdä mitään ja sopeutuu, jos ei voi tehdä mitään ja toimii, jos voi.

Kommentit (228)

Vierailija
21/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisukeskeisyydellä pärjää monessa asiassa. Paikallaan märehtiminen on tyhmyyttä.

Kaikkia asioita ei vaan voi ratkaista, joten silloin ei auta kuin märehtiä tai ärsyyntyä.

Jos ei voi ratkaista jotain asiaa, mitä apua, iloa, hyötyä tai muuta älykkyyttä on käyttää aikaa sen miettimiseen? Eri asia on toki, jos ei ole vielä keksinyt ratkaisua, eli se kuitenkin kannattaa ratkaista. Silti kyse on silloinkin tavallaan siitä, ettei ole tarpeeksi älykäs ollakseen ärsyyntymättä.

Kuten todettu, kaikkia asioita ei voi ratkaista. Miksi ei saisi ärsyyntyä, se on tunne? En patoa tunteitani.

Saa ärsyyntyä, mutta fiksumpaa on mennä siitäkin eteenpäin ja käsitellä asia. Itseä ärsyttävät asiat ohjailevat ihmisiä tiedostamattomalla tavalla.

Vierailija
22/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ihme pas kaa koko aloitus.

Aloittaja ei hyväksy ärsyyntymisen tunnetta itsessään, vaan yrittää leikkiä ettei mikään häntä hetkauta. Todennäköisesti elämänsä on melkoista sontaa, mutta hän vain laittaa sormet korviin, silmät kiinni, päristelee kielellään ja naputtelee typerän sonta-aloituksen palstalle.

Mulle tuli mieleen, että tää on taas sen tyhmän älykkyysjankkaajan aloitus. Se usein poimii jostain keskustelusta jonkun omasta mielestään fiksun viestin, josta tekee aloituksen.

Hän on päättänyt määritellä älykkyyden uudelleen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisukeskeisyydellä pärjää monessa asiassa. Paikallaan märehtiminen on tyhmyyttä.

Kaikkia asioita ei vaan voi ratkaista, joten silloin ei auta kuin märehtiä tai ärsyyntyä.

Jos ei voi ratkaista jotain asiaa, mitä apua, iloa, hyötyä tai muuta älykkyyttä on käyttää aikaa sen miettimiseen? Eri asia on toki, jos ei ole vielä keksinyt ratkaisua, eli se kuitenkin kannattaa ratkaista. Silti kyse on silloinkin tavallaan siitä, ettei ole tarpeeksi älykäs ollakseen ärsyyntymättä.

En pidä itseäni mitenkään typeränä kun annan kaikkien tunteiden vapaasti tulla ja mennä. En lakaise mitään maton alle, vaan kohtaan kaiken rohkeasti.

Enkä vetäisi mitään yhtäläisyysmerkkejä ärsyyntymisen ja märehtimisen välille.

Jos minua jokin ärsyttää, niin mietin mikä ärsyttää ja mitä voin asialle tehdä. Yleensä aina voin tehdä jotain.

On tosin asioita joille ei voi mitään. Minulla on normaalit normaalin ihmisen tunneskaalat ja en nyt pidä sitä mitenkään hienona asiana jos pystyy olemaan iloinen ja huoleton, kun maailmassa tapahtuu julmia, sairaita ja äärimmäisen pahoja asioita.

Ei siinä mitään älykkyyttä ole jos on välinpitämätön ja tunteeton.

On tunneälykkyyttä ymmärtää, että mikään tunne ei ole vaarallinen tai sellainen että se pitäisi jättää raukkamaisesti tuntematta.

Mä onneksi pystyn. En näe mitään älykästä siinä, että olisi niistä ärsyyntynyt.

Vierailija
24/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä itseäni mitenkään typeränä kun annan kaikkien tunteiden vapaasti tulla ja mennä. En lakaise mitään maton alle, vaan kohtaan kaiken rohkeasti.

Enkä vetäisi mitään yhtäläisyysmerkkejä ärsyyntymisen ja märehtimisen välille.

Jos minua jokin ärsyttää, niin mietin mikä ärsyttää ja mitä voin asialle tehdä. Yleensä aina voin tehdä jotain.

On tosin asioita joille ei voi mitään. Minulla on normaalit normaalin ihmisen tunneskaalat ja en nyt pidä sitä mitenkään hienona asiana jos pystyy olemaan iloinen ja huoleton, kun maailmassa tapahtuu julmia, sairaita ja äärimmäisen pahoja asioita.

Ei siinä mitään älykkyyttä ole jos on välinpitämätön ja tunteeton.

On tunneälykkyyttä ymmärtää, että mikään tunne ei ole vaarallinen tai sellainen että se pitäisi jättää raukkamaisesti tuntematta.

Millälailla pahoista asioista ärsyyntymättömyys on raukkamaisuutta?

:D

Vierailija
25/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten todettu, kaikkia asioita ei voi ratkaista. Miksi ei saisi ärsyyntyä, se on tunne? En patoa tunteitani.

Saa ärsyyntyä, mutta fiksumpaa on mennä siitäkin eteenpäin ja käsitellä asia. Itseä ärsyttävät asiat ohjailevat ihmisiä tiedostamattomalla tavalla.

Kaikista asioista ei niin vaan pääse eteenpäin, jos asia on jatkuvasti silmien edessä. Miten ärsyttävät asiat ohjailevat ihmisiä?

Vierailija
26/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tutkimuksen mukaan fiksut ärsyyntyvät helpommin maiskuttelun äänistä.

Vierailija
27/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miksi joku ajattelee, että ärsyyntyminen on merkki siitä, ettei pelkää tunteita? Outo yhteenveto.

Vierailija
28/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Parempi keskittyä vaan muihin aloituksiin.

Vierailija
29/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista asioista ei niin vaan pääse eteenpäin, jos asia on jatkuvasti silmien edessä. Miten ärsyttävät asiat ohjailevat ihmisiä?

No joistain tulee esim. ahdasmielisiä ja ennakkoluuloisia. Tai siis eivät kasva niistä pois...

Vierailija
30/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen älykäs ja viisas, ja siksi minua ärsyttää monikin asia, sillä huomaan niiden täydellisen järjettömyyden ja perusteettomuuden. Ei sellaista tarvitse hyväksyä. Tyhmät asiat, ihmiset ja ilmiöt nyt vain ärsyttävät fiksua yksilöä.

Selkeästi tyhmät ihmiset ärsyttävät todella paljon. Heitä kun ei voi sivistää ja opettaa, toisin kuin normaaleja ja älykkäitä ihmisä, joilla on edellytykset kehittyä halutessaan.

Tyhmä ihminen imee kaiken hapen ja piereksii ilman täyteen aivopierujaan. Kun olet ollut puolituntia tyhmän kanssa samassa tilassa, voit tuntea kuinka aivopierut ovat härmistyneet kiinteäksi aineeksi.

Tunnet kasvoillasi kun härmistynyt aivopieruaines valuu ihoasi pitkin.

Samaan aikaan tyhmä jatka rutuuttamistaan ja puristaa tikistäen vielä lisää aivopierua ilmoille.

Stressihormoonit alkavat tehdä tuhojaan kehossasi, ja on pakko päästä mahdollisimman kauas tuhnuttajan luota.

Vierailija
31/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään tutkimuksen mukaan fiksut ärsyyntyvät helpommin maiskuttelun äänistä.

Kyllä minäkin ärsyynnyn, mutta se ei jää minua ärsyttämään. Eli samantien ärsyyntyminen meni ohi. Tarkoitin siis aloituksella sellaista ärsyyntymistä, joka on käsittelemättä.

Vierailija
32/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai miksi joku ajattelee, että ärsyyntyminen on merkki siitä, ettei pelkää tunteita? Outo yhteenveto.

Itse teit oudon yhteenvedon ja vääristelit.

Vierailija
33/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei hyväksy ärsyyntymisen tunnetta itsessään, vaan yrittää leikkiä ettei mikään häntä hetkauta. Todennäköisesti elämänsä on melkoista sontaa, mutta hän vain laittaa sormet korviin, silmät kiinni, päristelee kielellään ja naputtelee typerän sonta-aloituksen palstalle.

Mulle tuli mieleen, että tää on taas sen tyhmän älykkyysjankkaajan aloitus. Se usein poimii jostain keskustelusta jonkun omasta mielestään fiksun viestin, josta tekee aloituksen.

Hän on päättänyt määritellä älykkyyden uudelleen :D

Mulle tuli kans mieleen, että tämä tollo taitaa jankata myös tuolla Chris Wattsia käsittelevässä ketjussa yksinkertaisuuksiaan.

Vierailija
34/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen älykäs ja viisas, ja siksi minua ärsyttää monikin asia, sillä huomaan niiden täydellisen järjettömyyden ja perusteettomuuden. Ei sellaista tarvitse hyväksyä. Tyhmät asiat, ihmiset ja ilmiöt nyt vain ärsyttävät fiksua yksilöä.

Selkeästi tyhmät ihmiset ärsyttävät todella paljon. Heitä kun ei voi sivistää ja opettaa, toisin kuin normaaleja ja älykkäitä ihmisä, joilla on edellytykset kehittyä halutessaan.

Tyhmä ihminen imee kaiken hapen ja piereksii ilman täyteen aivopierujaan. Kun olet ollut puolituntia tyhmän kanssa samassa tilassa, voit tuntea kuinka aivopierut ovat härmistyneet kiinteäksi aineeksi.

Tunnet kasvoillasi kun härmistynyt aivopieruaines valuu ihoasi pitkin.

Samaan aikaan tyhmä jatka rutuuttamistaan ja puristaa tikistäen vielä lisää aivopierua ilmoille.

Stressihormoonit alkavat tehdä tuhojaan kehossasi, ja on pakko päästä mahdollisimman kauas tuhnuttajan luota.

Tyhmät ärsyttävät toisia tyhmiä.

Vierailija
35/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä ei ärsytä mikään kuin eivät ymmärrä mistään mitään.

Älykkäämpi ja syvällisempi ihminen tajuaa asioiden todellisen laidan ja tieto lisää tuskaa.

Se ei muuten tee kenestäkään älykästä tai tyhmää jos tuntee jotain tunnetta tai ei tunne.

Tunteilla on aina jokin tarkoitus ja mikään tunne ei ole kielletty tai turha.

Ihmisiä on aivopesty, ettei saisi tuntea vihaa tai surua. Etenkin tytöt eivät saisi tuntea vihaa, vaan pitäisi olla kiltti alistuja ja pojat eivät saisi tuntea surua, vaan pitäisi olla tunteeton alistaja.

On erittäin idioottimaista kieltää mitään tunteita, ja etenkin jos kieltää TOISELTA ihmiseltä hänen omat tunteensa, niin silloin on oikea superpersreijäke.

Ei kai se ole kieltämistä, jos sanoo, että sellainen on kuitenkin tyhmyyden osoitus?

No se on sinun mielipiteesi.

Suurinosa on kuitenkin sitä mieltä ettei mikään tunne ole tyhmyyden osoitus.

Ja taitaa aika moni pitää sinua tyhmänä osoittelijana sen sijaan.

Vierailija
36/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teit oudon yhteenvedon ja vääristelit.

Ai minkä? Mitä vääristelin. Voisitko tai osaisitko perustella? Mitä älykästä on ärsyyntymisen tunteessa pysyttelyssä verrattuna kyseisen tunteen syyn käsittelyyn?

Vierailija
37/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä ei ärsytä mikään kuin eivät ymmärrä mistään mitään.

Älykkäämpi ja syvällisempi ihminen tajuaa asioiden todellisen laidan ja tieto lisää tuskaa.

Se ei muuten tee kenestäkään älykästä tai tyhmää jos tuntee jotain tunnetta tai ei tunne.

Tunteilla on aina jokin tarkoitus ja mikään tunne ei ole kielletty tai turha.

Ihmisiä on aivopesty, ettei saisi tuntea vihaa tai surua. Etenkin tytöt eivät saisi tuntea vihaa, vaan pitäisi olla kiltti alistuja ja pojat eivät saisi tuntea surua, vaan pitäisi olla tunteeton alistaja.

On erittäin idioottimaista kieltää mitään tunteita, ja etenkin jos kieltää TOISELTA ihmiseltä hänen omat tunteensa, niin silloin on oikea superpersreijäke.

Ei kai se ole kieltämistä, jos sanoo, että sellainen on kuitenkin tyhmyyden osoitus?

No se on sinun mielipiteesi.

Suurinosa on kuitenkin sitä mieltä ettei mikään tunne ole tyhmyyden osoitus.

Ja taitaa aika moni pitää sinua tyhmänä osoittelijana sen sijaan.

Ei tunne olekaan tyhmyyden osoitus. Vaan se, ettei käsittele sitä ja opi, miten turha se on.

Vierailija
38/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kyllä kovin moni asia hetkautakaan. Olen tottunut toimimaan heti, jos en jostain asiasta pidä, en uhriudu ärsyyntymään siitä. Jos se on vain mitenkään mahdollista. Uhriutuminen ja ärsyyntyminen ei ole mulla vain tapana.

Oletkin sitä tyyppiä joka heittelee sontansa muiden päälle.

Lue vaikka otsikkosi ja mieti sitä.

Olet toisten syyttelijä ja se vasta on tyhmän ihmisen tapa "pärjätä" tässä elämässä.

Vierailija
39/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se viisaudesta ole kiinni van sietokyvystä. Minä ymmärrän kyllä monien asioiden syyt ja vaikutukset mutta usein ärsyynnyn silti. Eri asia näytänkö sitä muille.

Viisas ymmärtää, ettei ole fiksua ärsyyntyä, vaikka ärsyttäisikin. Tyhmä ei tällaisia päätöksiä etukäteen tee ja siksi antaa ärsyyntyneisyytensä ja tyhmyytensä näkyä.

Vierailija
40/228 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kyllä kovin moni asia hetkautakaan. Olen tottunut toimimaan heti, jos en jostain asiasta pidä, en uhriudu ärsyyntymään siitä. Jos se on vain mitenkään mahdollista. Uhriutuminen ja ärsyyntyminen ei ole mulla vain tapana.

Oletkin sitä tyyppiä joka heittelee sontansa muiden päälle.

Lue vaikka otsikkosi ja mieti sitä.

Olet toisten syyttelijä ja se vasta on tyhmän ihmisen tapa "pärjätä" tässä elämässä.

No anteeksi. Mutta kyllä sekin on oman sontasi muiden päälle heittelyä, että julistat muille asioista, jotka sinua ärsyttävät. Sen sijaan, että käsittelisit ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän