Jotenkin tässä ilmastokapinahommassakin tuntuisi olevan pohjimmiltaan kyse teinityttöjen kapinoinnista oman isänsä ikäisiä miehiä kohtaan
Kuten olen aiemminkin maininnut, niin yhteiskuntamme keskeisimmät poliittiset kiistat keskittyvät näiden kahden osapuoli eli teini-ikäisten ja n. 20-vuotiaiden naisten ja keski-ikäisten miesten välille, oli sitten kyseessä turvapaikkojen myöntäminen, feminismi tai ilmastonmuutos.
Näille kaikille kiistakysymyksille on ominaista se, että niissä nuori nainen kapinoi keski-ikäisen miehen isännänvaltaa vastaan ja suorittaa jonkinlaista psykologista isänmurhaa.
Kommentit (16)
Nuorison kuuluu kapinoida, muuten se näivettyy ja yhteiskunta näivettyy myös, jos ei muutu.
Vanhat ukot luulee keksineensä jo kaiken ja muutosvastarinta on suurta ja yleensä psykologista vähättelyä ja tytöttelyä.
Vanha nainen
Jos olisin huomannut että ap uppailee, en olisi vastannut mitään. Säälittävää provosointia.
Vanha nainen
Aikoinaan teinit uskoivat vastoin auktoriteettien oikeaa tietoa, että maapallo kiertää aurinkoa. Tämmöset huikentelevat aatteet ovat aina kuuluneet teini-ikään.
Minun nuoruudessani teinit kuvittelivat, että ihmiset alkavat käyttää interwebbiä ja älyluureja. Kyllä me naurettiin ja nauretaan vieläkin. En ole mokomassa intterwebissä käynyt, enkä käy.
Aika törkeää on juu. Samoin kuin se etteivät nuo nuoret tytöt ole halukkaita seksiin isänsä ikäisten hopeakettujen kanssa. Eivät ymmärrä mitä menettävät.
Yhteiskuntamme keskeisimmät poliittiset kiistat eivät keskity teini-ikäisten naisten/tyttöjen ja keski-ikäisten miesten välille. Se että keski-ikäiset miehet pyrkivät mitätöimään vastapuolta julistama vastapuoli jonkulaiseksi teinitytöksi vähintään henkisesti, on ihan normaalia ja tuttua hallitsijatekniikkaa.
Vihreiden poliittisesta projektista...
Voin kyllä kertoa että monet teinien vanhemmat on samaa mieltä tästä asiasta teinien kanssa. Keski-ikäisillä miehillä toki usein muutosvastarintaa vähän asiassa kuin asiassa.
Mulla oli teininä 80-luvulla rintanappi "Atomivoimaa kiitos ei" :D
Nyt olen 50 v. DI nainen... ymmärrys energiasta ja energiapolitiikasta on eri tasolla kuin teininä ja ydinvoimaa kyllä kiitos :)
Toi voi olla osittain totta, mutta faijakin on vihreä, tai perustamassa vihreää liikettä, joten faija on mentori, ei auktoriteetti...toi auktoriteetti ajattelu on vanhaa aikaa..
Vierailija kirjoitti:
Kaikki teini-ikäiset tytöt pitäisi lähettää vuodeksi Afrikkaan kokemaan monikulttuuria ja vapaata elämää ilman valkoisten patriarkaatin sanelemaa yhteiskuntamallia, lapsettomat ja taudittomat otettaisiin vuoden päästä takaisin.
Ja tämä on suomalaisen isän mielipide?
Hei ap, et taida oikein luottaa omiin aloituksiisi? Pilaat itse hyvän aiheen noilla provosoivilla ja törkeillä pa***skakommenteilla joilla nostat omaa ketjuasi. Surettaa tämä keskustelujen ja keskustelijoiden taso. Hei hei, tämä ketju on nyt nähty.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki teini-ikäiset tytöt pitäisi lähettää vuodeksi Afrikkaan kokemaan monikulttuuria ja vapaata elämää ilman valkoisten patriarkaatin sanelemaa yhteiskuntamallia, lapsettomat ja taudittomat otettaisiin vuoden päästä takaisin.
Jos ilmastonmuutosta ei pysäytetä se Afrikka tulee kyllä tänne. Silloin sen joutuvat kokemaan myös änkyrät miehet.
Nykynuoriso saisi kapinoida. Eihän ne ole paljon mistään oikein mitään mieltä. Luonnon puolesta vaaditaan todella tekoja eikä sanoja. Kokonaisia lajeja häviää sukupuuttoon ihmisen takia. Muovi, mikromuovi, ilmansaasteet jne. Hukutaan itsekkin saasteisiin jos ei asioille tehdä mitään. Ilmastonmuutoksen kieltäminen on juuri sitä millä perustellaan se ettei tässä nyt mitään tarvi tehdä.
M47.
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoriso saisi kapinoida. Eihän ne ole paljon mistään oikein mitään mieltä. Luonnon puolesta vaaditaan todella tekoja eikä sanoja. Kokonaisia lajeja häviää sukupuuttoon ihmisen takia. Muovi, mikromuovi, ilmansaasteet jne. Hukutaan itsekkin saasteisiin jos ei asioille tehdä mitään. Ilmastonmuutoksen kieltäminen on juuri sitä millä perustellaan se ettei tässä nyt mitään tarvi tehdä.
M47.
Minkälaista kapinaa ehdottaisit? Juuri eilen oli kyllä yhden päivän kapina ympäri maailmaa. Menikö ohi?
Monellakohan mielenosoittajalla itsellään oli merkkikledjut, iphonet ja muut vihreät arvot matkassaan?
On niin tyypillistä vaatia muilta tekoja, kunhan itse ei tarvitse luopua somesta ja muusta kivasta.
Up