Alkuraskauden verenvuoto
PAS:n jäkeen olen nyt raskaana vkolla 5+3. Nyt ollut verenvuotoa, omasta mielestäni melko paljonkin. Eilen olin lääkärissä ja kohdussa näkyi sikiöpussi (sikiötä näillä vkoilla ei vielä näy) ja hormoniarvot olivat hyvin nousseet. Lääkäri antoi onnistumismahdollisuudeksi 50/50. Ajatukset myllertää, inhottavaa tälläinen epävarmuus!! Lääkäristä kuitenkin sanotaan, että ihan normaalia, että alkuraskaudessa voi verenvuotoa esiintyä!! Mulla edellisestä PAS:sta tuli keskenmeno vkolla 6+4. Onko ketään, kellä olisi runsasta alkuraskauden verenvuotoa, mutta raskaus silti jatkunut? Miten itse raskausaika suijui? Ja tietenkin nyt mulla ajatuksissa, että miten verenvuoto vaikuttaa sikiön kehitykseen, kun herkkä kehitysvaihe menossa.
Minulla tuli eilen aika runsasta vuotoa. Siis verta oikein lorahti niin paljon, että päällyshousutkin olivat aivan veressä. Olin aivan varma, että nyt meni kesken. Suru oli suuri!
Tänään kuitenkin kävin sovitussa alkuraskaudenultrassa ja kaikki oli hyvin. Siellä näkyi ruskuaispussi ja pikkuruinen vauvanalku, jolla sydän sykki.
Lääkäri sanoi vuodon olevan aivan normaallia. Jos vuotoa tulee yhtäpaljon jatkuvasti kuin kuukautisissa niin silloin on ilmeiseti syytä vasta huoleen. Pikku tuhruilla ei ilmeisesti ole mitään merkitystä.
Meidän tuolla IVF/ICSI vk16 pinkassa on nm. Sirputi, jolla on myös tuota vuotoa esiintynyt. Käyppä lukemassa tai kyselemässä häneltä.
rantahiekka rv6+2