Jos on myötämielinen sen avioliittolain muutoksen suhteen,
niin pitääkö se lakialoite allekirjoittaa, vaikka asiaa pitää mielestään melko vähäpätöisenä? Jos sitä ei allekirjoita, niin viestittääkö sitten sitä, että kuuluu niihin, jotka eivät kannata lakialoitetta?
Kommentit (7)
Joko kannatat lakialoitetta tai et kannata lakialoitetta. Mikset allekirjoittaisi, kun kerran suhtaudut myötämielisesti? Jos täällä ehtii notkua, niin ihan yhtä hyvin hetkessä kipaisee tänne verkkopankkitunnusten kera: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/192
Onko adoptio-oikeus ihmisoikeus? Ei minusta. Yhtä hyvin voitaisiin puhua oikeudesta pitää orjaa. Eihän lapsi ole hyvänen aika sentään mitään irtainta omaisuutta, jota jokaisella pitäisi olla oikeus omistaa.
Asia on minulle oikeastaan aika yhdentekevä. Moraalisesti en pidä hyväksyttävänä että kaksi karvaista hinttiä hankkii itselleen vinkuintiasta vauvan, mutta jos se pitää tasa-arvon nimissä mahdollistaa, niin sitten tapahtukoon niin. Lasta käy vähän sääliksi.
4 ei ole ap.
Minä olen ap. Ehkä en hirveästi kannata aloitetta, mutta en kyllä ainakaan vastusta. Minulle asia on kuta kuinkin aivan sama. En ole homo enkä lesbo enkä ole menossa naimisiin miehen enkä naisen kanssa enkä ole vihkimässä ketään.
Ja jotenkin luulen, että jos lakialoite saa vaikka 200 000 kannattajaa, että ei ne loput n. 3 800 000 aikuista suomalaista vastusta lakialoitetta, vaikka eivät ole allekirjoittaneet aloitetta?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 08:55"]
niin pitääkö se lakialoite allekirjoittaa, vaikka asiaa pitää mielestään melko vähäpätöisenä? Jos sitä ei allekirjoita, niin viestittääkö sitten sitä, että kuuluu niihin, jotka eivät kannata lakialoitetta?
[/quote]
Tuskinpa tuohon kukaan täysjärkinen omilla aivoillaan ajatteleva nimeään rustaa joten ole huoleti, ei oo väliä jos nimi jää laittamatta. Eikä sit tarvi myöhemminkään hävetä jos tää älytön aloite menee läpi.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 09:35"]
[/quote]
Tuskinpa tuohon kukaan täysjärkinen omilla aivoillaan ajatteleva nimeään rustaa joten ole huoleti, ei oo väliä jos nimi jää laittamatta. Eikä sit tarvi myöhemminkään hävetä jos tää älytön aloite menee läpi.
[/quote]
Oletpa urpo.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 09:35"]
[/quote]
[/quote]
Oletpa urpo.
[/quote]
Ehkä Sinun mielestä urpo, tosin uskon että monen muun mielestä ihan selväjärkinen realisti.
Ihmettelen, jos pidät perustavaa laatua olevia ihmisoikeuksia vähäpätöisenä. Kuitenkin kysymykseesi: ei pidä. Suomessa on sentään vielä mahdollisuus olla osallistumatta. Vaikka äänioikeus tarkoittaa myös velvollisuutta, ei se sido kannattamaan mitään kansalaisaloitteita (eivät ole siis toisiinsa sidoksissa).
t. yksi allekirjoittanut