Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua yöimetyksen lopettamiseen

Vierailija
16.03.2019 |

Elikkä nyt olisi tarkoitus lopettaa yösyötöt tytöltä joka on nyt 1v3kk. Tissi on oikeastaan enää unileluna yönä, ei siis syö nälkäänsä. Kaipaisin apua muilta kuinka saada yölliset tisseilyt pois suhteellisen helpolla tapaa, eli en halua huudattaa väkisin lasta uneen omassa sängyssään niinkuin jotkut neuvoo. Kaikki neuvot ovat tervetulleita. Nukutaan perhepedissä mutta nyt tarkoitus opettaa lapsi omaan sänkyyn.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
2/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen oikein mitään taikakeinoa ole. Ne itkut vain on kuunneltava, jos ei aio luonnollista vieroittumista odottaa. Mutta ei sitä lasta tarvitse yksin itkemään jättää. Voi sylitellä, silitellä ja muutoin lohdutella, olla lähellä.

Sanovat, että yksi muutos kerrallaan, joten jos helppoa keinoa toivot, niin ensin ehkä kannattaisi siirtää omaan sänkyyn tai sitten ensin lopettaa yöimetys, jotta ei ole niin kova shokki kerralla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse toiseen huoneeseen nukkumaan. Isältä ei voi pyytää rintaa.

Vierailija
4/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan lopetettava. Aika myöhään olette antaneet perhepedissä nukkua, omaan sänkyyn oppiminen tulee olemaan vaikeaa.

Vierailija
5/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan lopetettava. Aika myöhään olette antaneet perhepedissä nukkua, omaan sänkyyn oppiminen tulee olemaan vaikeaa.

Meillä ensimmäinen lapsi nukkui enimmäkseen meidän välissä lähes 2-vuotiaaksi asti. Sitten ostettiin pinnasängyn (jossa nukkui siis välillä) tilalle "isojen sänky", ja sanottiin lapselle, että tässä on sun uusi sänky, rupea nukkumaan tässä, nyt ei hyvin enää mahduta kaikki samaan. Lapsi alkoi sitten nukkumaan siitä. Olipa hirvittävän vaikeaa!

(Nuorempi lapsi nukkui vähemmän vieressä, kun mulla oli hänen vauva-aikanaan selkä kipeä ja tarvitsin enemmän tilaa. Nukkui kuitenkin paljon vieressä hänkin, eikä ole ollut mikään ongelma nukkua omassa sängyssä. Nykyään 4-vuotiaana haluaa joskus tulla viereen, mutta kysyy aina ensin. Jos ei sovi, sanon vain, että nyt ei sovi, kun en pysty nukkumaan kunnolla. Tyytyy siihen.)

Vierailija
6/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nukkui vieressä ja varasin hänelle vähän vettä tuttipulloon yöksi, jotta voi ottaa siitä alkuun itse, jos tulee jano yöllä. Kiedoin itseni tiukasti lakanan sisään, ettei päässyt itsekseen imemään, kun nukuin. Yritti kyllä, mutta sanoin, että vasta aamulla saa. Meni aika kivuttomasti näin. Tyytyi veteen ja vieressä olemiseen.

Vierailija
7/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on lopettaa kokonaan imetys... Itse en saanut ennen yöimetyksiä loppumaan. Yli vuoden ikäisellä on helppo siirtyä suoraan lehmänmaitoon. Älä ota tilalle enää mitään pulloja tms. Anna läheisyys pitämällä sylissä, olemalla yhdessä.

Tsemppiä.

Vierailija
8/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on siirtyä päiväimetyksiin ja vähentää kertoja vähitellen. Jatkoin imetystä 4 vuotiaaksi, kun oli niin helppoa. Senkin jälkeen lapsi olisi tahtonut jatkaa, mutta päätin, että lopetellaan.

Kaveri teki äkkilopetuksen ja hänen lapsensa ei ole yhtä rohkea ja reipas kuin minun. Riitelivät aika kauan, että lapsi pysyisi omassa huoneessaan, lapsen isäkin hermostui ja melkein tein lastensuojeluilmoituksen heistä, koska mielestäni ei ole oikein viedä läheisyyttä ja "saavutettuja etuja" yhtäkkiä niin rajusti pois lapselta.

6.

Vierailija
9/9 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan, että muutokset on tärkeää tehdä portaittain eikä viedä samaan aikaan sekä rintaa, että siirtää omaan huoneeseen nukkumaan. Lisäksi rinnatkaan eivät pidä nopeasta lopettamisesta. Hidas imetyksen lopettaminen kiinteyttää rinnat.

6.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi