Miksi VUOKRATALOISSA asuvat sikailevat monesti? Kierrätyspiste uhataan lopettaa kuun lopussa sinne tulevien sohvien ja muiden huonekalujen vuoksi
Hakunilan Ekopisteellä silmiinpistävää on ollut se, että säiliöiden viereen ilmaantuu etenkin huonekaluja kuunvaihteessa, kun asukkaat vaihtuvat lähialueen vuokra-asunnoissa.
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/754468-hakunilan-kierratyspiste…
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla paikka johon rikkinäiset huonekalut ja mööpelit voisi viedä sekä palvelu joka noutaa ne jos ei ole omaa autoa tai ajokorttia niiden viemiseen.
Luonnollisesti ON olemassa palvelu, joka noutaa. Pk seudulla esim L&T ja sortti. Miten luulet niiden autottomien tai kortittomien omistusasujien hävittävän huonekalut? Atomipyssyllä?
Vierailija kirjoitti:
No kun sohvan vetäminen vessanpöntöstä on aivan hirmu työlästä. Pitää pilkkoa niinku tosi pieniksi paloiksi.
Mun yks kaveri pilkkoi kerran kulmadivaanin paloiksi ja kantoi jätesäkeissä roskikseen.
Oli järkytys, että sohvan hävitys olisi MAKSANUT Sortti-asemalla. Siis itse olisin vienyt, mutta silti pitää maksaa! Keksin ilmaisen ratkaisun. Enempää EN KERRO!
Tiedän yhden ok-asujan, joka vie omia roskiaan paikallisen opiskelija-asuntolan roskiksiin. Säästää näppärästi jätekuluissa kato. Eli ei ne kaikki roskat välttämättä vuokralaisten ole.
Osa sikailee, ikävä kyllä.
Omakotitalojen rehdit asukkaat roudaavat huonekalunsa metsiin tai pelloille.
Vierailija kirjoitti:
Asun tuon pisteen naapurissa. Ei ole ihan kantasuomalaiset jotka niitä kamoja tuohon roudaa.
He ovat luonnollisesti oppineet tuon tavan meiltä surkeilta suomalaisilta. Emmehän me mitään tee oikein, näinhän meille on kerrottu päättäjien puolesta vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Toi on mun lähikaupan vieressä ja ihan järkyttävässä kunnossa aina. Sen lisäksi että jengi jättää romujaan alueelle, siellä lojuu ihan kaikenlaista roskaa ympäriinsä. Joskus joku on selvästi siivonnut, mutta viikon kuluttua taas ihan täynnä roskaa. Osa kierrätyspisteen käyttäjien jäljiltä, mutta iso osa alueen asukkaiden maahan tiputtamia roskia. Nuoriso käy kaupasta ostaa paistopisteestä ja heittää sen pussi maahan, kersat tiputtaa karkkikääreet, etelänaapurimme ym. röökiaskit lentää maahan jne. Kyllä se näkyy, että millaista väkeä siellä paljon asuu, kouluttamatonta ja sellaista, iso osa myös ei niin tiedostavaa muualta imigroitunutta, valitettavasti. Ei kaikki, mutta suhteessa liikaa ja se näkyy siinä miten ympäristöstä ei välitetä.
Ilmeisesti he kaipaavat kotimaahansa, joten he tekevät nykyisestä asuinmaastaan lähtömaan kaltaisen.
Vierailija kirjoitti:
Pahvin kierrätyskin on kamalan vaikeaa joillekin. Isot pahvilaatikot, yleensä näyttäisi olevan kyseessä pieneen vuokrakämppään ostetun ylisuuren taulutelkkarin laatikko, onkin kiva jättää ihan kokonaisia littaamattomina siihen astian eteen maahan, kun eivät mahdu suuaukosta sisään. Onhan se nimittäin aivan hirvittävän iso vaiva pilkkoa pahvilaatikko.
Täällä joku vie vuodesta toiseen pahvinsa keräysastiaan siististi taiteltuina ja sisäkkäin tungettuina, muovikassissa. Mitä järkeä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahvin kierrätyskin on kamalan vaikeaa joillekin. Isot pahvilaatikot, yleensä näyttäisi olevan kyseessä pieneen vuokrakämppään ostetun ylisuuren taulutelkkarin laatikko, onkin kiva jättää ihan kokonaisia littaamattomina siihen astian eteen maahan, kun eivät mahdu suuaukosta sisään. Onhan se nimittäin aivan hirvittävän iso vaiva pilkkoa pahvilaatikko.
Täällä joku vie vuodesta toiseen pahvinsa keräysastiaan siististi taiteltuina ja sisäkkäin tungettuina, muovikassissa. Mitä järkeä?!
Täällä myös joku pakkaa pahvit muovipussiin ja se sitten pahvinkeräykseen. Joskus olen tyhjentänyt noita pusseja, mutta en aina jaksa kun niin v*tuttaa.
tunnustan, tästä on useampi vuosi... köyhänä opiskelijana ei tehnyt mieli vuokrata pakua, jotta saisi maksaa kierrätykseen kelpaamattomista huonokaluista vielä jätemaksut. Joten jätettiin rappukäytävään muuttopäivänä, asunto oli asianmukaisesti tyhjä määtäaikaan mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vuokralla asuvat eivät ole paskiaisia, mutta kaikki paskiaiseta asuvat vuokralla.
No nyt taas vedellään kyllä uskomattomia johtopäätelmiä ja tyhmät peukuttaa. Itse asun omistusasunnossa, mutta tunnen myös valtavan määrän omistusasunnoissa asuvia kusipäisiä paskiaisia.
Sinun mielestä varmaan sarjahukuttaja Pekka Seppänenkin on oikein fiksu kaveri.
Oulussa olen asunut kahdessa Sivakan talossa eikä mitään ongelmia. Oikeastaan olen shokissa että vuokrataloissa voi asua niin fiksua porukkaa. Asuin aikanaan yksityisessä as oy:ssa jossa oli paljon sijoitusyksiöitä ja siellä oli todella sottainen jätekatos ja osa asukkaista säilöi roskia parvekkeillaan...