Saako raskaana syödä sulatejuustoa? Entä tuorejuustoa?
Mielestäni tuorejuusto on kielletty? Entä jos se on käynyt uunissa, esim uunilohen päällä on tuorejuustoa, uskaltaako syödä?
Kommentit (11)
mä olen ymmärtänyt, että pastöroidusta maidosta valmistettu tuorejuusto on ok, olenko väärässä?
Mä kysyin joskus kaupassa juustotiskillä,mistä tietää onko pastöroitua juustoa.Sanoi,että se merkitään erikseen,jos EI ole pastöroitu.Eli itse söin sitten juustotiskiltä myös yhtä sun toista raskaana.Suoraan lehmästä ei saisi juoda,siinä on vaara myös vaikka ei olisi raskaana.
Pastöroidusta maidosta valmistetut on ok. Pyydä neuvolasta lista, niillä on uusin tieto.
Pastöroitua saa syösä. Ehkä kannattaa muutenkin ottaa iha rennosti. Eri maissa esim. suositukset vaihtelee, ja Suomessa on kyllä tosi tiukat noi rajoitukset. Tässä lista Suomen JA muiden maiden rajoituksista:
http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/Elamantavat/Odottajan-menu-vaihtelee-maittain/
Hei,
Kiitos yhteydenotostanne.
Rainbow ja X-tra tuotteisiin käytetään ainoastaan pastöroitua maitoa.
Tuotteessa tulisi olla merkintä (esimerkiksi pastöroimaton maito,
raakamaito tai termisoitu maito) ellei maito ole lämpökäsittelyltään
vähintään pastöroitua.
Toivottavasti näistä tiedoista oli teille hyötyä.
SULATEJUUSTOT SULATETAAN KYPSYTETYISTÄ JUUSTOISTA
Sulatejuustot valmistetaan kypsytetyistä juustoista jauhamalla ja sulattamalla ne juoksevaksi massaksi yhdessä sulatesuolojen kanssa. Juustomassa kuumennetaan ja pakataan kuumana.
Saa syödä sulatejuustoa. Maksaa kerran kuussa, en syö muutenkaan maksaa miksi olisin syönyt raskaana ollessa, eikä kalaa jotka on niissä muovipakkauksissa.
Mitä tarkoittaa " pakataan kuumana" : voiko pakkauksista irrota haitallisia aineita sulatejuuustoon?
Esim. muovia? Asiantuntijat, kertokaa!
Mitä ovat sulatesuolat?
Sulatejuustoa voi syödä, se on ns. kovasta juustosta valmistettua. Listeriabakteeri tuhoutuu pastörointilämpötilassa, 72 astetta, eli eiköhän se uunissa kuole. Jos olet epävarma, kysy neuvolasta. Listerian kanssa ei ole leikkimistä.