Mitä suomeksi Saksan: Spiesh mit spiesh teller
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 12:53"]
Tyhmät! Spiess on varras(ruoka, liha etc.) ja spiessteller on lautasellinen, jossa on varras tai vartaita ja muuta lisuketta esim.salaattia.
[/quote]
Voi olla se varsinainen ruokalautanen mutta voi olla myös pyöreä levy vartaan päässä. Eli siis se, jonka varassa esim. kebap-liha on alapäästään.
Tyhmät! Spiess on varras(ruoka, liha etc.) ja spiessteller on lautasellinen, jossa on varras tai vartaita ja muuta lisuketta esim.salaattia.
[/quote]
Tutkihan hieman asiaa, ennen kuin haukut täällä ketään tyhmäksi...
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 13:36"]
[/quote]
Tutkihan hieman asiaa, ennen kuin haukut täällä ketään tyhmäksi...
[/quote]
Ei tosiaan ole mikään varrasruokalautanen vaan juuri se levy, mikä ylhäällä mainitaan. Kyse on varmaan jostain myynti-ilmoituksesta, jossa tällaista varrasvehjettä tarjotaan.
Varrasruoka on ravintolassa esim. Grillspieß, ei mikään Spießteller (vaikka puhekielessä varmaan tuotakin sanaa voidaan käyttää).
Ou! No sori sit! Olin sit ite tyhmä, hehheh.
Taitaa olla ihan siansaksaa. Tai sitten olet lukenut väärin tai muistat väärin. Mitään järkeä tuossa ei ole.
Ei ole kyllä saksaa, olisko hollantia?
Pitäisi ehkä olla Spieß mit Spießteller.
Itse viesti ei kyllä saksaa ole.
Jatko jäi kirjoittamatta: Spieß on siis varras ja Spießteller vartaan päässä oleva levy/kiekko.
t. kuutonen
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 18:56"]
ja skewer spit plate...
kiitos!!
[/quote] Ei kiitos kun taaskaan ei ole asiayhteytta tai edes koko lausetta. Mita on kurkku englanniksi? Voi olla throat mutta voi myos olla cucumber, valitse siita itse.