Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siirryin johtotason työtehtävistä suorittavan tason työhön ja ai että nautin!!!

Vierailija
22.03.2013 |

Olen nyt niiin vapaa! :) Mun mieli on vapaa. Riittää kun hoidan työn ja saan pitää ihan omat mielipiteeni (joiden ei tarvitse olla firman parhaaksi), mun ei tarvitse olla vastuussa kuin omasta työstäni eikä tarvitse stressata kenenkään henkilökemiaongelmista.

Nyt on työssäkäynti kuin lomaa ja löysin heti sen oman itsenikin, sieltä aseman vaatiman käyttäytymisen takaa! :)

Oli hyvä päätös kunnella sydäntään ja lopettaa tuo esimiestehtävä viiden pitkän vuoden jälkeen! Talon sisällä siirryin ihan uusiin tehtäviin. Onnellinen minä.

Tsempit kaikille esimiehille/johtajille, tiedän mitä se on!!!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko palkka putosi?

Vierailija
2/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka pysyi samana! ;)

Nykyinen työni on "asiantuntijatyötä", mutta käytännössä ihan suorittavaa ja helppoa. Toki siinä tarvitaan alani koulutusta jne.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! ikävä kyllä tuo ei ole meille kikille mahdollista. Olen kyllä itsekin päässyt esimiesvastuusta eroon, mutta se vaati työpaikan vaihtamista (ja kesti kauan). Palkassa kärsin aika paljon mutta takaisin en vaihtaisi.

Nykyisessä työssäkin olin joutua esimieheksi mutta nakitin siihen nuoremman ja kokemattomamman miehen, jota paikka vähän kiinnostikin. Enkä yhtään kadehdi hänen isompaa palkkaansa. Olen niin onnellinen kun en enää ole vastuussa muista, riittää kun omat hommansa hoitaa :)

Vierailija
4/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alunperin hakeuduit esimiestehtäviin vaikka se ei sinulle sovi?

Vierailija
5/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hienolta, onnea! :)

Vierailija
6/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 17:45"]

Miksi alunperin hakeuduit esimiestehtäviin vaikka se ei sinulle sovi?

[/quote]

Itse asiassa en hakeutunut, vaan ajauduin niihin. Olin alussa itse "rivityöläisenä" siinä työssä, jossa myöhemmin olin esimiehenä. Ensin mua pyydettiin sijaiseksi, sitten taas ja tuli pitkiä sijaisuuksia. Sen jälkeen mut pistettiin esimieheksi ja myöhemmin sain vielä yhden alemman esimiehen itselleni. Alunperinkään en niin nauttinut siitä työstä, mutta toki itsetuntoa hiveli saamani ylennys ja vasta aika todella näytti sen, ettei johtaminen ole minun juttuni. Uskon, että se on raskasta kaikille ja itse sain kyllä kiitosta työssäni, mutta tunteellisena ihmisenä ja alaisiini empaattisesti suhtautuvana koin kaikki ristiriitatilanteet alaisteni keskuudessa todella rankkoina, alaisten henkilökohtaiset tragediat sai mut ahdistumaan ja välillä oli tilanteita, joissa oli pakko aiheuttaa pahaa mieltä ja ahdistusta muille, jotta sai tilanteen ratkaistua ja tehtyä oikein. Ajoittain oli suorastaan hirveää! En sitä ulospäin tietenkään näyttänyt, mutta välillä oli ihan unettomuutta ym. enkä tosiaan saanut työasioista pois mielestäni vapaa-ajallakaan. Juuri kun jostain hässäkästä selvittiin, tuli pian jotain muuta taas. Ei kiitos enää ikinä! ;) Itsetuntemusta kyllä kehitti ja nyt tiedän taas paremmin mikä on minun alaani ja mikä ei.

Kiitosta kyllä sain ja työolokyselyissä hyvät pisteet eli pärjäsin työssäni, en vain pitänyt siitä.

Varmasti johtaminen on rankkaa kaikille. Oma mielipiteeni on että pitäisi olla hieman kovanahkaisempi kuin minä, jotta työstään esimiehenä voisi tykätä oikeasti.

Vierailija
7/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 17:48"]

Kuulostaa hienolta, onnea! :)

[/quote]

Kiitos! :)

En edes etukäteen arvannut miten upealta tää tuntuisi! Mahtavaa! :) Olo on vapaa kuin taivaan linnulla.

Vierailija
8/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kade. Olen itsekin yrittänyt vähän ehdottaa samantyyppistä työpaikallani, mutta minulle kerrottiin että palkka on sitten rennommissa tehtävissä jotain ihan muuta.

Vierailija
9/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 18:14"]

Mä olen kade. Olen itsekin yrittänyt vähän ehdottaa samantyyppistä työpaikallani, mutta minulle kerrottiin että palkka on sitten rennommissa tehtävissä jotain ihan muuta.

[/quote]

Komppi, mä olisin kyllä valmis jättämään esimiestehtävät pois vaikka palkka vähän laskisi. Ongelma on ettei yksiköllä ole rekrytointivaraa ulkoa ja meiltä ei sisältä löydy pätevää ja kiinnostunutta. Pitäisi vaihtaa työpaikkaa kokonaan.

Vierailija
10/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein ihan saman, aikani johtotehtävissä toimittuani ja sen "nurkkahuoneen ruskeilla huonekaluilla" koettuani downshiftasin.

Elämä on nyt aikas mukavaa, asiantuntijana minäkin tällä hetkellä.

Vierailija
11/11 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 18:14"]

[/quote]

Minullakaan tämä ei onnistunut hetkessä ja uutta paikkaa en saanut firman johtajalle (=entinen esimieheni) puhumalla vaan kun tiesin kiinnostavan työn olevan avoinna, niin menin puhumaan siitä työstä vastaavalle ihmiselle suoraan. 

Yritin päästä esimiestehtävästäni eroon jo yli vuosi sitten, mutta silloin se ei onnistunut. 

Palkan mulla luvattiin pysyvän samana ja siitä olen kyllä kiitollinen. En ole varma, voi olla, että ohjeistuspalkka nykyisessä työssäni olisi hieman pienempi kuin entisessäni? En usko eron olevan kuitenkaan kovin suuri. Työtä saan kyllä nykyisessä työssäni paiskia ihan kunnolla, mutta todella mielelläni paiskinkin! :) Kummasti saa aikaiseksi konkreettista kun ei tarvitse sumplia kaiken sen entisen "näkymättömän" kanssa! Vuodenvaihteessa aloitin nykyisessä ja olen saanut mielenrauhan...

Täytyy kyllä sanoa, että arvostan kuitenkin kovasti kaikkia esimiehiä/johtajia. Homma on vaikeaa ja ristiriitaista, mutta kyllä mullakin edellisessäkin työssä niitä antoisiakin hetkiä oli! Kokonaisuutena vain liian raskasta mulle... :) Olisihan sitä siinä sinnitellyt, mutta paaaljon parempi näin...!