Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vuokranantaja täyttää veroilmoituksen?

Vierailija
22.03.2013 |

Minulla oli viime vuonna ekaa kertaa sijoitusasunto ja kohtahan pitäisi sitten siitä vuodesta täyttää se veroilmoitus.

Mitä kaikkea siihen pitää itse täyttää?

-Yhtiövastikkeiden osuus?

-Rempat yms. joista voi vähentää verotuksessa?

Mitä muuta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on ihan oma lomake. POimi se verottajan sivulta, on aika itsensä selittävä. Googlaamalla löytyy lisää ohjeita.

Vierailija
2/7 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korot, ilmoituskulut jos olet hankkinut esim. lehti-ilmoituksella vuokralaista, kilometrikorvaukset  (vuokralaisten haastattelut, näytöt, avainten luovutus, yhtiökokous) ym.

Lainan korot, jos olet velaksi asunnon ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5/7 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Eikö ne lainan korot näy siellä automaattisesti? Siis eikö pankki anna ne tiedot verottajalle samoin kuin antaa omastakin asunnosta?

Vierailija
6/7 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 17:12"]

Kiitos!

Eikö ne lainan korot näy siellä automaattisesti? Siis eikö pankki anna ne tiedot verottajalle samoin kuin antaa omastakin asunnosta?

[/quote]

Oletko sisäluklutaitoinen? Sulle laitettiin linkki, lue sieltä tai nyt tästä...

Laina ja lainan korot

Vuokrattavaan asuntoon liittyvän velan korot voi vähentää pääomatuloista tulonhankkimisvelan korkoina. Myös lainaan liittyvät liitännäiskulut voi vähentää. Korot vähennetään esitäytetyllä veroilmoituslomakkeella tulonhankkimisvelan korkoina. Pankki toimittaa Verohallintoon laina- ja korkotiedot. Tarkista tiedot, ja tee mahdolliset korjaukset.

Vierailija
7/7 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on eka vuosi, et saa esitäytettyä lomaketta, teet kaiken itse.