Pissatulehdus ja vauvan "yritys"
Eli mulla todettiin pissatulehdus. Kysyivät tietenkin lääkityksen valintaa ajatellen oonko raskaana (no en vielä, mutta ensi viikon alussa otetaan kierukka pois, eli tässä kierrossa periaatteessa voisin raskautua, nyt kp 2/30).
Onko sillä merkitystä, jos mulle määrätäänkin nyt jotain raskaudessa ei-sallittuja lääkkeitä ja tässä kierrossa tulisinkin raskaaksi (no, tietty vähän epätodennäköistä, että niin nopeasti kävisi, mutta periaatteessa tietenkin mahdollista).
Kommentit (5)
Pissatulehdukseen määrättävä antibiootti saattaa aiheuttaa epämuodostumia, mutta lääke lienee poistunut kehosta ennen kuin alkio kiinnittyy, joka tapahtunee n. kp 21. Eli 19 päivää aikaa siihen, mikäli tässä kierrossa raskaudut.
Taidan soittaa vielä terveyskeskukseen ja mainita asiasta. Ihan varmuuden vuoksi. Lääkäri kirjoittaa nimittäin sähköisen reseptin...
Kerro toki . Mä kärsin udesita tulehduksista lasta yritettäessä, ja mainitsin yrityksen lääkärille. Ja sain sellaiset antibiootiti, jotka sopii myös raskaana oleville. Niitäkin on. Ja toki sit sainkin tulehduksia myös raskausaikana, mutta lapsi on ihan ok.
Hyvä ap, käytätte tietenkin kondomia jos yhdyntöjä tämän kierron aikana. Vauvaa ehtii yrittää ensi kuussa.
No sinähän ehdit syödä sen kuurin ennenkuin mahdollisesti tulet raskaaksi.
Miksi et sanonut, että yrität raskautta ja haluat sellaisen kuurin ettei ole vaaraa...onhan noita eri lääkevaihtoehtoja maailma täys!