Pitäisikö muuttaa Suomeen?
..kun en löydä itselleni töitä. Miehellä hyvä työ ja viihtyy.
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 17:44"]
et ole enää suomalainen
[/quote]
kiitos, yksi suurimmista kohteliaisuuksista mitä minulle on koskaan sanottu.
Luultavasti en muuta Suomeen, aiankaan ennen kuin saisin työpaikan ja sitä ihmettä voi odottaa :) Pitää jatkaa täällä harjoituksia..
Älä muuta Suomeen työn perässä, täällä sitä nimittäin ei ole. Petyt vain.
miksi et löydä töitä?
kauan olet hakenut?
opiskele sitten vaikka, mutta älä suomeen muuta.
Mietitään samaa. Kai sitä on takaisin lähdettävä.
Vuoden hakenut. Työttömyysaste on pilvissä ja kaltaisiani tusinamaistereita on kahvilat ja siifousfirmat täynnä ylikoulutettuna työvoimana, hakemuksia uusiin paikkoihin tuhansia.
Ei kannata, jos täälläkään ei ole työpaikkaa odottamassa. Sitä paitsi täällä on alkanut ikuinen talvi.
No ei ole odottamassa ja sielläkin on työttömänä aika moni minun alallani. Sää ei houkuttele.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:25"]
No ei ole odottamassa ja sielläkin on työttömänä aika moni minun alallani. Sää ei houkuttele.
[/quote]
Eli se Suomeen muutto ei välttämättä edes muuttaisi tilannetta että ole työtön. Tuossa tilanteessa en muuttaisi, jos ei sitten ole mieletön koti-ikävä tänne tai pakottava taloudellinen tilanne.
Taloudellisesti tulemme hyvin toimeen. Koti-ikävä on hetkittäistä ja oikeastaan aika harvinaista. Ehkä muutamaa kaveria ja sukua ikävä, mutta eipä muuten.
asuin toistakymmentä vuota lämpimässä ilmastossa, olen ollut suomessa nyt noin 8 vuotta kohta muutan takaisin lämpimään, en sopeudu tähän ilmastoon, en tiedä mihin menisin, uusi seelanti huokuttelis, pohjoinen osa on ihan lämmin, ihmiset vaikuttaa kivoista ja tavallisilta, jenkkilä tympii, latinoita en siedä, suomessa on paljon hyvääkin, vaikka on paljon paskaakin. etelä afrikka on aika turvaton. aussikin on ok. kerro kokemuksistasi
muuta vaan. minäkin muuttaisin jos voisin! mies ei suostu!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:24"]
Sitä paitsi täällä on alkanut ikuinen talvi.
[/quote]
Komppaan tätä:D
Sama tilanne. Kerro mihin päädyit.