Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tulkitset 'hyvien kulkuyhteyksien varrella' ?

Vierailija
06.03.2013 |

Minusta taloon on hyvät kulkuyhteydet, jos sinne kulkee tie.

Usein tuntuu, että tuo ajatellaan niin, että miten julkisilla kulkuvälineillä päääsee THE MAAILMAN NAPAAN, eli Helsingin keskustaan. Edes kaikien PK-seutulaisten työ ei ole siellä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunisteleva kiertoilmaus sille, että talo sijaitsee jossain aivan skutsissa kaukana kaikesta.

Vierailija
2/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kulkuyhteydet lähettyvillä oleviin kauppakeskuksiin, jonne on kertynyt palvelu ja työpaikat.

Eli bussit ym. muu julkinen kalusto toimii kodin ja keskusten välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisia kulkuyhteyksiä ajattelisin.

Vierailija
4/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kulkuyhteydet tarkoittaa, että paikkaan pääsee julkisillä liikennevälineillä.

Pelkkä tie nyt kulkee joka tönöön.

Vierailija
5/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No julkisia se tarkoittaa minullekin.

Vierailija
6/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sillä ei ole mitän merkitystä. Kuljen joka tapauksssa omalla autolla ja silloin yhteydet on aina hyvät. Saa mennä just silloin kuin haluaa, eikä tarvi tönöttää missään pysäkeillä räntäsateessa tai kytätä aikatauluja.

Vierailija
7/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaa minusta julkisiin kulukuyhteyksiin. Tai sitten on kiertoilmaus sille, että talo sijaitsee jonkin suuren (meluavan ja saastuttavan) valtaväylän varrella, isojen teiden risteyksessä tms

Vierailija
8/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 13:07"]

Minusta taloon on hyvät kulkuyhteydet, jos sinne kulkee tie..

[/quote]

Jaahas. Eli jos esim. tasaisella niityllä on kaksi taloa parinsadan metrin päässä toisistaan, eikä välissä mitään rotkoa, jokea tms. estettä, mutta ei myöskään tietä, niin ei sitten ole hyviä yhteyksiä vai?

Vierailija
9/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska, on ihan herttaisen samantekevää, miten sinä liikut. Evvk.

Kyse on määritelmästä, jolle on vakiintunut sisältö. Et voi siten esim. kaupitella mökkeröäsi maininnalla "hyvien kulkuyhteyksien varrella", jos se oikeasti onkin joku rupaisen tien päässä oleva talo, ilman, että sinne pääsee julkisilla kulkuvälineillä.

Vierailija
10/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 13:26"]

Jaahas. Eli jos esim. tasaisella niityllä on kaksi taloa parinsadan metrin päässä toisistaan, eikä välissä mitään rotkoa, jokea tms. estettä, mutta ei myöskään tietä, niin ei sitten ole hyviä yhteyksiä vai?

[/quote]

Juu, autotie = hyvä kulkuyhteys. Sama kuin jos on mökki saaressa. kyllä sinnekin kulkuyhteys on, muttei autolla.

[/quote]

Vierailija
11/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kulkuyhteydet kattaa niin kävelyn, autoilun kuin julkisen liikenteenkin (erityisesti!). Meidän talosta on erinomaiset kulkuyhteydet mm Helsinkiin:

- junalle ja bussiasemalle 800m

- lähin bussipysäkki 400m

- moottoritien liittymä autolla 2km (linnuntietä 400m)

- Helsinkiin 30 min autolla

- palvelut kaikki kilometrin säteellä

Mun mielestä tosiaan jos kävellen pääsee pysäkille ja palveluihin niin silloin on hyvät yhteydet - kuka edes haluaisi asua esim omakotitalossa siten että bussi käryttää portin ohi??

Vierailija
12/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos asunnon myynti-ilmoituksessa sanotaan, että sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella, se tarkoittaa sitä, että ikkunan alla menee moottoritie tai Hki-Riihimäki junarata tai takapiha rajoittuu Kehä III:een. Tai ulko-ovea vastapäätä on kauppakeskuksen pääovi.

Vierailija
13/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvät kulkuyhteydet tarkoittavat sitä, että busseja tm. menee hyvin. Jo yhden asuinalueen sisällä voi olla "huonojen" ja "hyvien" kulkuyhteyksien varrella olevia taloja. Esim. itse kuljen julkisilla, ja minulle on tärkeää että muutaman sadan metrin päässä on pysäkki, mistä menee melkein koko ajan busseja. Teen vuorotyötä, joten bussien pitää kulkea myös muulloin kun arkisin "virka-aikaan" hyvin.

Yksi asunto mitä harkitsimme sijaitsi tällä samalla alueella, mutta bussipysäkille olisi olut 1,2km matka, ja tuolta pysäkiltä busseja menee kohtuullisesti, mutta kuitenkin paljon harvemmin mitä tuosta lähipysäkiltäni. Vaikka 1,2km ei pitkä matka sinällään ole, mutta pimeänä talviaamuna räntäsateessa tai kovassa pakkasessa ei moinen matka houkuttele. Kesällä kuljen paljon pyörällä töihin, silloin asia ei olisi niin haitannut.

Vierailija
14/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun maalla ja mun mielestä hyvät kulkuyhteydet tarkoittaa sitä, että julkisella liikenteellä pääsee kulkemaan hyvin. Se ei kelpaa, että aamulla ja illalla lähtee bussi samasta kylästä, vaan että julkisella pääsee monta kertaa päivässä molempiin suuntiin ja pysäkki on talon lähistöllä.

Vierailija
15/15 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 13:41"]

Mun mielestä tosiaan jos kävellen pääsee pysäkille ja palveluihin niin silloin on hyvät yhteydet - kuka edes haluaisi asua esim omakotitalossa siten että bussi käryttää portin ohi??

[/quote]

Enpä edes tajunnut että tuo on huono asia. Mun lapsuuden kodissa oli noin ja äitini asuu edelleen talossa ja todellakin hvyä, ettei pysäkille ole pitkä matka.