Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan virpomaan?

Vierailija
21.03.2013 |

Jokavuotinen ongelma... Mikä on "oikea" aika mennä virpomaan? Kun lapset olivat pieniä, toivoin aamupäivän virpojia. Nyt kun lapset ovat isompia, sopisi paremmin virpojat puolen päivän jälkeen!

Mikä teidän mielestä on sopiva aika? Ja milloin ei ainakaan...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-12. Ei me haluta koko päivää päivystää.

Tämä olisi minustakin paras. Puolilta päivin lähden kotoa, joten toivon lasten tulevan ennen sitä :) Paljon olen varannut herkkuja ja työni puolesta luulen, että moni on tulossa oveni taa :)

Vierailija
42/47 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko virpomistouhun saisi lopettaa! Koronavuosien ainoita hyviä asioita oli, että silloin tuo virpominen oli koronarajoitusten vuoksi tauolla. Harmi, ettei sitä saatu silloin kokonaan lopetettua niin, ettei se olisi palannut enää arjen normalisoiduttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee virpoja huomenna, toivon että vasta iltapäivllä, olen aamu uninen. 

Vierailija
44/47 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksut lähtee virpomaan heti kun heräävät eli siinä klo 8 maissa.

Vierailija
45/47 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hämeessä tämä virpomistapa tuntuu jo vähän riistäytyneen käsistä. Vieraat lapset "virpovat" jokaikisen tuntemattoman asunnon ja miten onnettomilla tekeleillä, hyvä kun on vitsassa yksi sulka pajussa kiinni...

Täälläpäin vielä 90-luvulla virvottiin vain tuttuja ja oman kylän väkeä, kenen tiedettiin tai oletettiin siitä ilahtuvan. Nykyään kierretään saaliin toivossa jokaisella ovella. Ja sama homma syksyllä Halloweenina. Tuntuu kerjäämiseltä. 

Ymmärrän, että virpominen on osa kansanperinnettä, mutta tähänkin nyt vanhemmat joku roti: ei täysin vieraita ihmisiä ja kyllä sen vitsan pitäisi olla sellainen, mihin on nähty edes hiukan vaivaa. 

Vierailija
46/47 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään nyt. En ollut varautunut laisinkaan kun täällä on ulko-ovi nykyään lukossa. Viime vuonna meni karkit hukkaan.

En viitsi mennä edes avaamaan ovea jos ovikello vielä kilisee. Harmittaa.

Vierailija
47/47 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

11.30-16.00 on sopiva. Ø

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi