Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan virpomaan?

Vierailija
21.03.2013 |

Jokavuotinen ongelma... Mikä on "oikea" aika mennä virpomaan? Kun lapset olivat pieniä, toivoin aamupäivän virpojia. Nyt kun lapset ovat isompia, sopisi paremmin virpojat puolen päivän jälkeen!

Mikä teidän mielestä on sopiva aika? Ja milloin ei ainakaan...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mielummin iltapäivällä kuin aamupäivällä!

Vierailija
22/47 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti seiskalta:) No ei vaiskaan.. puolenpäivän maissa? Kerran on säikäytetty naapurin mies niin pahanpäiväisesti, että lähti raukka pyjamassa bensa-asemalle suklaamunien ostoon:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ei sovi koskaan, aamulla isommat lapset nukkuvat, ja päivällä pienemmän, ja illalla haluavat vanhemmat olla rauhassa.

Iitse olen sitä mieltä että klo 10-15.00, en halua illalla enää mitään virpojia jatkuvasti ovelle.

Vierailija
24/47 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla kahdeksan jälkeen

Vierailija
25/47 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä olisi hyvä mennä virpomaan 12:n-kello 16:n jälkeen . Silloin varmasti kukaan ei nuku eikä kukaan ole menemässä nukkumaan.

Vierailija
26/47 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi 12:n-16:n välillä se olisi hyvä aika

Vierailija
27/47 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-12. Ei me haluta koko päivää päivystää.

Vierailija
28/47 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomien oville ei ole hyvä aika mennä koskaan.

Vierailija
29/47 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni paras aika on klo 10-14. Ennen kymmentä en omia lapsiani päästäisi kenellekään pimpottelemaan. Meidän perheen lapset käyvät lähinaapureilla ja sukulaisilla, ja heidän aikataulut ovat jotakuinkin tiedossa muutenkin.

No minä nousin 10.30, että liian aikaista olisi ollut minulle.

Vierailija
30/47 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän palstan mukaan ei ikinä!

Kamala tapa kun köyhät lapset kiertää ovelta ovelle kerjuulla.

Meille saa tulla millon vaan, lapset herää seiskalta. Itse lähdetään liikkeelle ysin jälkeen.

Opeta vaan lapsillesikin tuo vähävaraisien halveksiminen! Sellainen lapsi kuin on äitinsä. Itseäni ei haittaa suloiset virpojat, anna mielelläni heille palkaksi suklaamunia, ja mistä tietää ehkä se on ainoita nameja mitä vuoden aikana saavat .... :(

Vierailija
31/47 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 - 13, tunti pitää riittää!

Vierailija
32/47 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähtivät seittämältä liikkeelle, virpojienhan on tehtävä herättää virvottavat.

Vierailija
33/47 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 12-13 sopii tulla. Ollaan koiran kanssa lenkillä, niin ovikellon pimputus ei häiritse. Rauhallista sunnuntaita kaikille!

Vierailija
34/47 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä homma toimi loistavasti. Naapurin 5-vuotias tyttö kysyi jo eilen saako tänään tulla virpomaan ja mies antoi luvan. Äsken miehen ollessa terassilla tyttö sitten sanoi, että nyt tultaisiin, saadaanko tulla. Tiesimme olla ovella jo valmiina ja homma toimi. Oltiin varattu eilen heille (tyttö ja poika + äiti) suklaata ja muille ei sitten ovi aukea.

Vierailija
35/47 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä päästätte ne lapsenne jo 10 aikaan ovikelloja soittelemaan ja ihmisiä herättämään? Olen lomalla ja ensin alkuviikosta kolmena aamuna heräsin huoltomiesten ovikellon soittoon (ei nyt tietenkään liity tähän virpomisasiaan mitenkään) ja nyt sitten tänään klo 10-jotain heräsin taas ovikellon soittoon! En todellakaan avaa. Lopettaa pitäisi koko virpomisperinne.

Moni teistä puolustelee, että joku 9-10 on hyvä aika aloittaa, kun ne omat lapset ei ole silloin päiväunilla. Mitä ihmettä? Haluaa muutkin ihmiset nukkua kuin vaan lapset.

Ensi vuonna täytyy muistaa ruuvata ovikello irti jo edellisenä iltana.

Vierailija
36/47 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.00

Vierailija
37/47 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus 11-14 aikaan ei 14-17

Vierailija
38/47 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän jälkeen lähen kävelemään kirkkoon, kotona olen about klo 13. Eli sitä ennen tai sen jälkeen.

Vierailija
39/47 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kohta virpoa eukon päälle! T: M65+

Vierailija
40/47 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska perinteisesti käydään virpomassa vain tuttuja, siis sukulaisia ja kummeja, ehkä läheisiä naapureita, eikä kierretä pitkin kyliä, niin tietenkin niihin aikoihin, kun tiedätte tuttavienne olevan jo hereillä (tai heräilemässä). Yksinkertaista, eikö totta? Tällöin muiden ei tarvitse häiriintyä ja kutsua virpomista kerjäämiseksi.

Perinteiden noudattaminen auttaa myös näissä pohdinnoissa: mitä lapselle päälle (omat, ehkä tavallista paremmat "pyhävaatteet", sillä kyse on siunaamisesta, ei noitumisesta), voivatko pojat virpoa (kyllä, kukaan ei ole kieltänyt) ja milloin virvotaan (palmusunnuntaina, sillä lankalauantaina liikkuvat trullit, jotka eivät taas virvo).

Hyvä muistutus perinteestä. Pitäisi siinä myös pysyä. Ja se palkkio haetaan vasta viikon päästä jos oikein muistan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä