Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun mielestäni ylipainoisia (BMI >25) pitäisi verottaa enemmän!

Vierailija
21.03.2013 |

Ylipainoisten ihmisten sairauksiin kuluu yhteiskunnalta todella paljon rahaa. Ylipaino on merkittävä kansantaloudellinen riski, poissaoloja työpaikoilta on paljon enemmän kuin hoikilla ihmisillä. On sydän- ja verisuonitauteja, eivät jaksa niin hyvin kuin hoikemmat kollegansa ja työteho on todella alhainen.

Ylipainoisia pitäisi verottaa suuremmalla veroprosentilla. Sopiva veroprosentin korotus olisi 2% normaalin veroprosentin lisäksi, puhun nyt prosenttiyksiköistä, en prosenteista.

Kaikenlaiset tutkimukset tukevat tällaista toimintamallia. Nyt kuitenkin paljastan teille, että tämä teksti on vain testi, jolla katson kuinka moni näin pitkälle aikoo lukea. Olen itse ylipainoinen, enkä todellakaan kannata tällaista lisäprosenttia. Tiedän, että moni muu on tällaista jopa ajanut. Halusin vain aikani kuluksi selvittää, kuinka moni tähän viestiketjuun tulee avaamaan päätään lukemalla pelkän otsikon. Toivon, että mahdollisimman moni!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii mulle.

Mutta sitten samalla lisäveroa heille jotka vetää röökiä ja viinaa.

Vierailija
22/29 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:17"]

Ap on idiootti!

Johan ylipainoiset maksavat enemmän veroja. He maksavat 24% alv:ta jokaisesta suupalastaan, viinaveroa ja sokeriveroa vielä lisäksi.

[/quote]

No, tavallaan mutta läskien ruokamäärä ei välttämättä ole suurempi. JOs läski syö päivän aikana pussin sipsiä, paketin pekonia, litran jäätelöä ja kokonaisen ranskanleivän, ei verokertymä ole sen suurempi kuin laihallakaan, joka syö terveellisesti. Eli siinä mielessä alv ei tässä auta. Pitäisi verottaa rankasti epäterveellisiä ruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylltätyin oikeasti KUINKA MONI YLIPAINOINENKIN jätti lukematta koko tekstin!

Ja huusin siksi että se kiinnittäisi huomiota.

Vierailija
24/29 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko jutun, tietenkin. Vääristä elintavoista pitäisi rangaista.

Pahimpia ovat alkoholin väärinkäyttäjät, hörhönarkomaanit ja yhteiskunnan pahin pohjasakka: tupakoivat äidit.

Vierailija
25/29 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoleti. Mitä enemmän  varoja yhteiskunta tarvitsee terveydenhuoltoon, sitä pikemmin tuo verotus tulee toteutumaan. Mutta eikö kyse ole siitä, että ihmisen tulee kantaa vastuuta omasta terveydestään. Ja aivan samalla tavoin kuin alkoholin nauttijat niin myös ylenmäärin syövät tietävät ja tunnistavat nuo riskit. Jos kyse on kehitysvammaisista tai muista jotka eivät omaa tilaansa kykene henkisistä syistä (tarkoitan tällä myös vähäosaisia) arvioimaan, heitä ei tule laskea samaan joukkoon. Mutta ehdottomasti kannatan sitä, että vastuun joutuu kantamaan riskin ottaja itse. Eri asia on miten asia toteutetaan käytännössä. Suuntaa antaa jo se, että joissakin lentoyhtiöissä ylipainoiset joutuvat maksamaan paikastaan enemmän. Se on aivan oikein. Minulla ainakaan ei ole varaa maksaa yhdenkään ylipainoisen terveydenoitokuluja. Edellytän heiltä samaa kuin itseltänikin: oman terveyden seuraamista ja kunnosta huolta pitämistä ja jos signaalit osoittavat, että olen menossa väärään suuntaan, teen tarvittavat korjausliikkeet. Tämä on toiminut tähän asti ja toimii jatkossakin. Miksei siis lihavilla?

Vierailija
26/29 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa, sairaudet syntyvät vuosien myötä. Jos pääsisit näkemään sepelvaltimosi sisäpuolelta, voisit hämmästyä. Kilpirauhanen on hormonia tuottava rauhanen. Sen häiriö jo viittaa elimistön epätasapainoon. Varmin konsti saada elimistö epätasapainoon, on ylipaino ja epäterveelliset elintavat. Eri asia on kokonaan se, missä se hormonaalinen epätasapaino ensimmäiseksi alkaa näkyä. Sinulla kilpirauhasessa. Älä todellakaan tuudittaudu siihen, että tilanne jatkuu pitkään noin hyvänä. Olet lähellä 50 ja sen rajan ylitettyäsi alkaa vauhdilla mennä huonompaan suuntaan - ellet sitten tee muutosta elintapoihin.

Vierailija
27/29 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:58"]

ellet sitten tee muutosta elintapoihin.

[/quote]

Aloitankin heti - olen juuri lähdössä lenkille palauttamaan miehen CD-levyjä kirjastoon. Mies muuten on laiha kuin tikku ja aina valittaa, että minä kävelen liian kovaa eikä hän pysy perässä: "muista, että minä olen vanha ja raihnainen" - siis juuri 50 täyttänyt. :D

Että tällaisia muutostarpeita. ;) :D :D

Vierailija
28/29 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta läskit verolle! kuten myös liian laihat!

Veroprosenttiin saman verran lisää kuin mitä painoindeksi poikkeaa normaalista. Eli jos se painoindeksi on 30 lisäveroa 5%.

Tämä toimii kahta kautta; jää vähemmän rahaa ruokaan laihdut, ja maksat extra verona aiheuttamasi ylim. kustannukset yhteiskunnalle 

Vierailija
29/29 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maksavat, myös normaalipainoiset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:43"]

Heitä verotetaan jo. Ostamassaan ruuassa he maksavat arvonlisäveroa.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan