Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI TE ETTE LUE ALOITUSTA, VAAN KOMMENTOITTE OTSIKKOA??

Vierailija
21.03.2013 |

Joka ikinen päivä. Luetaan otsikko, ei lueta sen jälkeen mitään, vedetään herne nenään ja kommentoidaan puusilmänä ihan mitä vaan.

Esimerkiksi tuo keliaakikkokaverin välipalaongelma. Ap kertoi, että tarjolla on rahkaa, hedelmiä, jogurttia ja muuta keliaakikolle sopivaa, mutta kaveri ei halua syödä. Ja sitten kommentoidaan, että tarjoa sille vaikka rahkaa, hedelmiä ja jogurttia ja ei pitäisi olla näin suuri ongelma.

MIKSI, MIKSI, MIKSI????

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vähän miettiä mitä kirjoittaa otsikkoon, jotta se vastaa sitä mistä haluaa keskustella.

ps. En lukenut juttuasi, koska kysymys oli jo otsikossa, vastasin vain siihen.

Vierailija
2/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta näkee jo kaiken oleellisen, viestikentässä vain jaaritellaan samaa asiaa.

Nytkään en lukenut otsikkoa pidemmälle, enkä aio vastaisuudessakaan ryhtyä moiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä

Vierailija
4/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietää, että tähänkin on vastannut jo KAKSI aivotonta naista, jotka vaivautuvat vastaamaan tähän aloitukseen, mutteivät millään pysty lukemaan muutamaa riviä tekstiä.

Vierailija
5/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin, ärsyttävää.

Aika pitkiä saisivat otsikot toisinaan olla, että siihen saisi koko asian mahdutettua. :D

Mutta oppia ikä kaikki!

Vierailija
6/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:32"]

Kiva tietää, että tähänkin on vastannut jo KAKSI aivotonta naista, jotka vaivautuvat vastaamaan tähän aloitukseen, mutteivät millään pysty lukemaan muutamaa riviä tekstiä.

[/quote]

Mahtaako heille olla vaikeaa tämä nykyinen ulkoasu, kun vain aloittajalla on otsikko?

Heille pitää perustaa oma osio, jossa voidaan jutella vain otsikoittain :)

Vierailija
7/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen ja kolmonen, otsikko on otsikko. Tottakai sen pitää kuvata aihetta mahdollisimman hyvin, mutta siltikin se on otsikko, ei sisältö! Otsikko on ikään kuin sellainen kutsu/johdatus aiheeseen eikä sen ole todellakaan tarkoitus kertoa kaikkea oleellista sisällöstä, eihän se ole edes mahdollista. Aika harvat asiat maailmassa ovat niin yksinkertaisia, että ne voisi kokonaisuudessaan kertoa muutamalla sanalla. Väitättekö todella muuta?

Oletteko te livenäkin niitä, joille on tärkeämpää olla itse äänessä kuin kuunnella mitä muilla on sanottavana? Sama se vaikka puhuisi asian vierestäkin kunhan saa puhua...

Vierailija
8/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otsikossa on kysymys kommentoin pääasiassa sitä. Älkää laittako kysymyksiä otsikkoon jos ette halua siihen kommentteja.

Vierailija
9/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:30"]

Otsikosta näkee jo kaiken oleellisen, viestikentässä vain jaaritellaan samaa asiaa.

[/quote]

Really? Ootko vähän vajaa?

Vierailija
10/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:44"]

Jos otsikossa on kysymys kommentoin pääasiassa sitä. Älkää laittako kysymyksiä otsikkoon jos ette halua siihen kommentteja.

[/quote]

Niin tai sitten älä sinä vastaa aloituksiin jos et halua lukea viestiä ensin. Kysymys on ainakin mun mielestäni ihan normaali, tiivis ja kuvaava tapa kirjoittaa otsikko.

Toisaalta halutaan, että otsikko kuvaa aihetta mahdollisimman hyvin, mutta vaikka aihe olisi sellainen jossa nimenomaan kysytään neuvoa/vinkkiä tms. niin otsikossa ei kuitenkaan saisi olla kysymystä koska av-mamma ei osaa kysymyksen nähtyään enää lukea itse viestiä. Joo-o.

Vierailija
11/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tähäkin ois kuulunu heti aloittaa kommentointi HUUTAMISESTA, toisena vaihtoehtona:

kun mua teititellään voin ottaa itselleni vapauksia

Vierailija
12/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus otsikko on tyystin erilainen kuin mitä itse viesti. Joskus haluaa kommentoida nimenomaan siihen otsikkoon, vaikkei olisi mielipidettä siitä itse viestistä.

Vierailija
13/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Kai se on tätä päivää. Nopee, nopee, nopee... Ei juuri jakseta keskittyä tai lukea.

Vierailija
14/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 16:01"]

Joskus otsikko on tyystin erilainen kuin mitä itse viesti. Joskus haluaa kommentoida nimenomaan siihen otsikkoon, vaikkei olisi mielipidettä siitä itse viestistä.

[/quote]

Miksi haluaa? On totta, että joskus otsikot eivät kerro mitään itse aiheesta, mutta se on ihan asia erikseen. Nimittäin vaikka otsikko kertoisi parhaalla mahdollisella tavalla itse aiheesta, niin se ei silti kerro siitä kaikkea oleellista ellei kyse ole harvinaisen simppelistä aiheesta. Se mua ihmetyttää, että jos jaksaa nähdä sen vastaamisen vaivan niin miksei jaksa lukea muutamaa lausetta.

Tosiaankin teille pelkkiin otsikkoihin nojaaville voisi perustaa oman palstan, jossa keskustellaan pelkillä otsikoilla (sitten ehkä myös huomaisitte miten mielekästä se on :D).

Vierailija
15/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään herneistä, nytkin on nenässä herne =)

Vierailija
16/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otsikoin joskus "paskaa paketissa" ja tekstikentässä kysyin, onko laillista lähettää pomolle paskaa paketissa. Joku mamma oli otsikon luettuaan ymmärtänyt, mitä aion kysyä, mutta ei ollutkaan viestin luettuaan varma. Hänen olisi ainakin parempi lukea vain otsikoita.

Vierailija
17/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasta se on xD

Vierailija
18/18 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 16:01"]

[/quote]

Miksi haluaa? On totta, että joskus otsikot eivät kerro mitään itse aiheesta, mutta se on ihan asia erikseen. Nimittäin vaikka otsikko kertoisi parhaalla mahdollisella tavalla itse aiheesta, niin se ei silti kerro siitä kaikkea oleellista ellei kyse ole harvinaisen simppelistä aiheesta. Se mua ihmetyttää, että jos jaksaa nähdä sen vastaamisen vaivan niin miksei jaksa lukea muutamaa lausetta.

Tosiaankin teille pelkkiin otsikkoihin nojaaville voisi perustaa oman palstan, jossa keskustellaan pelkillä otsikoilla (sitten ehkä myös huomaisitte miten mielekästä se on :D).

[/quote]

Ymmärsit nyt vähän väärin. Vaikka lukisi SEKÄ otsikon ETTÄ viestin, niin voi haluta kommentoida vain siihen otsikkoon. Jotkut eivät nimittäin osaa kirjoittaa otsikkoa ja viestiä samasta aiheesta, ja silloin voi haluta kommentoida vaikkapa pelkästään sitä otsikkoa. Tai pelkästään sitä viestiä. Mutta ei kumpaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi