10v poika syö kaikki herkut
mitä talosta löytää. Monet kerrat on asiasta puhuttu, välillä poika on maksanut syömisiään. Herkkujen tonkiminen ja syöminen ei vain lopu:( Viimeksi söi (mun) kokonaisen suklaalevyn ja nyt oli kadonnut pari suklaamunaa, jotka oli varattu pääsiäiseksi. Muut lapset jättää herkut rauhaan, mutta tämä lapsi ei opi, ei sitten millään. Ärhh
Kommentit (5)
Onko lapsi ylipainoinen? Jos ei ole, en olisi niin kauhean huolissani. Meillä myös poika on tuommoinen herkkuperse, mutta on erittäin hoikka silti, joten en ole jaksanut niin asiasta välittää. Paitsi toki niin etten osta kaappeihin kauheasti karkkia tai keksiä koska poika niitä tosiaan aktiivisesti etsii ja syö jos löytää.
Rangaistu on(joutuu maksamaan syömisisiään, puhuteltu jne) ei auta, vaikka kuinka lupaa. Hoikka on eli ei sen puoleen murhetta. Tuntuu vaan väärältä kun yksi lapsi syö koko perheelle tarkoitetut herkut:(
ap
Ilmeisesti kova makeannälkä ??
Voisiko se johtua jonkun vitamiinin /kivennäisaineen puutteesta (joskus olen lukenut että tietty ravinne vähensi makeanhimoa).
Syökö lapsi suruunsa tai iloonsa ? Onko ylipainoinen ?
Auttaisiko vähempisokerinen ruokavalio kotona kaikille. Siis joillakin makea vain tuntuu lisäävän makeannälkää.
t. äiti jolla itsellään on juuri nyt kova makeannälkä ja tekisi mieli hakea vielä yksi pipari tai karkki
Tosi perso makealle on kyllä. Enkä ihmettele. Totesin itsenikin juuri sokeriholistiksi ja yritän rajoittaa suklaan nassutusta. Lapsille on silti ollut aina karkkipäivä lauantaisin. Ja muut sitä aika hyvin noudattavatkin. Poika ei ole ylipainoinen, eikä syö suruun, tai iloon(kuten minä). Sen vaan tekee mieli herkkuja. Minusta tuollainen kaapien koluaminen ja salaa herkkujen syöminen tuntuu varastamiselta.
ap
rankaise sitä