Typerin puhelinmyyjäsoitto ikinä!
Puhelinmyyjä soitti ja kysyi, olenko ajatellut ostaa uutta kännykkää. Sanoin, että itseasiassa kyllä. Jahas, hän totesi, KATSOTAANKOS sitten näitä uusia malleja, meillä olisi... (ja sitten puhelinmallilitaniaa).
Aloin nauraa. Sanoin, että voidaanhan me KATSOA niitä, mutta mites se nyt tässä onnistuu? Puhelimessa? Myyjä alkoi sitkeästi selittää eri laitteista. Sanoin, että en osta mitään puhelinta näkemättä.
Älyttömintä IKINÄ. Katsotaanpa näitä uusia malleja... Puhelimessa... Eli nuo puhelinmyyjät on jo noin epätoivoisia.
Kommentit (7)
Minä tein suoramarkkinointikiellon kun ärsytti noiden soittelut niin kovasti. En osta koskaan mitään ilman että aloite tulee minulta itseltäni, enkä varsinkaan puhelimessa. Kiellon tekemällä katson auttavani myös myyjiä, koska minulle soittaminen on aina täysin turhaa ajanhukkaa.
No sitten taas eräänä päivänä soitti yksi ja kerroin hänelle, että minulla on suoramarkkinointikielto. Sen sivuston ohjeissa mainitaan, että voi mennä jonkin aikaa ennen kuin numero ilmestyy kaikkien myyjäyritysten listoille, joten soittoja voi vielä hetken tulla kiellon tekemisen jälkeen. Tämä myyjä sitten tiedusteli, milloin olin kiellon tehnyt ja vastasin: "Noin kuukausi sitten, eli ei välttämättä vielä näy listalla".
Myyjä sanoi "Aha", ja aloitti sen normaalin myyntipuhelitaniansa koskien jotain lehtitilausta ja hienoja palkintoja. Ilmeisesti hän ajatteli että minulta voisi ostohaluja löytyä, kun ei numeroni vielä näy hänen kieltolistallaan. :/
Höh, ei minusta siinä ole mitään niin järkyttävää että ihminen käyttää sanaa "katsotaan" myös puhelimessa. Ja useimmathan nykyään tuossa tilanteessa varmaan samalla myös katsovat netistä niitä malleja joista puhutaan...
Minun järkyttävin puhelinmyyntikokemukseni oli reilu kymmenisen vuotta sitten, kun olin vasta muuttanut pois kotoa. Erään maakuntalehden puhelinmyyjä soitti ja kysyi, onko hlö X sukua. Vastasin että joo, äitini. Johon myyjä että "Hänellä näyttää olevan salainen puhelinnumero. Voisitko antaa sen minulle?".
En tietenkään antanut. Siitäkös äijä suivaantui. Syytti minua mm. huonoksi tyttäreksi. Vastasin, että eiköhän äitee osaa itse tilata lehtensä, jos sellaista tarvitsee. Ei kuulemma tällaisella tarjouksella. Lopulta suljin luurin korvaan. Siitä pitäen en ole puhelinmyyjien kanssa keskustellut, vaan yksinkertaisesti suljen luurin kun sellainen soittaa ja erehdyn vastaamaan.
Vituttaa Saunalahden myyjät. Ne on ihan uskomattomia. Yksikin yritti myydä mulle vielä jotain mokkulaa kun on jo langaton netti jossa neljä konetta ja kolmessa puhelimessa netti. Että jos vaikka joskus saattaisi tarvita nettiä läppärissä jos vaikka menee reissuun. Se tyrkytti ja tyrkytti ja uteli meidän laitteista.
Ne on semmosia nuoria miehiä yleensä, seuraavaksi kysyn että minkä väriset bokserit sillä on ja jatkan joka lauseeseen järjestelmällistä seksuaalista häirintää:D Katotaan sitten kauanko tyrkyttää mokkulaansa:D
Te joilla on suoramarkkinointikielto muistakaa myös ettette laita jokaisen kaupan yms. kinkkubingon kuponkiin niitä yhteystietojanne.
Vähän vastaava tilanne, kun itselleni soitti pankin yhteyshenkilö ja halusi välttämättä päivittää tiliasiat puhelimessa. Minulla oli kaksi pientä lasta jaloissa, ja puhelu kesti yli puoli tuntia. Kaiken huippu oli, kun piti valita uusi kuva pankkikorttiin. Lapset huutavat ja mellastavat, minä kipitän perässä ja pankkihenkilö yrittää kuvailla toistakymmentä eri kuvavaihtoehtoja. "No tää on tällainen lintu, joka lentää tällaisessa maisemassa..."
Olen monta kertaa jälkeenpäin nauranut ihan kippurassa tuota tilannetta. Silloin tuntui vain epätodelliselta koko juttu.
Miten se tekee myyjästä epätoivoisen, että hän tekee normaalisti työtään? Katsotaan-sanan käyttäminenään nyt ei kovin tavatonta puhelimessa ole. Varnaan ymmärsit mitä hän tarkoitti, eli halusi esitellä mitä on tarjolla. Taidat olla sinä se typerys.